Gå til innhold

Renee Good

Anbefalte innlegg

Krisebærblomsten
Skrevet

Drapet på Renee Nicole Good (37) så grusomt hun var 3 barns mor😔hva var grunnen til hun ble drept av ICE? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krisebærblomsten skrev (7 timer siden):

Drapet på Renee Nicole Good (37) så grusomt hun var 3 barns mor😔hva var grunnen til hun ble drept av ICE? 

Jeg tror forklaringen starter med er at politiet i USA tildels bare er tullinger med skytevåpen. Noen har bare få ukers opplæring. Det er ikke noe nytt med massiv politivold på grunn av bagateller og misforståelser. Sånn sett er jeg nesten ikke sjokkert.

Vanligvis blir disse politifolkene straffet når det kommer frem i lyset (Rodney King. Floyd).

Det spesielle er at Trump og Vance stempler offeret som gal og venstrevridd og nærmest fortjente det. Det er til å bli kvalm av. Det er ingen vei tilbake til at Vance kan bli husket som en anstendig visepresident nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt skrekkslagen over hvordan dette drapet blir vinklet av Trump og hans hær. Absolutt alle videoer fra alle tenklige vinkler viser hva som skjedde, likevel fremstilles drapet som at Good var en terrorist. Fyren som skjøt er ikke ny med våpen, tvert i mot. 

Det jeg også merker meg er kommentaren "fucking bitch" etter drapet, sagt av ICE på stedet.

Anonymkode: 38e0a...2fe

Drømmeautomat
Skrevet

Drapet er forkastelig, og ICE er Trumps Gestapo.

Men som nordmenn bør vi også huske at om dette hadde skjedd i Norge og det var en norsk politimann som skjøt, så ville han garantert blitt frikjent. Slik er dessverre norsk rettspraksis.

Krisebærblomsten
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er helt skrekkslagen over hvordan dette drapet blir vinklet av Trump og hans hær. Absolutt alle videoer fra alle tenklige vinkler viser hva som skjedde, likevel fremstilles drapet som at Good var en terrorist. Fyren som skjøt er ikke ny med våpen, tvert i mot. 

Det jeg også merker meg er kommentaren "fucking bitch" etter drapet, sagt av ICE på stedet.

Anonymkode: 38e0a...2fe

Ikke lett og forstå dette herre😔

Skrevet (endret)

Dette har jeg fulgt med på. De aller fleste som får taleplass i mainstream media er enige om at videoklipp og vitneutsagn tilsier at Good var i ferd med å kjøre bort fra stedet, og ikke på agenten. Det begrunnes bl.a. i retning på dekkene i det hun kjørte fremover, hennes tilsynelatende vennlige og forsonende holdning ovenfor agentene ("I'm not mad at you") og setting og omstendigheter generelt. Det var ingen klare tegn eller indikasjoner på at Good var en trussel/fiendtlig innstilt. 

Trump og hans støttespillere gikk derimot ut og hevdet at Good var en terrorist i eget hjemland, altså ikke en utlending (som normalt sett anses som "fienden"), kun få minutter etter hendelsen. Trump ønsker at agenten skal få immunitet fra strafferettslig forfølgelse, da han og fehoder som Vance og Noem mener at agenten handlet i tråd med retningslinjer og trening ICE agentene har fått. De begrunner det med at agenten skal ha følt seg truet på livet da Good satte bilen i bevegelse - det er noe snakk om at hun kom lett borti agenten idet hun svinget mot høyre. 

Good var på stedet som del av en fredelig demonstrasjon mot ICEs aksjonering i boligområdet der. Demonstrasjonen innebar blant annet å sperre veien med kjøretøy. Det var flere med enn Good. 

I tillegg til at de fleste er enige om at selv hvis bilen hadde sneiet agenten, så var han aldri i livsfare men hadde hatt mulighet til å hoppe unna. I tillegg fyrte an av to skudd fra siden, etter det ene skuddet som kom på skrå fremfra. Han valgte altså å løpe etter Good på siden av bilen og avfyre ytterligere to skudd rett inn fra siden - hvordan kan han samtidig ha vært i livsfare om han måtte løpe etter bilen på siden for å fullføre drapet. 

Egen teori/synsing: Hun ble drept fordi agenten mistet besinnelsen. Han kan ha blitt redd da bilen sneiet ham (og han kan ha vært ekstra nervøs på det grunnet en tidligere hendelse) og hatt en emosjonell overreaksjon. Et annet alternativ er at han allerede var oppildnet da han valgte å løpe rundt bilen og nærmest hoppe frem forfra for å gå inn i kommunikasjonen som egentlig foregikk mellom Good og en til to andre agenter. Av en eller annen grunn syntes han at han måtte blande seg inn i en interaksjon som egentlig var avsluttet... 

Endret av krøll9
slabbedask
Skrevet (endret)
27 minutes ago, krøll9 said:

Trump og hans støttespillere gikk derimot ut og hevdet at Good var en terrorist i eget hjemland, altså ikke en utlending (som normalt sett anses som "fienden"), kun få minutter etter hendelsen.

Dette er de samme som mener at Ashli Babbitt ble myrdet i Kongressen 6. januar og er en martyr, men som uten å blunke kaller skuddene mot Renee Good for berettigede. Da snakker vi total kognitiv dissonans.

Endret av slabbedask

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...