Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
frosken skrev (14 minutter siden):

Litt på siden av det du spør om, men jeg gidder ikke å ta rinexin. Min erfaring er at jeg kjapt føler seg mindre tett, men at jeg til gjengjeld blir plaget av seigt slim mye lenger enn hva som er vanlig for meg hvis jeg tar rinexin. I følge felleskatalogen kan den gi en del psykiske bivirkninger, - og jeg er ikke like sikker som Nachoo på at det holder at du bestemmer deg for å mene at du ikke vil få bivirkninger;-)

Takk,

@nachnoo har åpenbart ikke glemt sine kunster innen somatikken, for en gang mellom fjerde og femte dose Otrivin i dag løsnet det i mellomøret. Så nå kan jeg høre normalt igjen - det var nok tett øretrompet. Trenger kanskje ikke legetimen i morgen - men siden det nå har satt seg i brystet kan jeg sikkert gå 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.

Legen så en ørebetennelse og CRP var nesten 60. Men jeg har ikke mye plager.

Fikk ikke antibiotika. 

Skrevet

Dvs. jeg fikk øredråper med antibiotika. Kan en ørebetennelse forklare CRP som er såpass høy? 

Skrevet
ISW skrev (1 time siden):

Dvs. jeg fikk øredråper med antibiotika. Kan en ørebetennelse forklare CRP som er såpass høy? 

Ja, det kan det. CRP ved øvre luftveisinfeksjoner kan variere svært mye, men crp på 60 stemmer godt overens med mulig bakteriell infeksjon. 

Skrevet
frosken skrev (3 timer siden):

Ja, det kan det. CRP ved øvre luftveisinfeksjoner kan variere svært mye, men crp på 60 stemmer godt overens med mulig bakteriell infeksjon. 

Jeg tok en selvtest for Covid, influensa og RS-virus etter timen. Samtlige var negative - så jeg vil tro det er denne ørebetennelsen som gir økningen. Jeg tror faktisk aldri jeg har målt CRP-stigning før som jeg kan huske, og jeg synes jo 60 var litt mye i lys av det :)

Skrevet
ISW skrev (4 timer siden):

Jeg tok en selvtest for Covid, influensa og RS-virus etter timen. Samtlige var negative - så jeg vil tro det er denne ørebetennelsen som gir økningen. Jeg tror faktisk aldri jeg har målt CRP-stigning før som jeg kan huske, og jeg synes jo 60 var litt mye i lys av det :)

Hvis du aldri har målt crp-stigning tidligere, så har du aldri tatt crp når du har en bakteriell infeksjon (annet enn muligens i øvre luftveier, siden crp ikke er helt pålitelig ved den typen infeksjoner).  Crp på 60 er jo ikke mye:-)

Skrevet

Nå fikk jeg litt lyst til å erte litt, så derfor vil jeg påpeke at du burde tatt for mykoplasma også når du først var i gang;-) 

Skrevet
frosken skrev (11 timer siden):

Nå fikk jeg litt lyst til å erte litt, så derfor vil jeg påpeke at du burde tatt for mykoplasma også når du først var i gang;-) 

Gir ikke det lungebetennelse / nedre luftveisinfeksjon? :)

Skrevet
ISW skrev (5 minutter siden):

Det trenger ikke å utvikle seg til lungebetennelse. 

Skrevet
ISW skrev (17 minutter siden):

Jeg får ofte lungebetennelse når jeg får en skikkelig luftveisinfeksjon, men jeg har lett for å få lungebetennelse. Har hatt mye lungebetennelser siden jeg var barn. Men en trenger ikke å få det.

Håper formen er bedre i dag. Fortsatt god bedring.

Skrevet

Det skal sies at dette ikke helt går over.

Nesa er fortsatt full av grønn dritt og øret er tett. Jeg bruker antibiotikadråper som er fettbaserte, så jeg vet ikke om det er infeksjonen som gjør øret tett eller dråpene som akkumuleres. Vet ikke hvordan jeg evt. skal få dem ut av øret. Men skikkelig irriterende med dott i øret, redusert hørsel og tinnitus.

Ingen synes mer synd på seg selv enn forkjølede menn. God jul! 😕 

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (2 minutter siden):

Nesa er fortsatt full av grønn dritt og øret er tett. Jeg bruker antibiotikadråper som er fettbaserte, så jeg vet ikke om det er infeksjonen som gjør øret tett eller dråpene som akkumuleres. Vet ikke hvordan jeg evt. skal få dem ut av øret. Men skikkelig irriterende med dott i øret, redusert hørsel og tinnitus.

Så kjedelig. God bedring og god jul :) 

påskelilje
Skrevet (endret)
ISW skrev (10 minutter siden):

Kan jeg bli med i din tråd? Har fått noe drit i halsen. Det begynte for ca en uke siden med at jeg var så tungpusten. Ikke forkjølet, ikke feber eller slapp, men veldig tungpusten, særlig morgen og formiddag. Tok Ventoline noem ganger om dagen, følte det hjalp litt.

Jobbet t.o.m. fredag. Reiste på juleferie lørdag. Og første natta her slo det over til tett nese, vond hals,  slimete bronkier og fremdeles tungpusten. Litt svie i øynene. Ingen feber. Sist natt var det veldig vondt i halsen, men det kom seg utover dagen I dag.

Blir så oppgitt over å bli syk når jeg endelig har ferie! Gode råd mottas med takk!

Endret av påskelilje
Skrevet
påskelilje skrev (2 minutter siden):

Kan jeg bli med i din tråd? Har fått noe drit i halsen. Det begynte for ca en uke siden med at jeg var så tungpusten. Ikke forkjølet, ikke feber eller slapp, men veldig tungpusten, særlig morgen og formiddag. Tok Ventoline noem ganger om dagen, følte det hjalp litt.

Jobbet t.o.m. fredag. Reiste på juleferie lørdag. Og første natta her slo det over til tett nese, vond hals,  slimete bronkier og fremdeles tungpusten. Litt svie i øynene. Ingen feber. Sist natt var det veldig vondt i halsen, men det kom seg utover dagen I dag.

Blir så oppgitt over å bli syk når jeg endelig har ferie! Gode råd mottas med takk!

Har dessverre ingen gode råd annet enn å ta det med ro, så kroppen får sjans til å komme seg. 

Riktig god bedring

påskelilje
Skrevet
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Har dessverre ingen gode råd annet enn å ta det med ro, så kroppen får sjans til å komme seg. 

Riktig god bedring

Takk! Mannen er heller ikke helt i slaget, han har gått med noe liknende i over en uke. Men vi har heldigvis ingen små barn eller barnebarn som må aktiviseres. Kun to voksne døtre, og de hjelper til. Slapper av det jeg kan, så blir jula det den blir!

Nicklusheletida
Skrevet
påskelilje skrev (2 timer siden):

Takk! Mannen er heller ikke helt i slaget, han har gått med noe liknende i over en uke. Men vi har heldigvis ingen små barn eller barnebarn som må aktiviseres. Kun to voksne døtre, og de hjelper til. Slapper av det jeg kan, så blir jula det den blir!

God bedring til deg også 

påskelilje
Skrevet
Nicklusheletida skrev (18 minutter siden):

God bedring til deg også 

Takk ❤️

Skrevet
påskelilje skrev (4 timer siden):

Det sirkulerer en god del mykoplasma for tiden, så dersom du får symptomer på lungebetennelse, kan det være greit å få tatt en test. 

Skrevet

Har du kommet i gang med neseskylling? Hvis ikke, så kjøp en sånn NeilMed Sinus Rinse neseskyller og 10 poser salt 1 sett - Apotek 1  Betydelig mer effektivt enn nesehorn. 

påskelilje
Skrevet
frosken skrev (21 minutter siden):

Det sirkulerer en god del mykoplasma for tiden, så dersom du får symptomer på lungebetennelse, kan det være greit å få tatt en test. 

Usj da... Men da er vel feber et must vel?

Vi er på Vestlandet nå denne uka, håper ikke jeg blir liggende. I fjor jul var jeg og syk her, da med høy feber i mange dager 😵, var på legevakta, husker jeg.

Skal lese om mykoplasma.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...