Worriesome Plenty 2 Skrevet torsdag kl 07:46 Skrevet torsdag kl 07:46 Ribbe og medister her. Pinnekjøtt har jeg aldri smakt. Kalkun kunne vært godt til en forandring, med masse saus. 0 Siter
Glitter Skrevet torsdag kl 07:51 Skrevet torsdag kl 07:51 Ribbe med tilbehør. Spiser ikke pølser eller medisterkaker. Spiser pinnekjøtt andre juledag. 0 Siter
emilie321 Skrevet torsdag kl 07:55 Skrevet torsdag kl 07:55 Her blir det ribbe, pølser og medisterkaker + div tilbehør. Er vant med enten ribbe eller pinnekjøtt. Håper på riskrem til dessert, men tviler på at jeg får det i år. 0 Siter
Vhanja Skrevet torsdag kl 08:01 Skrevet torsdag kl 08:01 Det varierer etter hvilken bror vi feirer hos. Han ene har alltid pinnekjøtt. Han andre er kokk og er lei julemat i desember og da lager han noe helt annet, ofte vilt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:17 Skrevet torsdag kl 11:17 pinnekjøtt med julepølse og kålrabistappe Anonymkode: a269b...796 0 Siter
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:29 Skrevet torsdag kl 11:29 Skinkestek. Anonymkode: 859a2...c47 0 Siter
Vendi Skrevet torsdag kl 12:53 Skrevet torsdag kl 12:53 Ribbe, medisterkaker, sosisser, med tilbehør. Riskrem til dessert. Gleder meg nå, kjenner jeg 😋 0 Siter
Dorthe Skrevet torsdag kl 13:24 Skrevet torsdag kl 13:24 Vi skal bort så jeg aner ikke hva vi får. Men vi har både ribbe og pinnekjøtt i fryseren så vi skal nok spise det også. 0 Siter
erik123 Skrevet torsdag kl 13:46 Skrevet torsdag kl 13:46 Snakket med en kompis i sted, de skulle ha fiskeboller i hvit saus på Julaften, og det er da fin mat. 0 Siter
Vhanja Skrevet torsdag kl 13:55 Skrevet torsdag kl 13:55 erik123 skrev (8 minutter siden): Snakket med en kompis i sted, de skulle ha fiskeboller i hvit saus på Julaften, og det er da fin mat. Jeg for min del må ikke ha ribbe eller pinnekjøtt på julaften. Men siden jeg feirer jul, så vil jeg også ha et bedre måltid. Jeg vil ikke ha hverdagsmat på julaften. Jeg f.eks elsker pasta og kan spise det i flere dager på rad uten å gå lei. Men kunne aldri tenkt meg å ha pasta på julaften. 2 Siter
Babette Skrevet torsdag kl 14:42 Skrevet torsdag kl 14:42 erik123 skrev (55 minutter siden): Snakket med en kompis i sted, de skulle ha fiskeboller i hvit saus på Julaften, og det er da fin mat. Hel enig, det kunne jeg også ha tenkt meg. Særlig med reker i sausen, gulrøtter og syltet gresskar til. 0 Siter
Babette Skrevet torsdag kl 15:06 Skrevet torsdag kl 15:06 Pinnekjøtt. Det er godt, men jeg har mer lyst på torsk eller kveite. I år skifter vi ut kålrotstappa med søtpotetmos. Synes den har mer smak, og fyller samme funksjon. I tillegg er den mer lettkokt. Jeg kan huske julaftener da vi har kokt kålrota nærmest i timevis, men fortsatt har det vært noen steinharde biter inniblant, selv om den er oppdelt i terninger under koking. Søtpotet er mye mer samarbeidsvillig. Når det gjelder dessert, vet jeg ikke helt. Jeg har videreført mitt barndomshjems tradisjon med risengrynsgrøt sånn ca. midt på dagen, da blir det litt too much med riskrem til dessert. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.