Gå til innhold

Hva tenker folk om at det nå skal bli mulig å tjene 1G som uføre uten trekk i trygda?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør selv, og synes det er mye at man kan tjene opptil 130 000 kroner i tillegg til uføretrygden. Det er en stor sum, og kan gjøre det økonomisk fordelaktig for noen å være 100 % ufør og samtidig jobbe inntil én G ved siden av trygden.

Anonymkode: 1a0bf...971

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, psykedeliker said:

Har du en kilde på dette?

image.thumb.png.6b27dc37464d1139ecfabee18a699654.png

AnonymBruker
Skrevet

Er ufør selv, men jobber litt ved siden av. Økningen vil min lommebok, men rent prinsipielt synes jeg det gir lite mening at man skal kunne tjene såpass mye uten trekk i trygden. 

Å jobbe det man klarer, handler ikke bare om ekstra penger, men også om tilhørighet, mestring og mening. Jeg synes ordningen med fribeløpet på 0,5G var en fornuftig mellomting. 1G er for mye. 

Å sikte seg inn på uføretrygd, vil trolig bli mer lukrativt for noen også, med denne ordningen - forutsatt at man har mulighet for å jobbe litt ved siden av. 

Anonymkode: c7961...418

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å jobbe det man klarer, handler ikke bare om ekstra penger, men også om tilhørighet, mestring og mening.

Tilhørighet, mestring og mening kan man finne på mange andre måter enn å være i arbeid.

AnonymBruker
Skrevet

Det var slik det var før. Kjempebra om det blir slik igjen. 

Anonymkode: 1bfd5...3ff

Skrevet

Veldig bra. :) Skal forhåpentligvis jobbe litt igjen etter hvert. Bra å få mindre trekk i trygden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er ufør selv, og synes det er mye at man kan tjene opptil 130 000 kroner i tillegg til uføretrygden. Det er en stor sum, og kan gjøre det økonomisk fordelaktig for noen å være 100 % ufør og samtidig jobbe inntil én G ved siden av trygden.

Det må ikke bli godkjent, da vil ingen jobbe. Vi må få folk i jobb. Alt for mange går på trygd. 

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (3 minutter siden):

Det må ikke bli godkjent, da vil ingen jobbe. Vi må få folk i jobb. Alt for mange går på trygd. 

For noe tull. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

For noe tull. 

Går du på trygd? Du skjønner at folk må jobbe? Alle kan ikke gå å slenge!!

Endret av erik123
AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (25 minutter siden):

Går du på trygd? Du skjønner at folk må jobbe? Alle kan ikke gå å slenge!!

Alle går ikke å slenger. De fleste jobber jo.

Anonymkode: 18a4d...30b

psykedeliker
Skrevet
erik123 skrev (28 minutter siden):

Du skjønner at folk må jobbe?

Du skjønner at folk kunne jobbet mye mindre, siden det er maskiner som skaper mesteparten av realverdiene idag?

Skrevet

Jeg tenker det er bra, alt i alt

"Det skal lønne seg å jobbe"

"Man skal ikke straffes for å være syk".

To logiske utsagn som gjensidig utelukkende. Derfor kan man aldri gjøre alle fornøyd.

psykedeliker
Skrevet
Grendel skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker det er bra, alt i alt

"Det skal lønne seg å jobbe"

"Man skal ikke straffes for å være syk".

To logiske utsagn som gjensidig utelukkende. Derfor kan man aldri gjøre alle fornøyd.

Det vil alltid lønne seg å skape realverdier, uavhengig av om det gjøres innenfor rammene av det formaliserte arbeidslivet eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, erik123 said:

Jobber du selv?

BrukerErHeltAnonym
Skrevet
psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Det vil alltid lønne seg å skape realverdier, uavhengig av om det gjøres innenfor rammene av det formaliserte arbeidslivet eller ikke.

Skapes det mye realverdier utenfor det formaliserte arbeidslivet?

psykedeliker
Skrevet
BrukerErHeltAnonym skrev (32 minutter siden):

Skapes det mye realverdier utenfor det formaliserte arbeidslivet?

Det er vanskelig å si hvor mye, siden det ikke føres noen statistikk. Men det føres heller ikke statistikk over hvor stor del av arbeidslivet som ikke skaper noen realverdier i det hele tatt, men bare flytter rundt på realverdier som allerede er skapt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle går ikke å slenger. De fleste jobber jo.

Anonymkode: 18a4d...30b

Men mange av de trygdede kan godt jobbe. De er for late. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...