Gå til innhold

Middag.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Noen som har forslag til middag som er lett å lage? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du? Kommer jo an på hva du har av råvarer eller om du skal i butikken.

Hva har du lyst på? Asiatisk, pasta, husmannskost med poteter?

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Hva har du? Kommer jo an på hva du har av råvarer eller om du skal i butikken.

Hva har du lyst på? Asiatisk, pasta, husmannskost med poteter?

Skal handle i morgen tror jeg. 

Jeg har ikke så lyst på noe men må jo lage middager og det går i det samme kjedelige her. 

Skrevet (endret)

Litt vanskelig å foreslå når jeg ikke vet hva du liker, men her er noen enkle middager vi liker å lage:

Vårruller (kjøpt enten i ferskvaredisken eller fryseren) med nudler, wokgrønnsaker og valgfri saus på pose

Pasta med kjøttdeig, tomatsaus og masse ulike krydder

Laksefilet med kokte poteter, agurksalat og rømme

Laks, løk og valgfri grønnsaker (f.eks erter og brokkoli) i kremet pastasaus (saus laget enkelt av kremost som smeltes smaksatt med litt krydder

Pytt i panne (kan lage selv med poteter, gulrøtter, løk og pølser i små biter eller kjøpe ferdig pose i fryseren) servert med stekt egg og sylteagurk. 

Leste ang det å lage middag til flere dager - alt dette kan jo lages i store porsjoner. 

Men hvis jeg er alene så er jeg fan av å lage en pølsegrateng i stor form:

Kok masse pasta, gjerne makaroni. Stek valgfri grønnsaker, jeg bruker gjerne løk, gulrot, paprika og brokkoli. Kutt pølse i små biter og stek sammen med grønnsakene. Krydre med valgfri krydder og ha gjerne tomatsaus over.

Bland ferdig kokt pasta og sausen med pølser og grønnsaker i en form, ha over ost og ha i ovnen. Har middag til meg selv i tre dager med en slik oppskrift. 

(Pølse kan sløyfes eller erstattes med vegetarpølse, forsto mannen din er vegetarianer).

Endret av Vhanja
stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (29 minutter siden):

Litt vanskelig å foreslå når jeg ikke vet hva du liker, men her er noen enkle middager vi liker å lage:

Vårruller (kjøpt enten i ferskvaredisken eller fryseren) med nudler, wokgrønnsaker og valgfri saus på pose

Laks, løk og valgfri grønnsaker (f.eks erter og brokkoli) i kremet pastasaus (saus laget enkelt av kremost som smeltes smaksatt med litt krydder

Pytt i panne (kan lage selv med poteter, gulrøtter, løk og pølser i små biter eller kjøpe ferdig pose i fryseren) servert med stekt egg og sylteagurk. 

Leste ang det å lage middag til flere dager - alt dette kan jo lages i store porsjoner. 

Kok masse pasta, gjerne makaroni. Stek valgfri grønnsaker, jeg bruker gjerne løk, gulrot, paprika og brokkoli. Kutt pølse i små biter og stek sammen med grønnsakene. Krydre med valgfri krydder og ha gjerne tomatsaus over.

Bland ferdig kokt pasta og sausen med pølser og grønnsaker i en form, ha over ost og ha i ovnen. Har middag til meg selv i tre dager med en slik oppskrift. 

(Pølse kan sløyfes eller erstattes med vegetarpølse, forsto mannen din er vegetarianer).

takk for gode tips :) 

den pastagryten skal jeg lage med vegetar pølser. 

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (57 minutter siden):

Holder det med 5 dl toro tomatsaus? Kan det være hvit saus og? 

Skrevet
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Har ikke målt, jeg pleier å bruke et glass med saus. Kan også bruke hvit saus.

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Har ikke målt, jeg pleier å bruke et glass med saus. Kan også bruke hvit saus.

Ok da så. Tror jeg prøver meg på hvit saus da. 

Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok da så. Tror jeg prøver meg på hvit saus da. 

Jeg bruker hvit saus og det er veldig godt. :)

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker hvit saus og det er veldig godt. :)

Det skal testes i morgen :) Er det passe med toro hvit saus? Det er 7 dl. 

Skrevet
stjernestøv skrev (26 minutter siden):

Jeg bruker hvitsaus når jeg lager pølsegrateng. Sausen bør være litt tykk.

Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Det skal testes i morgen :) Er det passe med toro hvit saus? Det er 7 dl. 

Vet ikke. Jeg lager fra bunnen av. Men som sagt over bør sausen være lltt tykk. Toro sin er i tynneste laget. 

stjernestøv
Skrevet
Fionys skrev (9 minutter siden):

Jeg bruker hvitsaus når jeg lager pølsegrateng. Sausen bør være litt tykk.

Ok får lage selv da. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (8 minutter siden):

Vet ikke. Jeg lager fra bunnen av. Men som sagt over bør sausen være lltt tykk. Toro sin er i tynneste laget. 

Skal lage selv da. 

Skrevet (endret)

Feil

Endret av Glitter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...