ISW Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Sokk skrev (2 minutter siden): acetylsjolin. Jeg har av en eller annen grunn alltid kalt det acetylkolin. Og det sier litt om mitt begredelige liv at jeg sier acetylkolin oftere enn jeg sier sÆd 😅 0 Siter
Sokk Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden ISW skrev (2 minutter siden): Jeg har av en eller annen grunn alltid kalt det acetylkolin. Og det sier litt om mitt begredelige liv at jeg sier acetylkolin oftere enn jeg sier sÆd 😅 Ja, og det er det det heter på norsk. Kolin. Jeg skjønner ikke hva som går av folk. Jeg tror ikke det er noe liv å trakte etter å si sÆd veldig ofte. Da jobber man enten på en fertilitetsklinikk eller man lager pronografisk lydbok. Det er vel ingen som bruker det ordet i dagliglivet… eller? Acetylkolin er et flott signalstoff. Synes det er en fin ting å snakke om, jeg 😊 0 Siter
ISW Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Sokk skrev (1 minutt siden): Ja, og det er det det heter på norsk. Kolin. Jeg skjønner ikke hva som går av folk. Jeg tror ikke det er noe liv å trakte etter å si sÆd veldig ofte. Da jobber man enten på en fertilitetsklinikk eller man lager pronografisk lydbok. Det er vel ingen som bruker det ordet i dagliglivet… eller? Acetylkolin er et flott signalstoff. Synes det er en fin ting å snakke om, jeg 😊 Aldri skjønt det der i medisin.. noen sier også «takjykardi» - det skrives jo ikke sånn. Enig - acetylkolin er en super nevrotransmitter. Nå har jeg tatt en kvart Zonat som har litt antikolinerg effekt men jeg overlever vel det også. Nei, godt poeng 🤭 selv om jeg drev med sånn hadde jeg vel neppe sagt på beste vestkantdialekt: «unnskyld frøken, kan jeg sæde litt på Dem?» 0 Siter
Sokk Skrevet 57 minutter siden Skrevet 57 minutter siden ISW skrev (27 minutter siden): Aldri skjønt det der i medisin.. noen sier også «takjykardi» - det skrives jo ikke sånn. Enig - acetylkolin er en super nevrotransmitter. Nå har jeg tatt en kvart Zonat som har litt antikolinerg effekt men jeg overlever vel det også. Nei, godt poeng 🤭 selv om jeg drev med sånn hadde jeg vel neppe sagt på beste vestkantdialekt: «unnskyld frøken, kan jeg sæde litt på Dem?» Jeg vet ikke, men jeg tror kanskje det hadde funket på meg - som humor altså. Men jeg er kanskje ikke representativ for den gemene hop. 0 Siter
Lillemus Skrevet 49 minutter siden Skrevet 49 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skjærer i ørene når jeg hører folk si det med æ... Anonymkode: 11a8c...42a Sed og sæd er da to helt forskjellige ting. Jeg har alltid uttalt sæd med klar æ-lyd, med e-lyd betyr det jo noe annet som sagt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 40 minutter siden Skrevet 40 minutter siden Lillemus skrev (6 minutter siden): Sed og sæd er da to helt forskjellige ting. Jeg har alltid uttalt sæd med klar æ-lyd, med e-lyd betyr det jo noe annet som sagt. Ja det blir litt tøysete og si feil. Sed betyr skikk, vane, tradisjon. Sæd betyr sæd. Anonymkode: e3f1a...2ed 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.