AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:59 Skrevet mandag kl 23:59 Og hvordan har det påvirket deg? Spør fordi jeg vil høre om andre sine opplevelser før jeg deler mine egne. Anonymkode: c683b...0bc 0 Siter
Marye Skrevet i går, 03:26 Skrevet i går, 03:26 Å bli beltelagt på psykiatrisk pga sterk mani der jeg rev av meg klærne i avdelingen ble fulgt på rommet og slappet av etter hendelsen så Kom en lege som sa: DU SKAL BELTELEGGES!!! så beltela de meg og da jeg måtte tisse nektet de å løsne beltene så jeg fikk gå på do. Selv om det er fulgt mulig å løsne nok til at man får gått på do. måtte altså ligge der og tisse meg ut: mens masse pleiere sto rundt meg og prøvde legge et bekken under meg tror hele innleggelsen var et helvete å være manisk psykotisk i flere måneder var min verste opplevelse og å være tvangsinnlagt Så jævlig at jeg mistet hukommelsen største delene av oppholdet på skjermet avd … 1 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 03:59 Skrevet i går, 03:59 Det var å bli alvorlig deprimert. Det kjentes ut som om jeg ville klore hjernen ut og jeg levde minutt til minutt. Anonymkode: 1d1b0...2dd 1 Siter
emilie321 Skrevet i går, 06:35 Skrevet i går, 06:35 Har flere episoder som kan gå under mine verste opplevelser, men kan trekke fram en episode. Var på tur med en god venninne da hun satt fast mat i halsen. Hun var stor og ingen rundt greide å ta Heimlich grepet på henne. Etter noe som føltes som en evighet, kom det en stor og sterk mann som greide å ta heimlich på henne. Hun ble flydd til sykehus, men hun hadde dessverre vært for lenge uten oksygen, så hun døde. Bilder av dette går stadig som en film i hode og får helt panikk hvis noen rundt meg setter noe i halsen. 1 Siter
påskelilje Skrevet i går, 08:06 Skrevet i går, 08:06 emilie321 skrev (1 time siden): Har flere episoder som kan gå under mine verste opplevelser, men kan trekke fram en episode. Var på tur med en god venninne da hun satt fast mat i halsen. Hun var stor og ingen rundt greide å ta Heimlich grepet på henne. Etter noe som føltes som en evighet, kom det en stor og sterk mann som greide å ta heimlich på henne. Hun ble flydd til sykehus, men hun hadde dessverre vært for lenge uten oksygen, så hun døde. Bilder av dette går stadig som en film i hode og får helt panikk hvis noen rundt meg setter noe i halsen. Så forferdelig å oppleve dette! Jeg var til stede i svømmehallen da ei jente på 6 år druknet. Det var helt grusomt. Mine tre barn var også der. Tror dette er det mest oppskakende og verste jeg har vært med på. 0 Siter
Glitter Skrevet i går, 08:27 Skrevet i går, 08:27 Vet ikke helt hva som har vært verst. Men det var ganske ille å bli banket, dopet ned og holdt som gissel. Samtidig min verste opplevelse i livet er jo å ikke klare å være mor. Å ikke få ha ungene hos meg. 0 Siter
emilie321 Skrevet i går, 08:30 Skrevet i går, 08:30 påskelilje skrev (21 minutter siden): Så forferdelig å oppleve dette! Jeg var til stede i svømmehallen da ei jente på 6 år druknet. Det var helt grusomt. Mine tre barn var også der. Tror dette er det mest oppskakende og verste jeg har vært med på. Ja, det var grusomt! Det må jo ha vært verre å se et barn drukne da. Skjønner godt at det var oppskakende og det verste du har vært med på. 1 Siter
FjellOgDalar Skrevet i går, 13:07 Skrevet i går, 13:07 Antakelig å miste min beste venninne (hun ble bare 27) fullstendig ut av det blå mens jeg allerede var alvorlig deprimert. Det har og vært krevende å forholde seg til den generelle følelsen av å ikke mestre livet. Oppleve kontrolltap over egne valg, havne på uføretrygd og ikke "bli til noe". Ikke klare å gå på skole selv om jeg har gode forutsetninger for å klare meg rent faglig med riktig tilrettelegging. Voksenverdenen og etter hvert hjelpeapparat møtte meg med holdninger om at det å være ressurssterk ikke var forenelig med å streve. Jeg fikk feil diagnose ved første innleggelse uten en seriøs utredning. Dermed tok det desto lengre tid å få riktig diagnose og unødvendig mange år å finne virksom behandling. MEN: Mye er bitt bedre og jeg har fått tilbake håpet. Jeg hadde heller ikke væt den jeg er uten det jeg har gått gjennom. 1 Siter
psykedeliker Skrevet i går, 13:48 Skrevet i går, 13:48 Å være vitne til at et nært familiemedlem ble alvorlig skadet i en ulykke. Da ble det en del tanker om hvor brått livet kan ta slutt, men personen kom seg på beina igjen og klarer seg fint idag. 0 Siter
Sokk Skrevet i går, 14:23 Skrevet i går, 14:23 Merkelig nok var det å bli kastet ut fra akuttpsykiatrisk under en depresjon. Det er det verste jeg har opplevd. Jeg hadde nok ikke syntes at det var så grusomt på en vanlig dag, men der og da spilte det perfekt inn i mine ideer om hvilke gale ting jeg hadde gjort og at det nå fikk konsekvenser. Skyld- og skamfølelsen var ikke til å bære. Dette høres jo ut som ingenting sammenlignet med det å se noen dø under tragiske omstendigheter. Heldigvis har jeg enn så lenge vært spart for å se eller å oppleve at noen nær meg dør. Det er jeg takknemlig for. Her kommer litt TMI. På en god andreplass kommer en «slut-shaming» kommentar fra en taxisjåfør. Jeg hadde «frivillig» tatt taxi hjem til en fyr som tidligere hadde voldtatt meg to ganger (da åpenbart ikke frivillig og jeg var fysisk overmannet). Jeg dro fordi han ba meg om det og jeg trengte desperat at han skulle like meg, for jeg taklet ikke alternativet og hva det betydde. Da jeg ankom gjennomførte han umiddelbart ass (= veldig smertefullt) to mouth (= avskyelig og sykdomsfremkallende) på meg mens han filmet det og han fikk meg til å se på filmen, så kastet han meg ut. Jeg syntes det var helt forferdelig, men jeg gjorde ingen motstand. Jeg måtte ta taxi hjem igjen og det var samme taxisjåfør som plukket meg opp, og da han så meg og hvordan jeg så ut, kom han med en stygg slut-shaming kommentar til meg som gjorde at jeg trodde at jeg skulle dø av skam der og da. Så måtte jeg sitte på med denne sjåføren helt hjem til meg, hvor jeg desperat vasket munnen min med såpe. Likevel var den siste gangen jeg ble kastet ut fra akuttpsykiatrisk den verste opplevelsen i livet til nå. Beklager at jeg delte dette, men jeg føler at tråden inviterte til å dele vonde opplevelser og jeg hadde behov for å sette min «pinglete» opplevelse i perspektiv. 0 Siter
ISW Skrevet i går, 14:31 Skrevet i går, 14:31 Sokk skrev (6 minutter siden): Merkelig nok var det å bli kastet ut fra akuttpsykiatrisk under en depresjon. Det er det verste jeg har opplevd. Jeg hadde nok ikke syntes at det var så grusomt på en vanlig dag, men der og da spilte det perfekt inn i mine ideer om hvilke gale ting jeg hadde gjort og at det nå fikk konsekvenser. Skyld- og skamfølelsen var ikke til å bære. Dette høres jo ut som ingenting sammenlignet med det å se noen dø under tragiske omstendigheter. Heldigvis har jeg enn så lenge vært spart for å se eller å oppleve at noen nær meg dør. Det er jeg takknemlig for. Her kommer litt TMI. På en god andreplass kommer en «slut-shaming» kommentar fra en taxisjåfør. Jeg hadde «frivillig» tatt taxi hjem til en fyr som tidligere hadde voldtatt meg to ganger (da åpenbart ikke frivillig og jeg var fysisk overmannet). Jeg dro fordi han ba meg om det og jeg trengte desperat at han skulle like meg, for jeg taklet ikke alternativet og hva det betydde. Da jeg ankom gjennomførte han umiddelbart ass (= veldig smertefullt) to mouth (= avskyelig og sykdomsfremkallende) på meg mens han filmet det og han fikk meg til å se på filmen, så kastet han meg ut. Jeg syntes det var helt forferdelig, men jeg gjorde ingen motstand. Jeg måtte ta taxi hjem igjen og det var samme taxisjåfør som plukket meg opp, og da han så meg og hvordan jeg så ut, kom han med en stygg slut-shaming kommentar til meg som gjorde at jeg trodde at jeg skulle dø av skam der og da. Så måtte jeg sitte på med denne sjåføren helt hjem til meg, hvor jeg desperat vasket munnen min med såpe. Likevel var den siste gangen jeg ble kastet ut fra akuttpsykiatrisk den verste opplevelsen i livet til nå. Beklager at jeg delte dette, men jeg føler at tråden inviterte til å dele vonde opplevelser og jeg hadde behov for å sette min «pinglete» opplevelse i perspektiv. Altså, å bli voldtatt i rumpa og måtte ha han i munnen etterpå og bli hånet av en taxisjåfør for det i ettertid er vel noe av det jævligste som er mulig? Synes ikke dette var pinglete akkurat…. 1 Siter
Sokk Skrevet i går, 14:39 Skrevet i går, 14:39 ISW skrev (6 minutter siden): Altså, å bli voldtatt i rumpa og måtte ha han i munnen etterpå og bli hånet av en taxisjåfør for det i ettertid er vel noe av det jævligste som er mulig? Synes ikke dette var pinglete akkurat…. Nei, det er vel ikke det folk oppfatter som pinglete. Men jeg syntes det var verst å bli kastet ut fra akuttpsykiatrisk, og isolert sett kan man vel tenke at det er ganske pinglete. Så blir det mindre pinglete når man setter det i perspektiv. Fikk ham opp på Hinge i sommer, forresten. Har flyttet til samme bydel som meg og greier! Ikke taxisjåføren altså… 0 Siter
ISW Skrevet i går, 14:42 Skrevet i går, 14:42 Sokk skrev (1 minutt siden): Nei, det er vel ikke det folk oppfatter som pinglete. Men jeg syntes det var verst å bli kastet ut fra akuttpsykiatrisk, og isolert sett kan man vel tenke at det er ganske pinglete. Så blir det mindre pinglete når man setter det i perspektiv. Fikk ham opp på Hinge i sommer, forresten. Har flyttet til samme bydel som meg og greier! Ikke taxisjåføren altså… Jeg mister litt troen på menn/menneskeheten når jeg leser ting som det. Jeg forstår ikke hva det feiler folk som gjør sånt mot andre mennesker, og ikke minst muslimske taxisjåfører med tvilsomme syn på norske kvinner. Men skjønner. Det var sånn perspektiv du mente ja. 1 Siter
Sokk Skrevet i går, 14:46 Skrevet i går, 14:46 ISW skrev (Akkurat nå): Jeg mister litt troen på menn/menneskeheten når jeg leser ting som det. Jeg forstår ikke hva det feiler folk som gjør sånt mot andre mennesker, og ikke minst muslimske taxisjåfører med tvilsomme syn på norske kvinner. Men skjønner. Det var sånn perspektiv du mente ja. Taxisjåføren var norsk faktisk. Misogyni kjenner ingen grenser. Han andre har en del tegn på psykopati har jeg innsett i ettertid. Men det var bare ADHD som var diagnostisert. Han var også veldig aktiv vert for folk som drev couch surfing… Jeg skal definitivt ikke gjøre det, for du vet ikke hvem du kommer til. For min egen del så gjemmer meg bak at jeg mener dette skjedde under en veldig lang hypomani. Ikke som unnskyldning, men kanskje en formildende omstendighet som gjør det lettere å leve med. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 16:02 Skrevet i går, 16:02 Har vel egentlig flere ting, men vil egentlig si at når moren min døde når jeg var 17 og når jeg har vært lengst nede psykisk er ting som har vært veldig tøft. Anonymkode: ce9fa...e0b 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Det værste jeg har opplevd er all hundsingen fra jeg var barn, frem til jeg ble en diger gubbe. Hva er det med meg som utstråler at jeg finner meg i å bli behandlet dårlig? Enkelepisoder som er verst var da jeg ble flyttet til en spykehjen for kronikere 18 år gammel. I ett bedritent høl på landet med kraftig parkinsonisme da jeg var tvangsmedisinert på 16 mg haldol og ikke klarte få på meg skoen en gang. Og de jeg var innlagt med var helt fjerne. Type dreit på seg, virket hjerneskadede osv. Det var ikke en gang en psykiatrisk sykepleier der en gang. Og personalet var noen dominerende idioter som likte makten de fikk av å hundse over oss. Nekte oss røyk, tvinge meg til å spise mens jeg brakk meg osv. Måtte vente nærmere 2 måneder før tilsynslegen gadd justere dosen på haldolen slik at jeg ble motorisk frisk igjen. Men jeg viste de jævlene til slutt. 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Mange fæle historier her, har lest alle, men trykker ikke liker. Burde vært en liker ikke knapp. Forumet burde ha flere emojier enn liker f.eks. 😠 Voldekt og A2M hørtes spesielt ille ut. 0 Siter
Sokk Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Worriesome Plenty 2 skrev (23 minutter siden): Hva er det med meg som utstråler at jeg finner meg i å bli behandlet dårlig? Dette er mitt største grubletema når jeg er deprimert. Så vi er flere som har lurt på det samme. Jeg blir forresten like sjokkert hver gang jeg hører om da du ble sendt til det sykehjemmet. Det er virkelig hårreisende. 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Sokk skrev (1 time siden): Dette er mitt største grubletema når jeg er deprimert. Så vi er flere som har lurt på det samme. Jeg vet ikke hva det kommer av heller. Kjipt er det, å bli hundset. 😞 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden): Mange fæle historier her, har lest alle, men trykker ikke liker. Burde vært en liker ikke knapp. Forumet burde ha flere emojier enn liker f.eks. 😠 Voldekt og A2M hørtes spesielt ille ut. Jeg ser ikke en "liker" eller tommel opp knapp. Er vel pil opp som kan tolkes på flere måter. Anonymkode: 2d779...dfc 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.