Gå til innhold

Er det bare egne problemer som engasjerer oss her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sokk skrev (2 minutter siden):

acetylsjolin. 

Jeg har av en eller annen grunn alltid kalt det acetylkolin.

Og det sier litt om mitt begredelige liv at jeg sier acetylkolin oftere enn jeg sier sÆd 😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet
ISW skrev (2 minutter siden):

Jeg har av en eller annen grunn alltid kalt det acetylkolin.

Og det sier litt om mitt begredelige liv at jeg sier acetylkolin oftere enn jeg sier sÆd 😅

Ja, og det er det det heter på norsk. Kolin. Jeg skjønner ikke hva som går av folk.

Jeg tror ikke det er noe liv å trakte etter å si sÆd veldig ofte. Da jobber man enten på en fertilitetsklinikk eller man lager pronografisk lydbok. Det er vel ingen som bruker det ordet i dagliglivet… eller?

Acetylkolin er et flott signalstoff. Synes det er en fin ting å snakke om, jeg 😊

Skrevet
Sokk skrev (1 minutt siden):

Ja, og det er det det heter på norsk. Kolin. Jeg skjønner ikke hva som går av folk.

Jeg tror ikke det er noe liv å trakte etter å si sÆd veldig ofte. Da jobber man enten på en fertilitetsklinikk eller man lager pronografisk lydbok. Det er vel ingen som bruker det ordet i dagliglivet… eller?

Acetylkolin er et flott signalstoff. Synes det er en fin ting å snakke om, jeg 😊

Aldri skjønt det der i medisin.. noen sier også «takjykardi» - det skrives jo ikke sånn. 

Enig - acetylkolin er en super nevrotransmitter. Nå har jeg tatt en kvart Zonat som har litt antikolinerg effekt men jeg overlever vel det også. 

Nei, godt poeng 🤭 selv om jeg drev med sånn hadde jeg vel neppe sagt på beste vestkantdialekt: «unnskyld frøken, kan jeg sæde litt på Dem?» 

Skrevet
ISW skrev (27 minutter siden):

Aldri skjønt det der i medisin.. noen sier også «takjykardi» - det skrives jo ikke sånn. 

Enig - acetylkolin er en super nevrotransmitter. Nå har jeg tatt en kvart Zonat som har litt antikolinerg effekt men jeg overlever vel det også. 

Nei, godt poeng 🤭 selv om jeg drev med sånn hadde jeg vel neppe sagt på beste vestkantdialekt: «unnskyld frøken, kan jeg sæde litt på Dem?» 

Jeg vet ikke, men jeg tror kanskje det hadde funket på meg - som humor altså.

Men jeg er kanskje ikke representativ for den gemene hop. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjærer i ørene når jeg hører folk si det med æ...

Anonymkode: 11a8c...42a

Sed og sæd er da to helt forskjellige ting. :) Jeg har alltid uttalt sæd med klar æ-lyd, med e-lyd betyr det jo noe annet som sagt.

Skrevet
Lillemus skrev (6 minutter siden):

Sed og sæd er da to helt forskjellige ting. :) Jeg har alltid uttalt sæd med klar æ-lyd, med e-lyd betyr det jo noe annet som sagt.

Ja det blir litt tøysete og si feil. Sed betyr skikk, vane, tradisjon. Sæd betyr sæd. 

Anonymkode: e3f1a...2ed

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...