Gå til innhold

Befruktningstidpunktet gjør meg usikker

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Regnet utifra sist mens er jeg nå i min syvende svangerskapsuke. Har ikke vært til legen enda, er bare få uker siden jeg testet positivt.

Allerede strammer buksene, og helt nederst på magen er det blitt en forhøyning, antydning til mage. Jeg tisser kollossalt ofte for tiden, jeg spyr, og ja, i det hele tatt, har hele tiden følt at jeg virker lengre på vei enn jeg burde.

Har vært gjennom et svangerskap tidligere, og der hadde jeg symtomene jeg nå har kring uke 11.

Siste mens varte bare to dager og bestod av slim og brun utflod. Jeg trengte bare bruke truseinnlegg, og bare om dagen. Det gjør mistanken sterkere om at jeg kanskje er en måned lengre på vei, for vanligvis har jeg sterk mens, må bruke nattbind, vanlige bind, og blør mye i flere dager.

Regner jeg ut fra NEST SISTE mens er jeg altså kring ellevte uke.

PGA bulingen nederst innbilder jeg meg at livmoren når over skambenet.

Er det grunn for å tro jeg er lengre på vei? Siste mens var så rar!? Vil legen finne ut kun ved undersøkelse at jeg er lengre på vei, eller MÅ det ultralyd til? har på følelsen av at legen vår ikke er helt dyktig på svangerskap...

Hva tror egentlig du? Er det mulig at jeg er en måned lengre på vei? Hvilke symtomer og sånn bør en kvinne i ellevte uke ha?

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man kan vanligvis først kjenne livmoren ved ca 12 uker, så du kan være en måned lengre enn du tror. Det er bare ultralyd som kan avklare det med sikkerhet. Be din lege om å henvise deg til 'rutineultralyd' i forhold til nest siste menstruasjon. Så kommer du ikke for sent. Lykke til med graviditeten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...