Gå til innhold

Foreldre kan aldri bidra nok, hverken dugnad eller økonomisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster barnas aktiviteter per år hos dere? 

Ett av mine to barn har én aktivitet de deltar på to ganger ukentlig. I tillegg er det av og til type turneringer og annet i helger. Barnet er veldig glad i aktiviteten sin så det er flott at det foregår en del der. Men føler at det spørres etter penger eller dugnad hver eneste gang jeg åpner opp Spond appen. To regninger har klart å snike seg inn på tampen av året nå de siste par dager. Den eneste handler om at de ønsker at alle foreldre bidrar til en julegave til trenerne og den andre er kjøp av et slags utstyr alle på laget har. Jeg har tømt kortet på julegaver og var fornøyd med å få til gaver til de jeg skal gi til og noenlunde greie gaver til egne barn, til tross for at det er trangt. Tenkte at nå var jeg ferdig for i år, men nei. I tillegg er jeg bedt melde meg på minst 8 timers dugnad på nyåret - det forventes at alle bidrar, og man må melde seg på NÅ. 

Det er viktig at foreldre bidrar inn på barnas aktiviteter, viser interesse og stiller opp med jevne mellomrom. Men denne ene aktiviteten til ett av barna krever mer enn jeg har å gi. Det er ikke et alternativ å si til ungen at den må slutte der, men dette går på økonomien og helsa løs. Ulike krav via appen Spond utgjorde 9636 kroner ila 2025, da inklusive de foreløpig ubetalte på et par hundre kroner med frist 01.01. 

10.000...  Er det like ille overalt? Disse pengene er utenom lommepenger på stevner, lodd og kjøp av kaker og greier man egentlig ikke vil ha på diverse arrangement, kjøp av klær, egnede sko, samt forespørsler om å bidra til smågaver til laget, trenerne, pizzakveld, kosekveld... alle mulige anledninger... 

I tilegg skal man også stille opp på dugnad i et ikke ubetydelig antall timer. Føler meg helt utslitt. 

Hvor mye bidrar dere inn på barnas aktiviteter med frivillig innsats og økonomisk? Snakker ikke da om oppmøte for å se på og ta del i barnets glede, men virkelig det du betaler i arbeid og penger...? 

Anonymkode: 4c978...049

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...