Gå til innhold

Julegave til behandleren min.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei kvinnelig behandler i 50 årene, og jeg ønsker å gi henne en liten julegave i år. Men usikker på hva jeg skal gi. Noen som har noen gode ideer? 

Anonymkode: 275ef...5c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med et kort der du skriver noen fine ord og ønske om en god jul? Ellers hvis du skal gi en ting, pass på at det ikke er for dyrt for da har de ikke lov å ta den i mot.

Anonymkode: a5b73...e4e

AnonymBruker
Skrevet

I fjor ga jeg to keramikkhjerter som kan henges opp som julepynt, laget av medarbeidere i Kirkens Bymisjon. Det tror jeg hun ble glad for. Kostet kanskje 250,-. 

Anonymkode: 4924d...cc2

Skrevet (endret)

Jeg har gitt hjemmeheklede kluter eller noe sånt. Jeg synes ikke det skal være dyrt, men en oppmerksomhet. Hvis gave blir for dyrt øker sjansen for at behandler ikke vil ta imot.

Jeg var innlagt med en pasient som strikket et par votter til en ansatt, men den ansatte kunne ikke ta imot.

Et tips er å kjøpe julekuler til Mental Helse

Endret av Fru2020
AnonymBruker
Skrevet

Blomster og et personlig kort til.

Anonymkode: 0eed4...1dd

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Jeg har gitt hjemmeheklede kluter eller noe sånt. Jeg synes ikke det skal være dyrt, men en oppmerksomhet. Hvis gave blir for dyrt øker sjansen for at behandler ikke vil ta imot.

Jeg var innlagt med en pasient som strikket et par votter til en ansatt, men den ansatte kunne ikke ta imot.

Et tips er å kjøpe julekuler til Mental Helse

Lurer på om beløpsgrensen for gaver er max kr 1000 for at behandler skal få lov å ta imot? @nachnoo vet du?

Skrevet

Jeg vet ikke, men 1000 synes jeg er alt for mye. 
Jeg tenker at det er oppmerksomheten og ikke gaven i seg selv som er poenget. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (9 minutter siden):

Jeg vet ikke, men 1000 synes jeg er alt for mye. 
Jeg tenker at det er oppmerksomheten og ikke gaven i seg selv som er poenget. 

Jeg mener å ha lest en gang at det var en slik grense. Ja, oppmerksomheten er poenget:)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene. Tenker på blomster til henne med kort. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svarene. Tenker på blomster til henne med kort. 

Det er en nydelig, passende gave. Hvem blir ikke glade for blomster?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lurer på om beløpsgrensen for gaver er max kr 1000 for at behandler skal få lov å ta imot

Gaven skal ikke bidra til å påvirke terapien/samarbeidet.

Om jeg selv ville ha gitt noe, var de hjertene eller et kort gode eksempler. Å sette et dikt i en minimalistisk ramme - f.eks. et dikt eller sitat/ordtak som har betydd mye.

Her er lovparagrafen:

"§ 9. Forbud mot gaver m.v. i tjenesten

Helsepersonell må verken på egne eller andres vegne motta gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som er egnet til å påvirke helsepersonells tjenestlige handlinger på en utilbørlig måte.

Helsepersonell må heller ikke motta fra pasient eller bruker gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som har mer enn en ubetydelig verdi."

Hva er ubetydelig verdi?

Terapeuten må gjøre en skjønnsmessig vurdering, vil jeg tro.

Skrevet
Eva Sofie skrev (3 timer siden):

Gaven skal ikke bidra til å påvirke terapien/samarbeidet.

Om jeg selv ville ha gitt noe, var de hjertene eller et kort gode eksempler. Å sette et dikt i en minimalistisk ramme - f.eks. et dikt eller sitat/ordtak som har betydd mye.

Her er lovparagrafen:

"§ 9. Forbud mot gaver m.v. i tjenesten

Helsepersonell må verken på egne eller andres vegne motta gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som er egnet til å påvirke helsepersonells tjenestlige handlinger på en utilbørlig måte.

Helsepersonell må heller ikke motta fra pasient eller bruker gave, provisjon, tjeneste eller annen ytelse som har mer enn en ubetydelig verdi."

Hva er ubetydelig verdi?

Terapeuten må gjøre en skjønnsmessig vurdering, vil jeg tro.

Her jeg bor har det vært en regel om 100+/-.   Men tror ingen hadde nektet å tatt imot en bukett blomster som gjerne kommer på mer enn 100kr.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er en nydelig, passende gave. Hvem blir ikke glade for blomster?

De som er allergisk.

Anonymkode: 4d8e1...50e

AnonymBruker
Skrevet

Rundt en 100 lapp har brukt å være akseptert. Jeg strikket lue til min behandler, garnet to nøster kom på 100 kr og så var det selvfølgelig arbeidet, men det telles ikke i kroner. 

Anonymkode: 67ad4...ca0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Rundt en 100 lapp har brukt å være akseptert. Jeg strikket lue til min behandler, garnet to nøster kom på 100 kr og så var det selvfølgelig arbeidet, men det telles ikke i kroner. 

Anonymkode: 67ad4...ca0

Brukt å vært akseptert? Jobber du i feltet iom at du vet dette?

psykedeliker
Skrevet

Bak en kake og gi den til avdelingen hun jobber på, så kan de dele den i lunsjen.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Bak en kake og gi den til avdelingen hun jobber på, så kan de dele den i lunsjen.

Ville de spist kaka mtp hygiene?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg også lurt på. Ikke bare mtp hygiene, men hva om noen skulle prøve å forgifte den eller noe?

Anonymkode: 4d8e1...50e

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor skulle de ikke det, når de vet hvem den kommer fra?

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det har jeg også lurt på. Ikke bare mtp hygiene, men hva om noen skulle prøve å forgifte den eller noe?

Du har livlig fantasi, eller så er du ekstremt paranoid...

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (41 minutter siden):

psykedeliker skrev (41 minutter siden):

Jeg tror helt ærlig at de ville vært skeptiske for en hjemmelagd kake fra en pasient.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...