Gå til innhold

Er det innafor å forlate partner fordi den har fått kreft og du ønsker ikke selv å være pårørende?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Min mor er syk og pleietrengende og jeg har minst mulig kontakt med henne. Kaller henne ikke mor men ved fornavn. Sikkert mange som har en mening om dette, sannheten er at jeg har vokst opp med psykisk vold og massiv omsorgssvikt og lever med en alvorlig grad av kompleks ptsd. Utad er hun verdens snilleste gamle dame, innenfor hjemmets fire vegger er hun et monster. 

Anonymkode: a20ed...351

Men din mor går ikke under det man vanligvis forstår med begrepet partner. 

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
Eva Sofie skrev (5 minutter siden):

I blant finnes det ikke passende beskrivende ord.

Nå er det du som kverulerer. Bare fordi du selv ikke kjenner til spesifikke ord, betyr det ikke at ordene ikke finnes.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutes ago, AnonymBruker said:

Finnes det en link til denne historien?

Anonymkode: ed23f...2f0

Åpenbart ikke.

Anonymkode: a29bb...701

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (15 minutter siden):

Men din mor går ikke under det man vanligvis forstår med begrepet partner. 

Nei, det krever jo kapasitet å trekke en parallell. 

Anonymkode: a20ed...351

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (27 minutter siden):

De var sammen i 2 år før han fikk strupekreft. Kan hende hun hadde tatt et annet valg om de hadde hatt en lenger historie sammen,  men hun har presentert det hele på en slik måte, at hun ikke kan regne med annet enn kritikk. 

Dette er bare basert på hva som gagner henne. På tross av alt. Tenk hvor kjipt han har det som har sykdommen og da blir forlatt. Nei, uff skikkelig trist! 

Anonymkode: 2d70f...db0

BrukerErHeltAnonym
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er bare basert på hva som gagner henne. På tross av alt. Tenk hvor kjipt han har det som har sykdommen og da blir forlatt. Nei, uff skikkelig trist! 

Hvem snakker dere om???

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Legger og til at hele perioden de var sammen etter de kom sammen har det bare vært snakk om hvor fælt det har vært for henne å være pårørende. Seg selv seg selv og nå dumper hun han! For en person! 

Skrevet
BrukerErHeltAnonym skrev (10 minutter siden):

Hvem snakker dere om???

En såkalt samlivsterapeut. 

AnonymBruker
Skrevet

Tidslinjen spiller inn, her, vil jeg si. De har kun vært sammen noen få år. og jeg synes faktisk det står mer respekt av å være ærlig og gå, enn å tvinge seg til å bli, av frykt for å såre eller hva andre vil si. Hun har ansvar for sitt liv, først og fremst og det samme har han, som jo heldigvis virker til å ha det tålelig greit etter forholdene.  

Anonymkode: 0441d...c7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tidslinjen spiller inn, her, vil jeg si. De har kun vært sammen noen få år. og jeg synes faktisk det står mer respekt av å være ærlig og gå, enn å tvinge seg til å bli, av frykt for å såre eller hva andre vil si. Hun har ansvar for sitt liv, først og fremst og det samme har han, som jo heldigvis virker til å ha det tålelig greit etter forholdene.  

Ja, hun tenker bare på seg selv! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, hun tenker bare på seg selv! 

Legger til. Hun selv er frisk og fin og skal nyte livet og forlater et synkende skip! 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Hun har ansvar for sitt liv, først og fremst og det samme har han

Men sånn er det jo i somalia også. En har ansvar for sitt eget liv, samfunnet ellers er noe svevende vagt og uviktig.

Har du prøvd det selv, dra til somalia og tenk på deg selv og ditt liv, går det bra, blir ditt liv bra da ? Hvis ikke hvorfor ikke ? Hvis alle tenker på seg selv bør jo alt gå bra

Egoisme som ideologi fungerer ikke. Og somalierne kan tenke på seg selv og flytte til Norge for å løse problemet med egoistiske somaliere, men når nordmenn blir like egoistiske hva da , hvor skal egoistene i Norge flykte til ? 

Alle vil ha ideologier preget av frihet og lov til å gjøre hva en vil uten skam og undertrykkelse, men ingen vil leve i disse libertarianer samfunnene basert på disse verdiene. Ingen libertarianere flytter til Somalia, det går motsatt vei, som ikke gir noen mening, dersom ideolgoien vi promoterer faktisk fungerer.

Anonymkode: 882ff...75a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men sånn er det jo i somalia også. En har ansvar for sitt eget liv, samfunnet ellers er noe svevende vagt og uviktig.

Har du prøvd det selv, dra til somalia og tenk på deg selv og ditt liv, går det bra, blir ditt liv bra da ? Hvis ikke hvorfor ikke ? Hvis alle tenker på seg selv bør jo alt gå bra

Egoisme som ideologi fungerer ikke. Og somalierne kan tenke på seg selv og flytte til Norge for å løse problemet med egoistiske somaliere, men når nordmenn blir like egoistiske hva da , hvor skal egoistene i Norge flykte til ? 

Alle vil ha ideologier preget av frihet og lov til å gjøre hva en vil uten skam og undertrykkelse, men ingen vil leve i disse libertarianer samfunnene basert på disse verdiene. Ingen libertarianere flytter til Somalia, det går motsatt vei, som ikke gir noen mening, dersom ideolgoien vi promoterer faktisk fungerer.

Anonymkode: 882ff...75a

Realiteten er som jeg sa før i innlegget. Det er egoister og tenker på seg og sitt. Og gjør det uten å blunke og kalle det mannen i sitt liv. Sånn er det og man ser det i alle varianter! Man er egentlig helt alene i verden. 

påskelilje
Skrevet
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jeg har ikke vært i hennes sko, så jeg vil være forsiktig med å dømme. Hennes tidligere mann hadde alkoholproblemer, så hun har nok hatt sitt å stri med.

Men det som er aller mest umodent er å gå ut med det og attpåtil ramse opp alle tingene han ikke kan gjøre lenger. Hvorfor i all verden gjør hun det ? Det er hjerterått.  Aller mest synd synes jeg på han hun forlater. 

Er dette noen bestemte personer det er snakk om? Ingen link i HI..?

AnonymBruker
Skrevet
BrukerErHeltAnonym skrev (10 minutter siden):

Det er ikke alle som leser Se og Hør....

Bruddet har vært omtalt i de fleste mediene på nett siste døgnet…

AnonymBruker
Skrevet
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Takk. Litt rart å ikke linke til dette i hovedinnlegget.

Det var i utgangspunktet generelt, men basert på dette ja. Så tenkte ikke at det var behov for noen link her. 

Skrevet

Siden ingen kan hoste opp en link aner jeg ikke hva dette dreier seg om, annet enn at en kvinne har forlatt sin mann pga alvorlig sykdom. Jeg tenker at det kan ligge mye til grunn her som ikke kommer fram. Det kan hende kreftsykdommen hans bare var siste dråpen i det det allerede fulle begeret av hva som ikke var bra. Generelt er det litt vanskelig for meg å forstå at det anses å være helt ok å gå fra partner i enhver annen situasjon enn alvorlig sykdom. 

AnonymBruker
Skrevet

Temaet i innlegget her var å forlate partner når partner får kreft og blir alvorlig syk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...