Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mulig dette har vært oppe før, men jeg synes det er såpass viktig at jeg har lyst til å skrive om det. Det gjelder barnebidrag og samvær. X-en og jeg har vært separert i 7 måneder nå, det ble skrevet samværsavtale på familierådgivningskontoret (Vi har 2 barn på 2 og 5 år) avtalen gikk ut på at jeg skulle ha vanlig samvær med barna d.v.s. en ettermiddag i uken og annenhver tor - man. Etter 3 - 6 mnd skulle vi ha delt omsorg. I den forbindelse ble vi også enige om privat bidrags avtale = 4800 pr.mnd. En måned etter bruddet kom sjokket: Hun sendte inn søknad til Trygdekontoret om fastsettelse av barnebidrag, og som alle BP'er vet går de da ut ifra bruttolønn, noe som i mitt tilfelle betyr 6960 pr.mnd for 2 barn, dessuten; da jeg etterhvert ymtet frempå om delt omsorg, fikk jeg beskjed om at da måtte vi ned på familievern kontoret. My Ass! Å kalle det et familievern kontor er for drøyt - kvinnevern kontoret er hva det burde bli kalt. Meklingspapirene har ingen juridisk gyldighet i det hele tatt. En liten opplysning til fedre som møter til mekling er: Uansett hva dere sier eller blir enige om så betyr det totalt null i forhold til hva kvinnen bestemmer seg for etterpå. Dere kan være så enige som bare det når dere sitter der, men det har ingen forankring i det juridiske systemet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49855-pissed-off/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sallan, du har nok vært litt uheldig med din eks her!

Tror langt i fra mange ville brutt en avtale , hvis det da ikke ligger andre ting bak!!!

Selv har jeg tatt i mot minstebidrag ( ca 2200;) for 2 barn i 6 år , selv om han ikke har hatt kontakt med dem engang!

Sjekket for løye for ett par år siden , og så at jeg hadde krav på 5500;

Men nå er jeg bare glad til for at han har dem litt igjen...

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49855-pissed-off/#findComment-194331
Del på andre sider

Sallan, du har nok vært litt uheldig med din eks her!

Tror langt i fra mange ville brutt en avtale , hvis det da ikke ligger andre ting bak!!!

Selv har jeg tatt i mot minstebidrag ( ca 2200;) for 2 barn i 6 år , selv om han ikke har hatt kontakt med dem engang!

Sjekket for løye for ett par år siden , og så at jeg hadde krav på 5500;

Men nå er jeg bare glad til for at han har dem litt igjen...

Lykke til

En ting er helt sikkert, når den nye bidragsordningen trer i kraft neste høst, så blir det ikke snakk om noen privat avtale. Det har ingenting med at jeg ikke er villig til å betale for barna mine, det skulle bare mangle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49855-pissed-off/#findComment-194340
Del på andre sider

terningkast6

Det er vel mulig du gjorde en tabbe da du gikk inn på en avtale om å vente med delt omsorg, vet ikke helt hvor sterkt hun stiller når hun har hatt omsorgen alene i 7 måneder allerede.

I alle fall - hvis du ønsker delt omsorg må du raska på og få fatt i en advokat, jo lengere tid du bor uten barna, dess vanskeligere blir det for deg å få delt omsorg etter hvert.

Synes det er synd å lese om mødre som boikotter slike private avtaler, dere menn må bli flinkere til å stå på deres rett og ikke gi dere når det gjelder hvor mye dere skal få se ungene deres etter et samlivsbrudd.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49855-pissed-off/#findComment-194657
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...