AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Og andre autoriteter ? Anonymkode: 3509e...ecf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Hva mener du med respekt? Jeg mista respekten for leger etter alle de negative møtene jeg har hatt der de har sagt og gjort grufulle ting som f. Eks å foreslå selvmordsmetoder for meg og si at jeg skal gjøre det. Jeg er ikke i psykiatrien lenger og føler meg bedre uten. Anonymkode: c61ca...0b4 1 Siter
psykedeliker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): f. Eks å foreslå selvmordsmetoder for meg og si at jeg skal gjøre det. Da ser det jo ut som metoden fungerte, siden du ble frisk. 0 Siter
Livetsperle Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Og andre autoriteter ? Anonymkode: 3509e...ecf Nei respektere ikke de mere enn de respektere meg. Har måtte være min egen lege de siste årene og det er utrolig slitsomt når man har kun leger som trur at alt blir bedre med å trykke inn medisiner enn å lese og å lære om menneskekroppen og hjernen. Legene i dag er jo lært opp medisinsk, at medisiner er veien til bra helse, men lite om hva som skjer med kroppen. 0 Siter
Osten Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden (endret) Det er jeg ikke enig i. Leger generelt vet mye om hva som skjer i kroppen, hva som skjer med kroppen. Det er da det de har lært om og lest om i årevis. Merkelig at du kan mene noe annet. Hva lærer man om på medisinstudiet da tror du? Endret 18 timer siden av Osten 0 Siter
Livetsperle Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Osten skrev (33 minutter siden): Det er jeg ikke enig i. Leger generelt vet mye om hva som skjer i kroppen, hva som skjer med kroppen. Det er da det de har lært om og lest om i årevis. Merkelig at du kan mene noe annet. Hva lærer man om på medisinstudiet da tror du? De samme som lærer opp leger er jo de samme som lærer de om medisiner. Leger får provisjon for å gi deg medisin. Husk at man tjener ikke på friske mennesker. Legene i dag tenker veldig lite selv nå i forhold til før. Det er lettere å behandle deg som pasient med å gi deg medisiner for symptomene isdendefor å finne ut årsaken. Og så man må ta flere medisiner for de første får man birvirkninger av og så plutselig tar man flere medisiner for en ting. Er en gullgruve 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Livetsperle skrev (1 time siden): De samme som lærer opp leger er jo de samme som lærer de om medisiner. Leger får provisjon for å gi deg medisin. Husk at man tjener ikke på friske mennesker. Legene i dag tenker veldig lite selv nå i forhold til før. Det er lettere å behandle deg som pasient med å gi deg medisiner for symptomene isdendefor å finne ut årsaken. Og så man må ta flere medisiner for de første får man birvirkninger av og så plutselig tar man flere medisiner for en ting. Er en gullgruve Dette stemmer ikke. I Norge får ikke leger provisjon for medisiner de skriver ut. Det kan derimot stemme til en viss grad at det noen ganger er lettere å gi medisiner enn å finne årsaken, men da handler det ofte om ressursmangel og at legene er overarbeidet. Anonymkode: 8773a...f51 2 Siter
Grendel Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Jeg har respekt for at de har tatt en lang utdanning som det er veldig vanskelig å komme inn på. Jeg tenker at det er en flink person. 1 Siter
ISW Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Livetsperle skrev (9 timer siden): Det er lettere å behandle deg som pasient med å gi deg medisiner for symptomene isdendefor å finne ut årsaken. Og det er jeg forbannet glad for. Mine lidelser har en genetisk årsak og ikke noen årsak bortsett fra det. Eksempelvis at jeg har høyt kolesterol - det er arvelig og jeg får ikke påvirket det med kosthold. Jeg går til legen fordi jeg ønsker behandling av et problem, ikke en ubrukelig analyse av årsakssammenhenger som trolig ikke engang finnes. 0 Siter
ISW Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og andre autoriteter ? Anonymkode: 3509e...ecf Jeg har et ryddig og forretningsmessig forhold til legen min og forventer det samme av vedkommende. Jeg tror det er da man får best hjelp. Når jeg skal til legen (dette gjelder selvsagt ikke hvis jeg ble akutt syk) kler jeg meg litt pent (bukse og skjorte), dusjer og steller meg, presenterer problemstillingen på en gjennomtenkt og strukturert måte, og har respekt for legens tid. Det samme ville jeg gjøre hvis jeg hadde en konsultasjon hos f.eks. en advokat eller finansrådgiver. 3 Siter
Osten Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Livetsperle skrev (9 timer siden): De samme som lærer opp leger er jo de samme som lærer de om medisiner. Leger får provisjon for å gi deg medisin. Husk at man tjener ikke på friske mennesker. Legene i dag tenker veldig lite selv nå i forhold til før. Det er lettere å behandle deg som pasient med å gi deg medisiner for symptomene isdendefor å finne ut årsaken. Og så man må ta flere medisiner for de første får man birvirkninger av og så plutselig tar man flere medisiner for en ting. Er en gullgruve Selvsagt må leger lære om medisiner også. Synes du virkelig leger tjener så mye i forhold til jobben de gjør? Min erfaring er at jeg alltid har blitt behandlet for symptomer samtidig som legen har prøvd å finne ut årsaken. Og noen ganger må medisiner til, noen ganger hjelper de og noen ganger ikke. Kanskje du har for store forventninger til å få hjelp. 0 Siter
Grendel Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Livetsperle skrev (10 timer siden): Det er lettere å behandle deg som pasient med å gi deg medisiner for symptomene isdendefor å finne ut årsaken. Jeg tenker nesten omvendt. Årsaken kan jo også være mikrober eller kjemisk ubalanse i hjernen. Det hjelper litt å snakke om det, få frisk luft, endre kosthold etc, men det fjerner ikke grunnproblemet. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Nei har ikke det. For kirurger og psykiatere ja. Når det gjelder de fleste allmennleger ( ikke alle). Så lurer jeg bare fryktelig på hvordan " disse" var de som fikk bare seksere på skolen og kom seg inn på legestudiet? Og med psykologer hvordan "disse" har klart seg gjennom psykologi studiet/ profesjonsstudiet. Altså... det virker ikke som de er særlig mye flinkere enn gjennomsnittet de fleste av dem. Noen flinkere enn andre... Altså. All ære for at vi har leger, viktig jobb gjør de og syter ikke over det... men overdreven respekt. Nei, ikke med mindre de har vist seg fortjent til det. Anonymkode: 6da68...921 1 Siter
Den forsvunne diamanten Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg har det sånn at jeg har en gjennomsnittlig mengde respekt for alle, det er det jeg liker å tenke, kan hende jeg har det annerledes i underbevisstheten. Så når jeg blir bedre kjent med vedkommende får jeg enten økt eller minsket respekt for vedkommende. Dette gjelder for meg leger også. Noen har jeg stor respekt for fordi jeg synes de er flinke, behandler pasienter bra eller at de generelt er fine mennesker. Andre ganger mister jeg all respekt. De fleste ganger er det en første som gjelder og noe midt i mellom. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ikke med mindre de beviser at de er usedvanlig dyktige. Tror faktisk at jeg er minst like smart som de aller fleste av dem. De har bare litt større ego enn meg. Anonymkode: 24aca...98b 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Jeg kan få respekt for legen hvis legen viser at den ønsker å gjør meg bedre, og viser interesse i min sykdom og historikk, at jeg ikke bare tar opp tid hos personen. Selvopptatte ego leger er det for mye av og de ønsker jeg ikke å være rundt eller eiger noe respekt for. Anonymkode: 656be...dc9 0 Siter
Drømmeautomat Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jeg har stor respekt for jobben de gjør. Samarbeidet en god del med leger i en tidligere jobb og har nok aldri møtt en gruppe med høyere arbeidsmoral. Og jeg tror de aller fleste leger og psykologer er motivert av empati og strekker seg langt for å hjelpe andre mennesker. Det har jeg stor respekt for. De har også fullført en en lengre, høyere utdanning som det oftest er vanskelig å komme inn på. Det sier noe om minimum av intellektuelle evner og selvdisiplin/pliktoppfyllelse. Men det er ikke derfor de har min respekt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Og andre autoriteter ? Anonymkode: 3509e...ecf Det er det veldig mange, kanskje litt for mange som har. En ser det igjen over alt i samfunnet. Og dte gjelder ikke kun medisinske spørsmål, men straks en lege uttaler seg om noe som helst annet - som været - nei da er man kjempe enig med vedkommende Den veldig nesegruse beundringen ser litt latterlig ut, skulle ønske vi møtte alle yrkesgrupper med respekt og høflighet, og ikke den der legge seg flat/stum av beundring til absolutt alt vedkommende sier og gjør Anonymkode: 20d81...313 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9 minutter siden Skrevet 9 minutter siden Jeg er redd leger fordi de er autoritære og har makt, noen leger har irritert meg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden Skrevet 9 minutter siden Drømmeautomat skrev (1 time siden): Jeg har stor respekt for jobben de gjør. Samarbeidet en god del med leger i en tidligere jobb og har nok aldri møtt en gruppe med høyere arbeidsmoral. Og jeg tror de aller fleste leger og psykologer er motivert av empati og strekker seg langt for å hjelpe andre mennesker. Det har jeg stor respekt for. De har også fullført en en lengre, høyere utdanning som det oftest er vanskelig å komme inn på. Det sier noe om minimum av intellektuelle evner og selvdisiplin/pliktoppfyllelse. Men det er ikke derfor de har min respekt. Det er inspirerende å høre om den høye arbeidsmoralen. Det er mitt inntrykk også. Anonymkode: 3509e...ecf 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.