Gå til innhold

ang risperidon.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
munchin skrev (3 minutter siden):

Bestem deg for å lytte til psykiater og følg dens råd. Så slipper du å vingle frem og tilbake?

Nachnoo har oppfordret til det veldigmange ganger, men hun glemmer det?

Anonymkode: 60e35...f50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker kanskje at du ikke kommer videre før du gjør noe med holdningene dine til medisiner.

Du definerer medisin som et problem, noe skummelt, og et nødvendig onde. 

Jeg ville prøvd å tenke at medisin er en bra ting som hjelper deg til å fungere bedre, til tross for at den kan ha noen bivirkninger. I tillegg ville jeg prøvd å ikke gruble så mye over medisiner og overlate disse vurderingene til behandleren din. Din rolle er å fortelle om symptomene dine og hvordan du har det. Verken du eller jeg er kompetente til å gjøre vurderinger rundt dosering, etc.

Godt nyttår :)

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker kanskje at du ikke kommer videre før du gjør noe med holdningene dine til medisiner.

Du definerer medisin som et problem, noe skummelt, og et nødvendig onde. 

Jeg ville prøvd å tenke at medisin er en bra ting som hjelper deg til å fungere bedre, til tross for at den kan ha noen bivirkninger. I tillegg ville jeg prøvd å ikke gruble så mye over medisiner og overlate disse vurderingene til behandleren din. Din rolle er å fortelle om symptomene dine og hvordan du har det. Verken du eller jeg er kompetente til å gjøre vurderinger rundt dosering, etc.

Godt nyttår :)

Ja men det er bivirkninger på medisiner, nå vil jeg høre på psykiateren og prøve å redusere så får vi se hvordan det går. det har jo gått bra hittil da. 

Jo takk og godt nytt år til deg :) 

Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja men det er bivirkninger på medisiner, nå vil jeg høre på psykiateren og prøve å redusere så får vi se hvordan det går. det har jo gått bra hittil da. 

Jeg støtter dette, men husk at det ofte er nødvendig med litt medisin, og at f.eks. endringen fra 4 til 3 mg ikke er den samme som endring fra 1 til 0 mg. Jeg tror det er veldig skummelt å tenke at selv om det går bra med en nedtrapping, så trenger man ikke medisin i det hele tatt :)

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (28 minutter siden):

Jeg støtter dette, men husk at det ofte er nødvendig med litt medisin, og at f.eks. endringen fra 4 til 3 mg ikke er den samme som endring fra 1 til 0 mg. Jeg tror det er veldig skummelt å tenke at selv om det går bra med en nedtrapping, så trenger man ikke medisin i det hele tatt :)

Det var psykiateren som sa at jeg kanskje ikke trenger medisin i det hele tatt, skal jeg ikke høre på han da? 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Det var psykiateren som sa at jeg kanskje ikke trenger medisin i det hele tatt, skal jeg ikke høre på han da? 

Det skal jeg ikke mene så mye om - men husker jo hvordan du har hatt det uten medisin tidligere, og det har jo ikke vært helt bra?

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (5 minutter siden):

Det skal jeg ikke mene så mye om - men husker jo hvordan du har hatt det uten medisin tidligere, og det har jo ikke vært helt bra?

Nei men nå har det gått noen år og kanskje jeg er annerledes? Det er jo det jeg håper på og psykiateren gir meg jo håp når han sier sånne ting. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Nei men nå har det gått noen år og kanskje jeg er annerledes? Det er jo det jeg håper på og psykiateren gir meg jo håp når han sier sånne ting. 

Jeg tenker at målet og håpet må være at du skal ha et mest mulig meningsfullt liv, med minst mulig plagsomme symptomer for deg og best mulig funksjon. Sånn blir du en best mulig utgave av deg selv, en best mulig kone, mor og bestemor.

Jeg ser på en måte ikke at man skal være medisinfri som et mål i seg selv? I alle fall ikke for meg.

stjernestøv
Skrevet
ISW skrev (21 minutter siden):

Jeg tenker at målet og håpet må være at du skal ha et mest mulig meningsfullt liv, med minst mulig plagsomme symptomer for deg og best mulig funksjon. Sånn blir du en best mulig utgave av deg selv, en best mulig kone, mor og bestemor.

Jeg ser på en måte ikke at man skal være medisinfri som et mål i seg selv? I alle fall ikke for meg.

Nei det er jo han som sa det at jeg kanskje klarte meg uten og det gir jo håp for meg, jeg har jo ikke prøvd enda. 

stjernestøv
Skrevet

Formen svinger nå også på medisiner....hva gjør de for meg egentlig? 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Formen svinger nå også på medisiner....hva gjør de for meg egentlig? 

Det gjør min og, men uten medisiner hadde der sikkert vært verre. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (5 timer siden):

Hvis psykiateren din hadde sagt at du ikke skal redusere eller slutte hadde du hørt på han da også? Godt nyttår!

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (15 minutter siden):

Det gjør min og, men uten medisiner hadde der sikkert vært verre. 

Ok. Ja mulig det, det vet jo ikke jeg nå etter år på medisin. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvis psykiateren din hadde sagt at du ikke skal redusere eller slutte hadde du hørt på han da også? Godt nyttår!

Ja jeg hadde hørt på det, han ville jo jeg skulle redusere før jul men jeg ville vente. takk og godt nytt år til deg og. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...