Gå til innhold

Hvem spiser aldri potetgull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det mennesker som ikke liker potetgull av noe sort, eller aldri spiser det ut ifra religiøs eller politisk overbevisning eller lignende?   

Potetgull er så godt spesielt sørlands chips, kettle crisps ol.

Men hvis jeg ser for meg en fremtid med et liv på høyere plan. Med meditasjon, trening, gjenbruk og avfallsbevissthet, så kan jeg antagelig ikke spise sånt usunt produkt med høyt karbon avtrykk? Blir sannsynligvis mest linser og ris. 

2026 skal jeg nemlig endre meg for det bedre og forsettet begynner ved nyttår. Yes! I den forbindelse tenkte jeg på hvilken potetgullpose jeg skal kjøpe i morgen nyttårsaften og etter å ha sett et utvalg tiktok'er om mediterende mennesker fra østen (som jeg på mange måter ser opp til) undret jeg litt på om de noen gang i sine liv rører potetgull og snacks som kommer i plastikkposer. Deretter fikk jeg lyst til å dele denne tanken og spørre dere hva dere vet om saken. 

Anonymkode: a7ba7...a3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp 1 med ost og løk og 1 Sørlandschips Spansk paprika og prøv å blande noen få flak, se om du liker det. Jeg synes det blir knallgodt.

Asketer spiser nok ikke potetgull.

Anonymkode: 17525...6ec

Skrevet

Blanda potetgull. Nice. 

Skrevet

Tenkte også nå, som jeg så alle disse utrolige kreative ting folk hekler nå til dags, fe- og prinsesse kostymer,kjoler fra 1700 tallet etc. Ja altså det kunne ha vært meg altså, hadde jeg ikke brukt tiden min på andre ting. 

Det er så mye man "kan gjøre" men ender opp med å ikke gjøre. Som å ikke spise potetgull, meditere og hekle store kreative prosjekter. 

Så hva blir riktig prioritering? Hvordan finner man den rette prioritering for en selv? 

Worriesome Plenty 2
Skrevet
nachnoo skrev (9 minutter siden):

Jeg spiser aldri potetgull. 

Og kun 1 sjokoladeplate i året. Du drikker vel ikke Pepsi Max heller du😝

Skrevet

Jeg spiser nesten aldri potetgull, men jeg spiser ganske mye nøtter. Salte og usaltede. 

Og så elsker jeg tortillachips, så det kjøper jeg aldri 😉

Søtsug har jeg ikke, så jeg spiser veldig lite godteri. Har riktignok tatt noen smaksprøver av marsipan mm. nå i jula. Jeg lever absolutt ikke noe asketisk liv. 

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (52 minutter siden):

Og kun 1 sjokoladeplate i året. Du drikker vel ikke Pepsi Max heller du😝

Jo 3-4 i året. 

Skrevet

Spiser ikke potetgull planlagt i alle fall. Gjennomsnittlig blir det allikevel sikkert en halv pose årlig om man regner med de gangene jeg tar et par flak på innfall fordi det står fremme et sted på besøk.

Liker potetgull, men spiser ikke rent smør heller, og selv om det ikke er like ille så er det ikke langt i fra. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (På 31.12.2025 den 15.29):

Jo 3-4 i året. 

Er det pga at du vil være sunnest mulig i kroppen?

Anonymkode: a0d50...c17

Skrevet

Kjøpte sjeldent potetgull, men nå kjøper jeg heller popkorn hvis jeg skal ha noe salt snacks. Spiser litt potetgull av og til hvis jeg er borte og det står fremme.

Skrevet

Hvem spiser aldri potetgull? 

MEG - etter nyttår 🤣. En stund…

Skrevet

Spiser det av og til, men går mange måneder mellom hver gang. 

Skrevet

Det er nok fort noe pottis eller tilsvarende annenhver helg. Minst. Jeg begrenser meg til en liten skål. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 10.35):

Blanda potetgull. Nice. 

Det er ganske nice ja. Men potetgull er ikke like bra nå som før Maarud skiftet ut oppskriften på paprika og salt&pepper midt på 90 tallet. De smakene var legendarisk gode. Nå er Maaruds paprika potetgull bare en skygge av seg selv og jeg kan nesten ikke skille det fra Kims ettersom de begge er så anonyme og kjedelige.

Maarud hadde en vellykket kampanje med retrochips for en 8 år siden da de relanserte de originale smakene i store poser. Jeg la nok på meg litt ekstra den stunden de kjørte den kampanjen.

Men nå synes jeg det er lite spennende som skjer på chipsfronten. Skulle jeg velge ville jeg hatt en relansering av Kims American grill fra rundt 2000 den var god.

Anonymkode: 17525...6ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det pga at du vil være sunnest mulig i kroppen?

Anonymkode: a0d50...c17

Ja, bla det. Foretrekker vann, kaffe, te eller grønn Farris.

Skrevet

Jeg spiser alltid salt potetgull som første måltid etter at jeg har kastet opp flere ganger. Derfor ble det også julemiddagen min i 2024 😅

Ellers kjøper jeg deg bare en sjelden gang, og da må jeg ha rømmedip til.

Skrevet

Jeg ELSKER potetgull. Men det er ikke spesielt sunt for å si det sånn, så jeg spiser det ikke så ofte likevel. Siste året har jeg spist det maks en gang annen hver måned og skal fortsette med det. I motsetning til hver helg før. 

Skrevet

Sånn for å høres ekstremt ut fra Oslo Vest her :D

Jeg spiser kun potetgull når jeg kan ha Oscietra-kaviar, Creme fraiche, dill og gressløk til. 

Det vil si at jeg spiser noen få flak potetgull et par ganger i året. Jeg liker det som tilbehør bedre enn blinis.

Skrevet
ISW skrev (11 minutter siden):

Sånn for å høres ekstremt ut fra Oslo Vest her :D

Jeg spiser kun potetgull når jeg kan ha Oscietra-kaviar, Creme fraiche, dill og gressløk til. 

Det vil si at jeg spiser noen få flak potetgull et par ganger i året. Jeg liker det som tilbehør bedre enn blinis.

Jeg smilte av denne 😄

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...