Gå til innhold

Hva syns du som kvinne om følelsen når man har på seg strømpebukser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør fordi jeg syns det er så ubeskrivelig ubehagelig. 

Føles som når isopor gnis mot isopor eller gulv. Eller å stryke pels baklengs. Eller noe annet ekkelt. 

Spørs jo litt på strømpebukse materialet men sjelden jeg finner en myk en, de er alle så ugggg. 

Så, er det folk her som liker å ha på strømpebukser? 

Nå blir det visst fashion med mønstrete strømpebukser. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker aldri strømpebukse 

Anonymkode: 09627...97e

Skrevet
wrimle skrev (20 minutter siden):

Jeg spør fordi jeg syns det er så ubeskrivelig ubehagelig. 

Føles som når isopor gnis mot isopor eller gulv. Eller å stryke pels baklengs. Eller noe annet ekkelt. 

Spørs jo litt på strømpebukse materialet men sjelden jeg finner en myk en, de er alle så ugggg. 

Så, er det folk her som liker å ha på strømpebukser? 

Nå blir det visst fashion med mønstrete strømpebukser. 

Jeg liker ikke å ta på strømpebukser som er for små/korte/trange, men ellers går det helt greit.

Skrevet

Jeg synes strømpebukser er utrolig ubehagelige å ha på.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg har brukt tykk strømpebukse hver dag i romjula fordi jeg har gått på ski. Minus 13 i dag.

Jeg bruker det aldri under bukse. Synes det er ubehagelig, men bruker det selvsagt når jeg går i kjole om høsten og vinteren. 

Skrevet

Ettersom jeg går mye i kjole hele året, så bruker jeg selvfølgelig også mye strømpebukser. Liker ikke slike tynne, brune, så det bruker jeg omtrent ikke. Høst og vinter bruker jeg rett og slett gode, gammeldagse tykkstrømpebukser og de er gode og myke. Håper virkelig det blir moderne med mønstrete, kule strømpebukser - det er jo ikke å få kjøpt i butikkene omtrent, så da blir kanskje utvalget adskillig større der!

Skrevet

Hvis jeg trenger noe varmt under en bukse, enten det er for ski/turgåing eller gatelangs på en kald dag, bruker jeg longs (altså uten fot) av ull. 

Nylonstrømpebukse bruker jeg bare under skjørt/kjole, og da helst Wolford, da de er lange nok. De er også myke og pene i materialet. Til hverdagsbruk kjøper jeg litt tykkere strømpebukser, 40-70 denier.

Skrevet

Det er ikke direkte behagelig, men ikke så ubehagelig heller. Likevel alltid godt å ta den av. 

Skrevet
morsan skrev (1 time siden):

Hvis jeg trenger noe varmt under en bukse, enten det er for ski/turgåing eller gatelangs på en kald dag, bruker jeg longs (altså uten fot) av ull. 

Nylonstrømpebukse bruker jeg bare under skjørt/kjole, og da helst Wolford, da de er lange nok. De er også myke og pene i materialet. Til hverdagsbruk kjøper jeg litt tykkere strømpebukser, 40-70 denier.

Longs syns jeg er like ille og ull er enda verre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig behagelig egentlig, så lenge de er store nok. Både til utendørs (gå tur osv, for å holde varmen) og de som er mer til penbruk under kjole. Maan må liksom bare finne noen som er store nok og som er behagelige på :) 

Anonymkode: 3bed1...101

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det er veldig behagelig egentlig, så lenge de er store nok. Både til utendørs (gå tur osv, for å holde varmen) og de som er mer til penbruk under kjole. Maan må liksom bare finne noen som er store nok og som er behagelige på :) 

Anonymkode: 3bed1...101

Enig, de må passe både i lengden, i livet og langs beina - det er litt som skal klaffe. Om de er for lange i beina så man må dra dem opp så de ikke skal ligge som en krøll rundt anklene, eller heise dem opp hele tiden fordi de er for vide i livet, så er det jo ikke behagelig. Og enda verre om de er for korte og/eller trange så de bare siger ned av den grunn.

Skrevet

Jeg synes strømpebukser er grusomt å gå i så jeg bruker dem ikke. 

Skrevet (endret)

Jeg går i strømpebukse stort sett hver gang jeg forlater huset eller får besøk. Nå på vinteren bruker jeg termovarianten så de er jo myke inni. Bruker 40 denier på våren. De er ikke så behagelige. 

Under 40 denier liker jeg ikke noe særlig. Og jeg har enda ikke lært meg hvordan man får dem til å holde mer enn en gang.

Endret av Fru2020
Skrevet

Jeg syns det er helt greit, men kjøper ikke de billigste som erfaringsmessig gjerne har rart, hardt materiale, er slappe i bena og siger, eller for stramme i livet. Jeg fortrekker at de har bred ribbe i livet, og forsterkninger til rumpe/øvre lår, hæl og ytterste tå. På jobb bruker jeg 40 eller 50 den, til fest 20 den. Til turbruk bruker jeg ull uten fot.

For min del må de gjerne sitte litt, jeg syns det er værre når de er slappe. Lyden eller isopor-mot-gulv kjenner jeg ikke igjen. 

• 1 måned senere...
Krisebærblomsten
Skrevet

Strømpebukse er helt grusomt og ha på seg. Bruker kun på julaften ikke ellers.   

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...