Gå til innhold

Utestengt på kvinneguiden

Anbefalte innlegg

Skrevet
nachnoo skrev (37 minutter siden):

Nei. Da får en ta seg sammen å holde ut smerten til den går over.  Det må være måte på misbruk av legevakt. 

Du forstår ikke hvordan syke mennesker har det, det ser jeg. 

Anonymkode: ef7fa...b2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du forstår ikke hvordan syke mennesker har det, det ser jeg. 

Dette er ikke sykdom.

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Dette er ikke sykdom.

Det vet du ikke.

Skrevet

Jeg ønsket kun å nyansere dette litt. 

Jeg husker for mange år siden da jeg spilte en såkalt MMORPG - Age of Conan, for å være eksakt. I varierende grad er slike spill sosiale spill, der man former samfunn som spiller sammen, ofte fra samme land, og man blir egentlig ganske tett knyttet sammen og snakker mye sammen, selv om man sjelden møtes i det virkelige liv. Ofte er jo de som er veldig aktive i slike spill, kanskje ikke de mest sosiale menneskene i det virkelige liv heller, og det gjør samholdet og miljøet som skapes ekstra viktig.

Jeg husker en som ble holdt utenfor av flere grunner, ikke fikk være med på ting i gruppa. Sånt skjer jo. Men plutselig en dag fikk vi vite at vedkommende hadde tatt livet sitt. Det viste seg at dette samfunnet var det eneste vedkommende hadde. Han orket ikke mer da han ikke fikk den aksepten han trengte.

Nå skal det selvsagt sies at jeg er 100% enig i at å bli kastet ut av Kvinneguiden ikke er noen grunn - alene - til å dra på legevakten, eller oppsøke helsepersonell for øvrig. Men - og spesielt for unge mennesker, er utenforskap ekstremt vondt. Jeg tror selv om jeg er en gammel mann og relativt stabil nå, at jeg ikke hadde syntes det var nevneverdig gøy å bli kastet ut herfra. Men så skal det sies at modereringen her er mye mer korrekt, og fordi miljøet her er lite, så tar @Admin i større grad vare på brukerne her, enn moderatorene gjør på Kvinneguiden. Det er bra. Jeg tror muligens at på Kvinneguiden er det en litt manglende forståelse for mennesker i en sårbar og vanskelig situasjon, som eksempelvis skriver om vanskelige tema som berører dem selv, men som da ikke er lov (f.eks. suicidalitet). Ikke alle er heller spesielt godt sosialt trent.

Utenforskap må tas på alvor, og kanskje spesielt for menneskene som forvalter tjenester som Kvinneguiden. For som sagt, så er dette et vanskelig tema for mange.

Skrevet
ISW skrev (56 minutter siden):

Utenforskap må tas på alvor,

Ja, det er korrekt. Mange av disse trenger hjelp, og det bør de få. Men hjelpen skal være planlagt og regelmessig, og ikke i form av bruk av legevakt.

Skrevet (endret)
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Ja, det er korrekt. Mange av disse trenger hjelp, og det bør de få. Men hjelpen skal være planlagt og regelmessig, og ikke i form av bruk av legevakt.

Hei,

Jeg støtter deg selvfølgelig i at trådstarter ikke skal dra på legevakta på grunn av dette. Spesielt fordi vedkommende neppe ville fått noen som helst hjelp på legevakta hvis hun møtte opp med denne problemstillingen, og ville trolig fått en meget ubehagelig opplevelse. 

Det jeg ønsket å synliggjøre i innlegget mitt er hvor viktige (i mangel av et bedre ord) "digitale relasjoner" kan være for enkelte, og at jeg synes at moderatorene på Kvinneguiden bør være bevisst (også i lys av det store antallet som føler seg urettferdig behandlet der)  sitt ansvar på en god måte. Mange som blir kastet ut synes å være i en meget sårbar situasjon (og jeg vil tro at selvmordstanker er en vesentlig årsak til utkastelsene).

Endret av ISW
Skrevet
ISW skrev (4 timer siden):

Men så skal det sies at modereringen her er mye mer korrekt, og fordi miljøet her er lite, så tar @Admin i større grad vare på brukerne her, enn moderatorene gjør på Kvinneguiden. Det er bra. Jeg tror muligens at på Kvinneguiden er det en litt manglende forståelse for mennesker i en sårbar og vanskelig situasjon, som eksempelvis skriver om vanskelige tema som berører dem selv, men som da ikke er lov (f.eks. suicidalitet). Ikke alle er heller spesielt godt sosialt trent.

Det er som du sier en vesentlig forskjell på Kvinneguiden og Doktor Online. KG er ett langt større og mer besøkt nettsamfunn med langt flere personer og flere innlegg pr dag og det er umulig å ha like god oversikt som det er mulig her. Derfor er det også strengere regler på KG nettopp av hensyn til brukere som er sårbare. Jeg har med egne øyne sett tråder som er postet både her og der, men på KG tok de en langt styggere vending med innlegg på grensen til oppfordring av selvmord "for å la samfunnet få slippe sånne som deg". 

Her inne blir det fortere tatt tak i av brukere og rapportert og/eller sendt mail/PM om det til meg om det kommer slike kommentarer til sårbare brukere. Det gjør det ikke på KG og derfor er regelverket når det gjelder slike temaer langt strengere. Og om slikt postes henvises det til støtte telefoner o.l. når det stenges. Jeg skulle ønske at vi hadde kapasitet til å følge det opp istedenfor å velge den metoden, men det er dessverre ikke ressurser vi har, og dermed henviser vi videre, også til hit fra tid til annen. 

Skrevet
Admin skrev (20 minutter siden):

Det er som du sier en vesentlig forskjell på Kvinneguiden og Doktor Online. KG er ett langt større og mer besøkt nettsamfunn med langt flere personer og flere innlegg pr dag og det er umulig å ha like god oversikt som det er mulig her. Derfor er det også strengere regler på KG nettopp av hensyn til brukere som er sårbare. Jeg har med egne øyne sett tråder som er postet både her og der, men på KG tok de en langt styggere vending med innlegg på grensen til oppfordring av selvmord "for å la samfunnet få slippe sånne som deg". 

Her inne blir det fortere tatt tak i av brukere og rapportert og/eller sendt mail/PM om det til meg om det kommer slike kommentarer til sårbare brukere. Det gjør det ikke på KG og derfor er regelverket når det gjelder slike temaer langt strengere. Og om slikt postes henvises det til støtte telefoner o.l. når det stenges. Jeg skulle ønske at vi hadde kapasitet til å følge det opp istedenfor å velge den metoden, men det er dessverre ikke ressurser vi har, og dermed henviser vi videre, også til hit fra tid til annen. 

Jeg synes Kvinneguiden er et helt greit forum, selv om det begynner å bli lenge mellom hver gang jeg er der inne. Det er vel litt sånn at så lenge du følger reglene, unngår de mest provoserende og radikale uttalelsene og ellers er grei og snill, så får du heller ikke problemer med verken Admin eller moderatorene. Jeg tror en gang tilbake i 2017 da jeg var nokså ny der og kjeftet på et par anonyme brukere (tror jeg hadde litt høyere blodtrykk på den tiden enn nå :) ) så fikk jeg en påminnelse fra en moderator om å roe meg litt ned. Jeg tok den til etterretning, beklaget, og siden det har jeg aldri hørt noe fra de.

Så jeg tenker vel at det muligens er to sider av historiene om utestengelse derfra. Dette med selvmord er en utrolig vanskelig sak, for det kan være skummelt å både få negative kommentarer (jeg har selv sett ting av typen "ingen bryr seg om du tar livet ditt") og å få innlegg eller brukere slettet/stengt/utestengt. Jeg skjønner jo at med flere titalls tusen innlegg kan dere ikke sitte og følge med hele tiden.

Skrevet
ISW skrev (4 timer siden):

Spesielt fordi vedkommende neppe ville fått noen som helst hjelp på legevakta hvis hun møtte opp med denne problemstillingen, og ville trolig fått en meget ubehagelig opplevelse. 

Kanskje det er akkurat dét trådstarter trenger for å lære seg at ubehagelige opplevelser er en del av livet.

Skrevet

Men jeg har ikke skrevet om selvmord eller selvmordtrusler så det kan ikke være det heller. Jeg har brukernavnet Otilia der. Det står ingenting om selvmord der.

Jeg har heller ikke hatt problemer med admin eller moderatorene heller. Jeg vet ikke hvem de er engang. Jeg har fulgt alle regler og lest de flere ganger.

Admin skrev (5 timer siden):

psykedeliker skrev (4 timer siden):

Kanskje det er akkurat dét trådstarter trenger for å lære seg at ubehagelige opplevelser er en del av livet.

Jeg har heller ikke fått 6 advarsler.

Det er det som er problemet fordi jeg skjønner ikke hvorfor.

ISW skrev (5 timer siden):

Jeg synes Kvinneguiden er et helt greit forum, selv om det begynner å bli lenge mellom hver gang jeg er der inne. Det er vel litt sånn at så lenge du følger reglene, unngår de mest provoserende og radikale uttalelsene og ellers er grei og snill, så får du heller ikke problemer med verken Admin eller moderatorene. Jeg tror en gang tilbake i 2017 da jeg var nokså ny der og kjeftet på et par anonyme brukere (tror jeg hadde litt høyere blodtrykk på den tiden enn nå :) ) så fikk jeg en påminnelse fra en moderator om å roe meg litt ned. Jeg tok den til etterretning, beklaget, og siden det har jeg aldri hørt noe fra de.

Så jeg tenker vel at det muligens er to sider av historiene om utestengelse derfra. Dette med selvmord er en utrolig vanskelig sak, for det kan være skummelt å både få negative kommentarer (jeg har selv sett ting av typen "ingen bryr seg om du tar livet ditt") og å få innlegg eller brukere slettet/stengt/utestengt. Jeg skjønner jo at med flere titalls tusen innlegg kan dere ikke sitte og følge med hele tiden.

Anonymkode: 5b2c5...185

Skrevet
psykedeliker skrev (4 timer siden):

Det har jeg opplevd hele livet. Sliter med ptsd.

Skrevet
Admin skrev (5 timer siden):

Hei. Takk for innlegget men jeg har ikke skrevet noe om selvmord der i det hele tatt. Siden det ikke er lov og det står i reglene. 

Skrevet

Ts. Jeg synes også kvinneguiden er ett fint forum og vært inne der i flere år. Derfor jeg ikke skjønner så mye av dette her fordi jeg har ikke brutt reglene. Jeg er bare lei meg fordi jeg blir avvist enda en gang og siden jeg ikke har noen venner, er ufør så er nettet eneste stedet der jeg kan holde «kontakt» med andre folk.

Skrevet

Jeg ser at det ene innlegget mitt ble litt feil på de jeg «siterte» hvis det er det det heter. Beklager det og det var ikke meninga at det skulle bli så rotete skrevet.

Skrevet

Hva er Mail adressen? Den mailadressen dere skrev her over kommer bare i retur.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Kan du ikke gå på hjemmesiden og sjekke selv? De har en Kontakt Oss-rubrikk.

Anonymkode: f1556...47d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan du ikke gå på hjemmesiden og sjekke selv? De har en Kontakt Oss-rubrikk.

Anonymkode: f1556...47d

Det går ikke fordi det står utestengt med digre bokstaver på hele siden.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvis du sliter med å opprette kontakt, så kan du sende en melding til Admin her inn, og så kan hun hjelpe deg videre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ser at det ene innlegget mitt ble litt feil på de jeg «siterte» hvis det er det det heter. Beklager det og det var ikke meninga at det skulle bli så rotete skrevet.

Det går bra men hvis du svarte meg, så jeg ikke hva du skrev.

Skrevet

Det er ikke en "sykdom" å bli utestengt fra Kvinneguiden.

Det er kanskje sykdom som gjør at noen reagerer så sterkt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...