Gå til innhold

Skrekkbeskjed til Pepsi-elskere: – Fullstendig droppet det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nettavisen.no/nyheter/skrekkbeskjed-til-pepsi-elskere-fullstendig-droppet-det/s/5-95-2802263

For en omfattende brasiliansk studie publisert i tidsskriftet Neurology tyder på at kunstige søtningsmidler kan svekke hukommelsen og akselerere hjernens biologiske alder.

Den danske avisen Berlingske rapporterer at forskere har fulgt over 12 000 personer i åtte år, og funnene viser at de med høyest inntak av stoffer som aspartam og erytritol hadde en 62 prosent raskere nedgang i kognitive evner sammenlignet med de som inntok minst.

Resultatene har vakt bekymring hos eksperter, og Claudia Suemoto, lektor ved São Paulo Universitet og en av forskerne bak studien, har tatt drastiske grep i eget liv.

Tror årets nyttårsforsett blir å trappe rolig ned på dette.

Anonymkode: 15b8a...1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da. Skal nok redusere bruken ja. Jeg tenkte tidligere i dag at jeg skulle prøve en hel uke med bare vann. 

Skrevet (endret)

Synes "forskningen" på dette har variert veldig i resultat. Den ene gangen er det skadelig, den andre ikke, osv. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg er ikke overbevist om at det er så skadelig at jeg gidder å drikke mindre av det. 

Endret av Vendi
Skrevet
Vendi skrev (14 minutter siden):

Synes "forskningen" på dette har variert veldig i resultat. Den ene gangen er det skadelig, den andre ikke, osv. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg er ikke overbevist om at det er så skadelig at jeg gidder å drikke mindre av det. 

Er enig!    Har halvert brusdrikkingen, men det er det andre årsaker til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...