Gå til innhold

Er det innafor å forlate partner fordi den har fått kreft og du ønsker ikke selv å være pårørende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tanker her? 

Jeg forstår ikke at noen kan gjøre dette mot partneren sin. 

Anonymkode: 2d70f...db0

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Det er et individuelt verdivalg,, kan det være så vanskelig å forstå?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Det er et individuelt verdivalg,, kan det være så vanskelig å forstå?

Ja, fordi de ikke orker sykdomsbildet som man da får. Da er det lettere å bare forlate personen å slippe sykdom. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tanker her? 

Det kan være litt mer komplisert enn det som kommer frem.

Anonymkode: 48ddc...c78

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er egoister og ønsker ikke dette. Så klart man forlater noe når det blir sykdommer eller andre negative ting som livet kan by på. Man har bare seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Min mor er syk og pleietrengende og jeg har minst mulig kontakt med henne. Kaller henne ikke mor men ved fornavn. Sikkert mange som har en mening om dette, sannheten er at jeg har vokst opp med psykisk vold og massiv omsorgssvikt og lever med en alvorlig grad av kompleks ptsd. Utad er hun verdens snilleste gamle dame, innenfor hjemmets fire vegger er hun et monster. 

Anonymkode: a20ed...351

AnonymBruker
Skrevet
27 minutes ago, AnonymBruker said:

Tanker her? 

Tenker at dette er det ideologien vi har promotert leder til. 

"frihet" til å gjøre det en vil, uansett konsekvensene for samfunnet

Det hylles. Men til syvende og sist vil det gjøre landet til et veldig trist og kaldt sted å bo

Men alle medier og skoler promoterer "frihet", og folk klarer ikke tenke selv, så da blir det slik

Anonymkode: 882ff...75a

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en gylden mulighet (bruke dette er så trist-kortet) for å dekke over at man opplever forholdet har skrantet lenge.

Anonymkode: 48ddc...c78

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det er tabu å forlate partner som er alvorlig syk.

Når det gjelder lammelser og slike ting er det nok en del forhold som ryker. F.eks. folk som blir lam fra nakken og ned.

Kreft er enda mer tabu.

AnonymBruker
Skrevet

Svake mennesker er de som stikker fra.

Anonymkode: c2d69...983

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men til syvende og sist vil det gjøre landet til et veldig trist og kaldt sted å bo

Det er ingen som hindrer deg å samle en gjeng likesinnede og starte deres eget parallellsamfunn.

Skrevet

Nei, det synes jeg faktisk ikke er innafor.

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Om to mennesker virkelig er glade i hverandre, vil hverandre godt og ønsker det beste for hverandre, vil forholdet trolig vare gjennom en kreftsykdom.

Men det er ikke alltid slik... Noen ganger er ikke et forhold så trygt og godt som det andre kan tenke.

Valg som noen tar, virker ulogiske fordi vi ikke ser hele bildet (virkeligheten). AB-351 gir et godt eksempel på det med sin mor, utad vennlig og hyggelig, innad i familien som et monster.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg har ikke vært i hennes sko, så jeg vil være forsiktig med å dømme. Hennes tidligere mann hadde alkoholproblemer, så hun har nok hatt sitt å stri med.

Men det som er aller mest umodent er å gå ut med det og attpåtil ramse opp alle tingene han ikke kan gjøre lenger. Hvorfor i all verden gjør hun det ? Det er hjerterått.  Aller mest synd synes jeg på han hun forlater. 

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det en link til denne historien?

Anonymkode: ed23f...2f0

psykedeliker
Skrevet
Eva Sofie skrev (2 minutter siden):

AB-351 gir et godt eksempel på det med sin mor, utad vennlig og hyggelig, innad i familien som et monster.

"Et monster" kan være så mangt, slik språkbruk bidrar ikke til klarhet, men tåkelegging. Uten å vite hva hun faktisk gjør, er det ikke mulig for utenforstående å vurdere om problemet er reéllt eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke vært i hennes sko, så jeg vil være forsiktig med å dømme. Hennes tidligere mann hadde alkoholproblemer, så hun har nok hatt sitt å stri med.

Men det som er aller mest umodent er å gå ut med det og attpåtil ramse opp alle tingene han ikke kan gjøre lenger. Hvorfor i all verden gjør hun det ? Det er hjerterått.  Aller mest synd synes jeg på han hun forlater. 

Ja, så enig! Og han sitter der med sykdommen. Det var mannen i hennes liv liksom Til han ble syk. 

Nicklusheletida
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, så enig! Og han sitter der med sykdommen. Det var mannen i hennes liv liksom Til han ble syk. 

De var sammen i 2 år før han fikk strupekreft. Kan hende hun hadde tatt et annet valg om de hadde hatt en lenger historie sammen,  men hun har presentert det hele på en slik måte, at hun ikke kan regne med annet enn kritikk. 

Skrevet
psykedeliker skrev (8 minutter siden):

Uten å vite hva hun faktisk gjør, er det ikke mulig for utenforstående å vurdere om problemet er reéllt eller ikke.

Da kan du lese innlegget.

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Min mor er syk og pleietrengende og jeg har minst mulig kontakt med henne. Kaller henne ikke mor men ved fornavn. Sikkert mange som har en mening om dette, sannheten er at jeg har vokst opp med psykisk vold og massiv omsorgssvikt og lever med en alvorlig grad av kompleks ptsd. Utad er hun verdens snilleste gamle dame, innenfor hjemmets fire vegger er hun et monster. 

Anonymkode: a20ed...351

I blant finnes det ikke passende beskrivende ord. Ei heller å kverrulere med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...