Gå til innhold

Prednisolon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nicklusheletida skrev (4 timer siden):

Jeg føler meg bedre nå som tablettene har begynt å virke. Datteren min var her i går og  ville gjøre meg oppmerksom på at jeg kunne få humørsvingninger av dem, litt formaninger om kosthold osv. Jeg visste jo allerede dette, men i går hadde jeg så langt bare kjent på en opptur, så trodde det ville fortsette slik.  Men så fikk jeg brått en nedtur i dag pga av fortsatt smerter, så da ble det litt grining, pustevansker osv. 

Men nei, er nok ikke nødvendig med lege. Jeg må bare stå i dette. Vil sikkert gå litt opp og ned.

Humørsvingningene som ofte følger med kortison er jo ofte velkomne så lenge de gir godt humør, og litt mindre velkomne når det svinger motsatt. Det er vel verdt forsøket å forsøke slik behandling, men du må sannsynligvis regne med at det vil ta en del uker før smertene forsvinner. Heldigvis blir de fleste bra igjen uten spesifikk behandling. 

Jeg opplevde for øvrig noe tilsvarende for mange år siden hos en kiropraktor som skulle fikse min stive rygg. Jeg ble myk i ryggen - og fikk samtidig voldsomme utstrålende smerter i benet. Husker en busstur fra Sundvollen hvor jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg pga intens smerte midt på leggen, jeg endte opp med å vandre frem og tilbake hele turen.  Det ble neppe noe bedre av at jeg ikke skjønte hva smerten kom av, det fikk jeg jo etter hvert forklart. 

Det hadde vært fint om det ble skiføre, sånn at du kunne bruke dagene på noen korte skiturer. 

Videoannonse
Annonse
Nicklusheletida
Skrevet
frosken skrev (9 minutter siden):

Humørsvingningene som ofte følger med kortison er jo ofte velkomne så lenge de gir godt humør, og litt mindre velkomne når det svinger motsatt. Det er vel verdt forsøket å forsøke slik behandling, men du må sannsynligvis regne med at det vil ta en del uker før smertene forsvinner. Heldigvis blir de fleste bra igjen uten spesifikk behandling. 

Jeg opplevde for øvrig noe tilsvarende for mange år siden hos en kiropraktor som skulle fikse min stive rygg. Jeg ble myk i ryggen - og fikk samtidig voldsomme utstrålende smerter i benet. Husker en busstur fra Sundvollen hvor jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg pga intens smerte midt på leggen, jeg endte opp med å vandre frem og tilbake hele turen.  Det ble neppe noe bedre av at jeg ikke skjønte hva smerten kom av, det fikk jeg jo etter hvert forklart. 

Det hadde vært fint om det ble skiføre, sånn at du kunne bruke dagene på noen korte skiturer. 

Ja, hvis man ikke skjønner årsaken til smerten, så gjør det ikke saken bedre nei. 

Det har kommet litt snø på fjellet nå, men ikke nok til å gå på ski. Det er ikke kjørt opp løyper enda. Må lages en såle først. Håper det kommer mer til jul. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...