Gå til innhold

Anbefalte innlegg

HEi,

vet ikke om dette er rette forum, men er så fortvilet at jeg bare må prøve.

Vi har en 3 uker gammel baby som er helt fantastisk - dessverre orker jeg ikke å nyte samværet med ham. Han er sulten som en ulv hver 3. time, men stritter i mot å sove - særlig på nattestid. Vi får ham sjelden i seng før i 1-2-tiden, og i natt nektet han å sove etter mating kl. 4 - holdt det gående helt til kl. 8....... JEg begynner å bli veldig sliten - jeg kan jo ikke selv legge meg ned og sove hele dagen og bare være våken om natta; det er jo ganske mye som skal gjøres i løpet av en dag.

HAn sovner gjerne når jeg holder ham inntil brystkassa, men i det han treffer madrassen i sengen sin eller sofaen, blir han lys våken og skriker. JEg kan jo ikke lime ham til kroppen hele døgnet.....!

Han er temmelig trøtt og sover godt på formiddagen - hvordan kan jeg snu denne døgnrytmen?

Fortvilet hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49801-gutten-vil-ikke-sove-om-natta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, motz! jeg skjønner veldig godt at du er fortvila! Vi hadde det likedan med vår lille sønn. Har du BabyBjørn bæresele? Den hjalp oss godt, ihvertfall. Da kan du få gjort noe i huset, samtidig med at barnet er inntil deg. Etterhvert viste det seg at gutten sov som en stein, bare han fikk sove på magen. Et annet problem, var at han var veldig krevende i matveien - han skulle ha pupp i tide og utide; det som skjedde at at han hele tiden overspiste, og fikk vondt i magen sin, og derfor ikke fikk sove. Vi måtte begrense spisinga til ungen, selv om det høres forferdelig ut, og dette ga oss en mye roligere og harmonisk unge. Det med døgnrytmen kommer stort sett av seg selv, når matinntaket er regulert - men dette tar litt tig, for ungen vil jo samtidig ha "økedøgn" med jevne mellomrom, pga at han vokser. Lykke til!

Hei, motz! jeg skjønner veldig godt at du er fortvila! Vi hadde det likedan med vår lille sønn. Har du BabyBjørn bæresele? Den hjalp oss godt, ihvertfall. Da kan du få gjort noe i huset, samtidig med at barnet er inntil deg. Etterhvert viste det seg at gutten sov som en stein, bare han fikk sove på magen. Et annet problem, var at han var veldig krevende i matveien - han skulle ha pupp i tide og utide; det som skjedde at at han hele tiden overspiste, og fikk vondt i magen sin, og derfor ikke fikk sove. Vi måtte begrense spisinga til ungen, selv om det høres forferdelig ut, og dette ga oss en mye roligere og harmonisk unge. Det med døgnrytmen kommer stort sett av seg selv, når matinntaket er regulert - men dette tar litt tig, for ungen vil jo samtidig ha "økedøgn" med jevne mellomrom, pga at han vokser. Lykke til!

HEi dimi,

takk for rådene:-))) BAbyBjørnen er alt min gode venn på dagtid! Dessuten kan babyen fint ligge i vognen sin på balkongen.

JEg tror vi også sliter fordi babyen overspiser. Han våkner og vræler med en gang - helt vill etter mat. Etterpå virker det ofte som om han har vondt i magen og da er han utrøstelig. Dessverre blir sånne lange skrikeperioder om natta uutholdelige for oss foreldre. Håper ting går seg til etter hvert!

Hilsen

HEi dimi,

takk for rådene:-))) BAbyBjørnen er alt min gode venn på dagtid! Dessuten kan babyen fint ligge i vognen sin på balkongen.

JEg tror vi også sliter fordi babyen overspiser. Han våkner og vræler med en gang - helt vill etter mat. Etterpå virker det ofte som om han har vondt i magen og da er han utrøstelig. Dessverre blir sånne lange skrikeperioder om natta uutholdelige for oss foreldre. Håper ting går seg til etter hvert!

Hilsen

Du legger jo litt opp til svaret selv: han liker å sove inntil deg, men våkner når du legger ham i egen seng.

Så hvorfor ikke la ham sove hos deg om natta? Det er kjempekos! Søvnen blir ikke helt hundre prosent, fordi man ligger jo på vakt for å ikke legge seg over barnet, men det er tross alt SØVN!

Min erfaring er at det gikk veldig lett å legge gutten over i egen seng etterhvert som han ble eldre.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...