Gå til innhold

Julegave til behandleren min.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja har jobbet i feltet . 

Anonymkode: 67ad4...ca0

Ja, ok. Ble gaver med en høyere verdi avvist?

Anonymkode: 0eed4...1dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonymos skrev (11 minutter siden):

Selv om det neppe sies høyt vil jeg tro de ser det med å motta en hjemmelaget kake litt an, avhengig av hvem pasienten er.

Det handler om sunn fornuft og kritisk tenkning. Det siste eksemplet du nevner er uansett et unntakstilfelle og må selvfølgelig behandles deretter.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det har jeg også lurt på. Ikke bare mtp hygiene, men hva om noen skulle prøve å forgifte den eller noe?

Anonymkode: 4d8e1...50e

Tror du har sett for mange skrekkfilmer.

Anonymkode: 275ef...5c2

Skrevet
4 hours ago, psykedeliker said:

Bak en kake og gi den til avdelingen hun jobber på, så kan de dele den i lunsjen.

Hva om pasienten tar hevn på de ansatte og har forgiftet kaka? 

Anonymkode: 19c92...b0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja men nå gjør ikke denne pasienten det. Har ingen tanker om å skade andre mennesker.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har vi ikke allerede vært gjennom denne diskusjonen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er vel heller usannsynlig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2025 den 21.05):

Jeg har ei kvinnelig behandler i 50 årene, og jeg ønsker å gi henne en liten julegave i år. Men usikker på hva jeg skal gi. Noen som har noen gode ideer? 

Et kort hvor du uttrykker takknemlighet og en julekaramell holder i massevis. Jeg tenker som flere at hjemmebakst eller kostbare gaver ikke er tingen. 

Skrevet
Kayia skrev (10 minutter siden):

Et kort hvor du uttrykker takknemlighet og en julekaramell holder i massevis. Jeg tenker som flere at hjemmebakst eller kostbare gaver ikke er tingen. 

Enig. 

Jeg har kun gitt kort én gang da og det var etter vi avsluttet behandling etter fem år. Har ikke vært naturlig for meg å gi julegave. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Tror du har sett for mange skrekkfilmer.

Har bare sett en eneste skrekkfilm i hele mitt liv faktisk. Har sett mye krim da. 

psykedeliker skrev (12 timer siden):

Har vi ikke allerede vært gjennom denne diskusjonen?

Det er jo ulike personer dette her da. Jeg hadde den opprinnelige kommentaren om forgiftning, men har ikke diskutert noe mer om det, det er det andre som har gjort. Altså er det flere enn meg som tenker slik.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har bare sett en eneste skrekkfilm i hele mitt liv faktisk. Har sett mye krim da. 

Det er jo ulike personer dette her da. Jeg hadde den opprinnelige kommentaren om forgiftning, men har ikke diskutert noe mer om det, det er det andre som har gjort. Altså er det flere enn meg som tenker slik.

Dere som gir julegave til behandler, gir dere også avskjedsgave?

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Altså er det flere enn meg som tenker slik.

Jeg undrer meg bare over hvor denne tankegangen kommer fra. Hva slags gift skulle i så fall ha vært brukt, hvordan ville giften skaffes til veie, hvordan ville gjerningspersonen unngå å bli funnet av politiet og stilt for retten etc. Alle disse spørsmålene - og mange flere - må ha plausible svar dersom resonnementet skal være gyldig.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Jeg undrer meg bare over hvor denne tankegangen kommer fra. Hva slags gift skulle i så fall ha vært brukt, hvordan ville giften skaffes til veie, hvordan ville gjerningspersonen unngå å bli funnet av politiet og stilt for retten etc. Alle disse spørsmålene - og mange flere - må ha plausible svar dersom resonnementet skal være gyldig.

At du gidder å henge deg opp i dette. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At du gidder å henge deg opp i dette. 

Hva er ditt resonnement for at det er et oppheng, og ikke noe annet?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Hva er ditt resonnement for at det er et oppheng, og ikke noe annet?

Det vet jeg ikke. Hver sine lyster.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver sine lyster.

Det er noe annet enn et oppheng.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere som gir julegave til behandler, gir dere også avskjedsgave?

Ja 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja 

Hva har du gitt? Jeg har gitt blomster:)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle gitt noe som avskjedsgave, ville det blitt et innrammet broderi med teksten:

"Nok en dag ødelagt av ansvar". 

Men det er helt uaktuelt da. Selv om det er ment som humor fra min side, siden vi har snakket mye om ansvar, vil det neppe bli tatt som humor. Dessuten, skulle det liksom hengt på veggen på kontoret? Trooor kanskje ikke det nei. 

Anonymkode: e0bd5...7db

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis jeg skulle gitt noe som avskjedsgave, ville det blitt et innrammet broderi med teksten:

"Nok en dag ødelagt av ansvar". 

Men det er helt uaktuelt da. Selv om det er ment som humor fra min side, siden vi har snakket mye om ansvar, vil det neppe bli tatt som humor. Dessuten, skulle det liksom hengt på veggen på kontoret? Trooor kanskje ikke det nei. 

Anonymkode: e0bd5...7db

Det ville jeg heller vevd inn i en tekst i et kort til hen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...