Gå til innhold

Familien skal ha julebesøk. Jeg er ikke bedt!

Anbefalte innlegg

Skrevet
frosken skrev (6 timer siden):

Fastlåste konflikter er vonde - og ofte vanskelige å løse. Dere har sannsynligvis rukket å såre hverandre, og da kan det være vanskelig å finne en vei videre. 

Dersom du ønsker å bli invitert, så synes jeg du skal si i fra om det. Kanskje har de unnlatt å invitere fordi de regner med at du vil avvise?Hvordan vet du forresten om invitasjonen dersom du ikke har kontakt med dem? Eller det et søsken du har kontakt med?

Ja, har gitt opp. Nei, jeg ser bare hva de gjør og at jeg ikke er inkludert. Har fått vite det av en annen i slekten som sa det. Og jeg har ikke fått noe invitasjon. 

Anonymkode: 120a5...079

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å føle seg så alene er det såreste jeg har opplevd når du trodde du hadde noen som var der for deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi hadde en diskusjon for en tid tilbake hvor jeg prøvde å ta opp mine tanker om oss. Det endte dårlig. Jeg gikk. Ikke snakket med dem siden. Måneder siden. Ingen har tatt kontakt. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har valgt meg vekk. Merker det på alt de gjør og hva de viser meg. Så jeg har gitt opp. Har ingen livet mitt. Har prøvd å ta opp. Dette er ting og urett opp igjennnom oppveksten. Har ikke prøvd familierådgiver. Skulle ønske jeg hadde en familie som brydde seg om meg. 

Det er du som har valgt dem bort.  Ser du ikke sammenhengen i de to innleggene?

Anonymkode: be23a...3bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det er du som har valgt dem bort.  Ser du ikke sammenhengen i de to innleggene?

Anonymkode: be23a...3bd

Nei, jeg gikk men har ikke valgt dem vekk. De viser at de misliker meg og da har jeg holdt meg unna og nå med å ikke be meg. De har valgt det andre barnet og ikke meg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, jeg gikk men har ikke valgt dem vekk. De viser at de misliker meg og da har jeg holdt meg unna og nå med å ikke be meg. De har valgt det andre barnet og ikke meg. 

Du gikk og har ikke kontaktet dem i etterkant. Da har du også valgt dem bort. Det er i hvert fall veldig lett og forståelig at de tolker det slik. 

Anonymkode: 0b150...30c

Skrevet
On 12/7/2025 at 8:04 PM, AnonymBruker said:

Det er foreldre og et adoptert søsken. De bor ikke langt i fra meg. 

Hvordan vet du det om du ikke har kontakt med dem?

Anonymkode: 4937c...349

Skrevet

Skjønner at dere forstår dem og ha. De gjør. Takk! 

Skrevet

Jeg synes det er for lite informasjon til å noen særlig mening om saken, men forstår det er en vanskelig og lei situasjon.

Anonymkode: 94171...46d

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

De har valgt meg vekk. Merker det på alt de gjør og hva de viser meg. Så jeg har gitt opp. Har ingen livet mitt. Har prøvd å ta opp. Dette er ting og urett opp igjennnom oppveksten. Har ikke prøvd familierådgiver. Skulle ønske jeg hadde en familie som brydde seg om meg. 

Du kan skaffe deg venner gjennom hobby/interesse?

Anonymkode: 98b65...ff4

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg synes det er for lite informasjon til å noen særlig mening om saken, men forstår det er en vanskelig og lei situasjon.

Anonymkode: 94171...46d

Takk for forståelse! Det skjønner jeg, men ville ikke utlevere så mye mer her. Ja, synes det er utrolig kjipt å kjenne på å bli valgt bort som jeg føler. Det skal liksom være flokken din i livet. Er ikke alltid sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du kan skaffe deg venner gjennom hobby/interesse?

Anonymkode: 98b65...ff4

Ja, har få så skulle nok gjort det. Har heller ikke partner. Men det fyller nok ikke den følelsen av at familien ikke er der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for forståelse! Det skjønner jeg, men ville ikke utlevere så mye mer her. Ja, synes det er utrolig kjipt å kjenne på å bli valgt bort som jeg føler. Det skal liksom være flokken din i livet. Er ikke alltid sånn. 

Men siden du var den som valgte å gå sist dere møttes og du heller ikke har tatt kontakt, så kan det være at de også føler at du har valgt bort dem?

Forstår godt at dette er vondt, men tror det er viktig at du ser at her kan denne følelsen gå begge veier. Og at slik situasjonen er nå så er det naturlig at de ikke ber deg. Siden du gikk og ikke har tatt kontakt så kan det være de tenker at du ikke ønsker å ha noe mer med dem å gjøre? De er ikke tankelesere.

Hvis du ønsker å ha et bedre forhold til dem, så kan du jo ta kontakt med dem og ta en prat?

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men siden du var den som valgte å gå sist dere møttes og du heller ikke har tatt kontakt, så kan det være at de også føler at du har valgt bort dem?

Forstår godt at dette er vondt, men tror det er viktig at du ser at her kan denne følelsen gå begge veier. Og at slik situasjonen er nå så er det naturlig at de ikke ber deg. Siden du gikk og ikke har tatt kontakt så kan det være de tenker at du ikke ønsker å ha noe mer med dem å gjøre? De er ikke tankelesere.

Hvis du ønsker å ha et bedre forhold til dem, så kan du jo ta kontakt med dem og ta en prat?

De har valgt å ikke be meg. Jeg velger å trekke meg bort såret og beskytte meg selv når de viser de ikke vil ha meg med og ikke tar kontakt med meg. Da skal de få det sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De har valgt å ikke be meg. Jeg velger å trekke meg bort såret og beskytte meg selv når de viser de ikke vil ha meg med og ikke tar kontakt med meg. Da skal de få det sånn. 

Men du klarer ikke å se at du også har valgt bort dem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg velger å trekke meg bort såret og beskytte meg selv når de viser de ikke vil ha meg med og ikke tar kontakt med meg. Da skal de få det sånn. 

Hvorfor lar du deg såre i utgangspunktet, istedenfor å ta eierskap over situasjonen?

Skrevet

Men du klarer ikke å se at du også har valgt bort dem?

Hvordan da?

Skrevet
psykedeliker skrev (50 minutter siden):

Hvorfor lar du deg såre i utgangspunktet, istedenfor å ta eierskap over situasjonen?

Hvordan skulle jeg gjort det? Jeg sier ikke noe til noen som ikke ønsker meg der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan da?

Vet at du gikk først sist dere var samlet og ikke har tatt kontakt siden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvordan skulle jeg gjort det?

Ved å utfordre deres begrunnelser for at de ikke vil ha deg der.

Skrevet

Vet at du gikk først sist dere var samlet og ikke har tatt kontakt siden.

Ja, jeg gikk først. Fornuftig for å unngå mer av det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...