Grendel Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden ISW skrev (22 minutter siden): Jeg spiser kun potetgull når jeg kan ha Oscietra-kaviar, Creme fraiche, dill og gressløk til. Jeg håper du sier det hver gang noen setter frem en skål😂 0 Siter
ISW Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Grendel skrev (9 minutter siden): Jeg håper du sier det hver gang noen setter frem en skål😂 Selvfølgelig, jeg sier med lys stemme og nesa i 20 graders vinkel bakover at "dette konsumerer jeg da virkelig aldri uten Oscietra og en Vintage Cristal champagne". Fordommene mot Oslo Vest har sin grunn vet du Endret 11 timer siden av ISW 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden nachnoo skrev (1 time siden): Ja, bla det. Foretrekker vann, kaffe, te eller grønn Farris. Lever de aller fleste leger slik, tenker du? Jeg har aldri møtt en overvektig lege. Anonymkode: a0d50...c17 0 Siter
ISW Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Lever de aller fleste leger slik, tenker du? Jeg har aldri møtt en overvektig lege. Anonymkode: a0d50...c17 Jeg møtte en gang en overvektig kardiolog (hjertespesialist) som røyket 40 sigaretter om dagen. Hun pleide å si "Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør". 1 Siter
emilie321 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Lever de aller fleste leger slik, tenker du? Jeg har aldri møtt en overvektig lege. Anonymkode: a0d50...c17 Jeg har møtt flere overvektige leger, men de er nok i klart mindretall. 0 Siter
Osten Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Jeg spiser sjelden potetgull. Hvis jeg kjøper det for å spise selv, må jeg ha Sørlandschips havsalt (helst) og en god rømmedip, ellers er det bortkastet ☺️ 0 Siter
Glitter Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Lever de aller fleste leger slik, tenker du? Jeg har aldri møtt en overvektig lege. Anonymkode: a0d50...c17 Jeg har også møtt overvektige leger. 0 Siter
nachnoo Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Lever de aller fleste leger slik, tenker du? Jeg har aldri møtt en overvektig lege. Anonymkode: a0d50...c17 Jeg er litt for tung. Svært glad i ekte mat 😀 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Jeg har møtt leger med mage og leger som røyker, men det blir stadig sjeldnere. 1 Siter
Lillemus Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Lever de aller fleste leger slik, tenker du? Jeg har aldri møtt en overvektig lege. Anonymkode: a0d50...c17 En tidligere lege i Trondheim, hen er død nå, var omtrent like bred som hen var høy, når var ikke vedkommende så høy, men dog... 0 Siter
Stikkelsbær Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Potetgull er nok det beste jeg vet, men jeg har allikevel ikke kjøpt eller spist det på 2-3 år. Jeg greier rett og slett ikke å stoppe hvis jeg har tilgang på det, og det er for flaut for en 62-åring med det meste på stell og rett og slett gå helt berserk i potetgullposen/bollen. Bare tanken på hvor godt det er, får meg til å skamme meg 4 Siter
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lever de aller fleste leger slik, tenker du? Jeg har aldri møtt en overvektig lege. Anonymkode: a0d50...c17 Min mormor og morfar var leger begge to. De røkte og drakk med høyre og venstre hånd, og morfar var litt rund. De brød seg heller ikke om at vi i ungdommen begynte å røyke. Jeg røkte fast fra 15-16 års alder. Det var temmelig fritt! Anonymkode: 04052...f23 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Stikkelsbær skrev (35 minutter siden): Potetgull er nok det beste jeg vet, men jeg har allikevel ikke kjøpt eller spist det på 2-3 år. Jeg greier rett og slett ikke å stoppe hvis jeg har tilgang på det, og det er for flaut for en 62-åring med det meste på stell og rett og slett gå helt berserk i potetgullposen/bollen. Bare tanken på hvor godt det er, får meg til å skamme meg Skjønner følelsen. Jeg er nok sånn med både potetgull og godteri. Har heller ikke kjøpt potetgull mer enn en eller maks tre ganger de siste to årene. Men kjøpt og spist 3 hele poser nå i jula. Kjøper stortsett en pose smågodt hver måned i forbindelse med mensen. Blir slukt. Jeg er 50. Vil gjerne bli mer én asket, men vil savne potetgull og godteri. TS Anonymkode: a7ba7...a3c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Min mormor og morfar var leger begge to. De røkte og drakk med høyre og venstre hånd, og morfar var litt rund. De brød seg heller ikke om at vi i ungdommen begynte å røyke. Jeg røkte fast fra 15-16 års alder. Det var temmelig fritt! Anonymkode: 04052...f23 Høyre og venstre hånd 😂😅 Anonymkode: a0d50...c17 0 Siter
Babette Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Jeg spiser aldri potetgull. Av og til tortilla chips. Nå i jula hadde jeg bestemt meg for å unne meg litt godteri, og har spist konfekt. Men det smaker for søtt, synes jeg. Kanskje bedre med mørk sjokolade uten fyll? Hvis jeg skal konsumere noe usunt, foretrekker jeg øl eller rødvin. 1 Siter
Babette Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden emilie321 skrev (3 timer siden): Jeg har møtt flere overvektige leger, men de er nok i klart mindretall. Worriesome Plenty 2 skrev (3 timer siden): Jeg har møtt leger med mage og leger som røyker, men det blir stadig sjeldnere. Ja, de fleste leger jeg har møtt ser ut som om de går Birken, klatrer fjell og sykler Trondheim - Oslo. Så blir jeg nysgjerrig og søker dem opp på fb, der bilder viser at dette inntrykket ofte stemmer. Det som antakelig er et alderstegn hos meg, er at leger fremstår som stadig yngre. For eksempel i den gode og interessante TV-serien fra Oslo legevakt som har gått i høst, der særlig en av legene så ut som en konfirmant. Men så utrolig dyktig han var med barn. Nordlending. 3 Siter
Sokk Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Babette skrev (24 minutter siden): For eksempel i den gode og interessante TV-serien fra Oslo legevakt som har gått i høst, der særlig en av legene så ut som en konfirmant. Men så utrolig dyktig han var med barn. Nordlending. Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet i den episoden der han var på FaceTime med barna. De gode er alltid tatt. 0 Siter
Babette Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Sokk skrev (37 minutter siden): Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet i den episoden der han var på FaceTime med barna. De gode er alltid tatt. Ja og jeg ser nå at han er 33. Den som gjorde sterkest inntrykk på meg i denne serien var en pasient som hadde snublet i trikkeskinnene og slått hodet, på vei fra en boklansering der han selv var medforfatter, om jeg husker rett. En nydelig og elskelig gammel mann som snakket så varmt om sin avdøde kone og ekteskapet, og som fremsto som vital og fortsatt nysgjerrig på livet. Jeg fikk lyst til å besøke ham. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 23.19): Finnes det mennesker som ikke liker potetgull av noe sort, eller aldri spiser det ut ifra religiøs eller politisk overbevisning eller lignende? Potetgull er så godt spesielt sørlands chips, kettle crisps ol. Men hvis jeg ser for meg en fremtid med et liv på høyere plan. Med meditasjon, trening, gjenbruk og avfallsbevissthet, så kan jeg antagelig ikke spise sånt usunt produkt med høyt karbon avtrykk? Blir sannsynligvis mest linser og ris. 2026 skal jeg nemlig endre meg for det bedre og forsettet begynner ved nyttår. Yes! I den forbindelse tenkte jeg på hvilken potetgullpose jeg skal kjøpe i morgen nyttårsaften og etter å ha sett et utvalg tiktok'er om mediterende mennesker fra østen (som jeg på mange måter ser opp til) undret jeg litt på om de noen gang i sine liv rører potetgull og snacks som kommer i plastikkposer. Deretter fikk jeg lyst til å dele denne tanken og spørre dere hva dere vet om saken. Anonymkode: a7ba7...a3c Jeg kjenner bare en som aldri spiser det. Vedkommende er under veis til å bli karkirurg. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Babette skrev (2 timer siden): Ja, de fleste leger jeg har møtt ser ut som om de går Birken, klatrer fjell og sykler Trondheim - Oslo. Jeg møtte en gang min fastlege på fjelltur! 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.