Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er feit og klær passer ikke. Klarer ikke trange ettersittende jeans. Kun løse klær fordi vil ikke vise meg frem. Føler at alt trangt skal vise hvor sexy man er men stemmer det?

Anonymkode: fdd4b...83a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også tykk. Prøver å kle meg etter hva som best skjuler fettet og hva som ellers kler meg. 

Anonymkode: 1502b...525

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er feit og klær passer ikke. Klarer ikke trange ettersittende jeans. Kun løse klær fordi vil ikke vise meg frem. Føler at alt trangt skal vise hvor sexy man er men stemmer det?

De fleste fremstår mest tiltalende i klær de selv trives med. Det er sikkert ulike meninger om hvem som ser best ut i hva, men personlig synes jeg ikke ettersittende klær hvor fedme synliggjøres i overdreven grad, er spesielt vakkert. 

Skrevet (endret)

Jeg bruker stram bukse, men løs genser/skjorte. Har 35 i bmi. Til hverdags bruker jeg treningstights og løs collagegenser. 

Endret av Glitter
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg foreslår klær som er passe. Ikke for trange, men heller Ikke en sekk.

Jeg synes det er fint med store damer som ikke gjemmer seg helt bort, men du får  gjøre det på din måte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mye collage bukse og collage genser.

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg er større enn man bør rent BMI-messig, men ikke direkte feit (godt under 30). Likevel synes jeg og klær kan være ganske utfordrende fordi jeg har en kroppsfasong som ikke helt passer inn i klesindustriens maler. Bukser blir typisk alt for vide i livet om de skal passe rundt lårene, og vise versa. Overdeler blir ofte for vide rundt magen når de passer over skuldrene. Enkelte ting kan justeres på hos skredder, men det koster fort en slant - slik at det blir en avveining om det er verdt det. Jeg ville nok ikke gjort det med et billig plagg fra HM f.eks. 

Jeg for min del har funnet ut at gitte merker og butikker gjerne har modeller som passer noenlunde greit, og da holder jeg meg til det når jeg skal handle klær. Kjører og en nokså klassisk/tidløs stil slik at ikke skiftende trender lager problemer. 

For noen år siden var jeg feit med BMI på 32, brukte 46 og noen ganger 48. Det fantes butikker som solgte klær i store størrelser, men jeg tror dessverre firma som Alexis Mote legger ned nå. De har så vidt jeg vet opphørssalg, så det kan jo være noe å finne der fortsatt. Ev. google etter klær i store str., sjekke FB-grupper som "klær for frodige kvinner" (om det finnes noe for menn vet jeg ikke). Zizzi.no kan sjekkes, men de selger dessverre ikke klær jeg anser som god kvalitet. Mye syntetiske stoffer f.eks. 

Stikkelsbær
Skrevet

Har en slektning som er veldig overvektig, men allikevel alltid velkledd. Hun bruker mye mørk tights med lang skjorte/tunika utenpå, og en kort jakke (til livet) utenpå der. Jakka kan være strikkejakke eller mer dressjakke-aktig. Sko med grov såle, og litt høyde på. Hun ser altså helt smashing ut.

Skrevet

Vi har en damebutikk her som heter care less. Den har klær i større størrelser. 

Skrevet

Careless har mye fint. ByLien også. Jeg er veldig glad i kjoler så jeg går mest i det. Hovedsakelig kjøpt i de to butikkene over. Jeg handler også litt på zizzi. 

Jeg synes det er finest når klærne over magen ikke blir for ettersittende, men ser at yngre folk gjerne bruker det uansett størrelse.

Jeg heier på å gå i klær som en føler seg vel i uavhengig av mote og størrelse.

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Selv når jeg var slank hadde jeg problemer med å finne klær som var store nok. Og det på tross av at jeg er ikke 2 meter, bare 5 cm over gjennomsnittet. Tror mange klesprodusenter bruker søreuropeiske som mal. Nå er jeg tykk og har dressmann xl og noe på zalando.

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Selv når jeg var slank hadde jeg problemer med å finne klær som var store nok. Og det på tross av at jeg er ikke 2 meter, bare 5 cm over gjennomsnittet. Tror mange klesprodusenter bruker søreuropeiske som mal. Nå er jeg tykk og har dressmann xl og noe på zalando.

Prøv å ha former og være drøyt halvannen meter på sokkelesten! 😂 Helt håpløst,  men heldigvis har KappAhl bukser som er korte i beina. Overdeler er et håpløst kapittel, om jeg skal ha en bluse jeg kan kneppe igjen over brystet uten at knappene spriker så er den 15 cm for lang i ermene... Alt av ytterjakker må jeg brette opp ermene på f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...