Worriesome Plenty 2 Skrevet i går, 16:59 Skrevet i går, 16:59 Jeg orker ikke google, men mener han har sagt i intervju på Fox News er redd for å ikke komme til himmelen. At det er derfor han jobbet for fred. Så litt sånn naiv barndomstro har han vel. Man kan være kristen uten å frekventere kirken. Uten at jeg ikke skjønner hvorfor det å være kristent nærmest er ett tegn på god karakter i visse kretser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 5 hours ago, Worriesome Plenty 2 said: Jeg orker ikke google, men mener han har sagt i intervju på Fox News er redd for å ikke komme til himmelen. At det er derfor han jobbet for fred. Så litt sånn naiv barndomstro har han vel. Man kan være kristen uten å frekventere kirken. Uten at jeg ikke skjønner hvorfor det å være kristent nærmest er ett tegn på god karakter i visse kretser. Mange kristne liker å tro at de er moralsk hevet over andre. Det får være deres sak. Det som er slående, er at horebukken Trump i hele sitt voksne liv aldri har fremstått som det minste religiøs, helt fram til han ble politiker. Først da dukket Gud, Bibelen og kirkebesøkene opp, som rekvisitter i et åpenbart politisk teater. Dette er ikke tro, men et kalkulert spill for galleriet, rettet mot de kristenfundamentalistiske massene i USA som utgjør en betydelig del av MAGA-bevegelsen. Og, "the strongest Christian to ever hold the office of President of the United States". Særlig. Det er bare patetisk. Anonymkode: 1fb28...403 0 Siter
Lillemus Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Worriesome Plenty 2 skrev (13 timer siden): Uten at jeg ikke skjønner hvorfor det å være kristent nærmest er ett tegn på god karakter i visse kretser. Så en gang i et kommentarfelt i en tråd om Keanu Reeves en kvinne uttale seg - Keanu Reeves er viden kjent for å dele med de svake, sørge for at samtlige i de filmproduksjoner han er med i får det de skal og mere til, og alt sånt (deler med folk han møter på gata osv) - hun mente seriøst at ettersom han ikke var en kristen så var han ikke et godt menneske. Jaja. Noen har klemt nesa si litt for hardt i den religiøse boka. 3 Siter
Grendel Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mange kristne liker å tro at de er moralsk hevet over andre. Det får være deres sak. Det som er slående, er at horebukken Trump i hele sitt voksne liv aldri har fremstått som det minste religiøs, helt fram til han ble politiker. Først da dukket Gud, Bibelen og kirkebesøkene opp, som rekvisitter i et åpenbart politisk teater. Dette er ikke tro, men et kalkulert spill for galleriet, rettet mot de kristenfundamentalistiske massene i USA som utgjør en betydelig del av MAGA-bevegelsen. Og, "the strongest Christian to ever hold the office of President of the United States". Særlig. Det er bare patetisk. Anonymkode: 1fb28...403 Jeg tror ikke amerikanerne er klare for en president som åpent er ateist. Obama så lyset og ble "kristen" i voksen alder etter å ha bli oppdratt i en sekulær familie. Halleluja! Det måtte nok til for å bli president. 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Var ikke Jimmy Carter dypt personlig religiøs? Allikevel var han den mest progressive presidenten. Så det er mange måter å være religiøs på. 0 Siter
BrukerErHeltAnonym Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Grendel skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke amerikanerne er klare for en president som åpent er ateist. Er man ateist hvis en ikke er religiøs? Mulig det er slik i USA. 0 Siter
BrukerErHeltAnonym Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Men Trump ser gammel og sliten ut uten oransje sminke. 0 Siter
Grendel Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden BrukerErHeltAnonym skrev (22 minutter siden): Er man ateist hvis en ikke er religiøs? Mulig det er slik i USA. Man er ateist hvis man ikke tror på Gud, ja. Man kan kalle seg "agnostiker", men det blir i praksis det samme siden man ikke forholder seg til noen gud. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 55 minutter siden Skrevet 55 minutter siden AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 17.47): Anonymkode: 1fb28...403 Jeg tror Trump definerer seg som kristen, jeg synes jeg leste det et sted. At han tror på Gud mener jeg, mener det er kommet frem flere steder. Han er jo ganske konservativ. Hvor har du det fra at han ikke er kristen? Anonymkode: ab8d5...2b5 0 Siter
psykedeliker Skrevet 31 minutter siden Skrevet 31 minutter siden Grendel skrev (1 time siden): Man kan kalle seg "agnostiker", men det blir i praksis det samme siden man ikke forholder seg til noen gud. Ateisten benekter Guds eksistens, teisten tror på Guds eksisten, og agnostikeren forholder seg til at spørsmålet er utenfor den menneskelige erkjennelsesevne. Det er 3 forskjellige standpunkt, med hver sine implikasjoner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden Skrevet 11 minutter siden 19 minutes ago, psykedeliker said: Ateisten benekter Guds eksistens, teisten tror på Guds eksisten, og agnostikeren forholder seg til at spørsmålet er utenfor den menneskelige erkjennelsesevne. Det er 3 forskjellige standpunkt, med hver sine implikasjoner. Hva hvis man har samme forhold til Gud som til Julenissen? Anonymkode: 1fb28...403 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.