feanor Skrevet 23. april 2002 Skrevet 23. april 2002 Mulig dette har vært oppe før, men jeg synes det er såpass viktig at jeg har lyst til å skrive om det. Det gjelder barnebidrag og samvær. X-en og jeg har vært separert i 7 måneder nå, det ble skrevet samværsavtale på familierådgivningskontoret (Vi har 2 barn på 2 og 5 år) avtalen gikk ut på at jeg skulle ha vanlig samvær med barna d.v.s. en ettermiddag i uken og annenhver tor - man. Etter 3 - 6 mnd skulle vi ha delt omsorg. I den forbindelse ble vi også enige om privat bidrags avtale = 4800 pr.mnd. En måned etter bruddet kom sjokket: Hun sendte inn søknad til Trygdekontoret om fastsettelse av barnebidrag, og som alle BP'er vet går de da ut ifra bruttolønn, noe som i mitt tilfelle betyr 6960 pr.mnd for 2 barn, dessuten; da jeg etterhvert ymtet frempå om delt omsorg, fikk jeg beskjed om at da måtte vi ned på familievern kontoret. My Ass! Å kalle det et familievern kontor er for drøyt - kvinnevern kontoret er hva det burde bli kalt. Meklingspapirene har ingen juridisk gyldighet i det hele tatt. En liten opplysning til fedre som møter til mekling er: Uansett hva dere sier eller blir enige om så betyr det totalt null i forhold til hva kvinnen bestemmer seg for etterpå. Dere kan være så enige som bare det når dere sitter der, men det har ingen forankring i det juridiske systemet i det hele tatt. 0 Siter
vin Skrevet 23. april 2002 Skrevet 23. april 2002 Sallan, du har nok vært litt uheldig med din eks her! Tror langt i fra mange ville brutt en avtale , hvis det da ikke ligger andre ting bak!!! Selv har jeg tatt i mot minstebidrag ( ca 2200;) for 2 barn i 6 år , selv om han ikke har hatt kontakt med dem engang! Sjekket for løye for ett par år siden , og så at jeg hadde krav på 5500; Men nå er jeg bare glad til for at han har dem litt igjen... Lykke til 0 Siter
feanor Skrevet 23. april 2002 Forfatter Skrevet 23. april 2002 Sallan, du har nok vært litt uheldig med din eks her! Tror langt i fra mange ville brutt en avtale , hvis det da ikke ligger andre ting bak!!! Selv har jeg tatt i mot minstebidrag ( ca 2200;) for 2 barn i 6 år , selv om han ikke har hatt kontakt med dem engang! Sjekket for løye for ett par år siden , og så at jeg hadde krav på 5500; Men nå er jeg bare glad til for at han har dem litt igjen... Lykke til En ting er helt sikkert, når den nye bidragsordningen trer i kraft neste høst, så blir det ikke snakk om noen privat avtale. Det har ingenting med at jeg ikke er villig til å betale for barna mine, det skulle bare mangle. 0 Siter
terningkast6 Skrevet 23. april 2002 Skrevet 23. april 2002 Det er vel mulig du gjorde en tabbe da du gikk inn på en avtale om å vente med delt omsorg, vet ikke helt hvor sterkt hun stiller når hun har hatt omsorgen alene i 7 måneder allerede. I alle fall - hvis du ønsker delt omsorg må du raska på og få fatt i en advokat, jo lengere tid du bor uten barna, dess vanskeligere blir det for deg å få delt omsorg etter hvert. Synes det er synd å lese om mødre som boikotter slike private avtaler, dere menn må bli flinkere til å stå på deres rett og ikke gi dere når det gjelder hvor mye dere skal få se ungene deres etter et samlivsbrudd. Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.