AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har hatt et par tre helt grusomme år. Tre / fire år siden begynte jeg å slite med en forferdelig stivhet. Følte at min kropp føles slik som jeg ville forventet at en 80 eller 90 åring har det. Gjennomhikk en omfattende utredning der de konkluderte med fibromyalgi. Jeg var sikker på det ikke var fibromyalgi. Gikk lenge til fysioterapeut. Begynte med yoga spiste vimovo. På den tiden hadde jeg ikke engang hørt om perimenopause, og aksepterte fibromyalgi var i 40 årene. Senere begynte jeg å slite på nettene. Sov dårlig, ekstremt dårlig. Hadde svettetokter og kaldsvettet på natten. Gikk til legen fikk imovane. Følelseslivet gikk overstyr. Blødde mye og uregelmessig. Var hos legen. Legen sendte meg til gynekolog, men fordi jeg hadde sånn hjernetåke glemte jeg å gå til gynekolog noe jeg hadde ventet på i månedsvis. Selv om jeg var på rett plass, ble så distrahert at jeg bare shoppet og glemte avtalen ( glemte hvorfor jeg var der). Sånt skjedde aldri før. Hormonprøver viste ikke noe åå denne tiden, men ble ikke sjekket mange ganger. Begynte å lide kognitivt ha forferdelig hjernetåke, slite på jobb. Presset meg på jobb ekstra hardt. Fikk kronisk stress og insomnia. Og psykiske problemer angst og depresjon. Fikk til og med en alvorlig psykisk diagnose. Hadde lest en del om perimenopause på denne tiden. Følte meg "rar" i kroppen klarte ikke sove. Dro til legen og ba om hormon prøve..kranglet meg til hormonprøve. Hirmonprøven viste noe..jeg fikk tabletter..Fibromyalgien forsvant. Svettingen forsvant. Følte meg som meg selv igjen. Etter 3 år i tåke.. og psykiatrisk diagnose... jaja sånn kan det gå. Gikk til legen veldig mye. Men ingen virket til å skjønne at dette kunne være perimenopause. Merker medisinene jeg tar nå har effekt. Men kunne vært enda litt bedre. Noen som har hatt det slik? Anonymkode: aa106...665 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.