Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Krisebærblomsten
Skrevet

Hvordan er 40 årene i forhold til 30 årene?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krisebærblomsten skrev (6 timer siden):

Jeg var nyforelsket og fant den store kjærligheten da jeg var 37 år så jeg blomstret virkelig i 40-årene! :D❤️  Synes 40-årene var helt topp!

emilie321
Skrevet

Kunne ønske jeg hadde den kunnskapen og mer troen på meg selv i 30årene, da hadde nemlig noe av det som hendte i 40årene, skjedd i 30årene. Det skjedde mye i livet mitt i 40årene, men da det negative roet seg, så ble ting vesentlig bedre. Ikke det du spør om, men for meg ble 50årene det beste tiåret jeg har hatt. 

Skrevet

Det kommer vel mest an på hva som skjer i livet ditt.

Jeg vil tro 40 og 50 årene er bedre enn 20 og 30 årene for mange. Livet er mer på stell.

AnonymBruker
Skrevet

Bedre på alle områder, 50 er kanskje enda bedre. Roligere, mer stabilt. Bryr seg ikke så mye om "styr" :) 

Anonymkode: dead3...020

AnonymBruker
Skrevet
Krisebærblomsten skrev (9 timer siden):

Er du ny eller har du bare skifta nick? spør siden du kun har skrevet to innlegg.

Krisebærblomsten
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er du ny eller har du bare skifta nick? spør siden du kun har skrevet to innlegg.

Er ny her🙂 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bedre på alle områder, 50 er kanskje enda bedre. Roligere, mer stabilt. Bryr seg ikke så mye om "styr" :) 

Sant - man gir gjerne litt mer f*** når man har fått en del år på baken og innser at verden ikke går under pga noe som i ettertid viste seg å være en bagatell. :) 

Endret av Lillemus
Skrevet

Er enig i at det kommer an på hva som skjer i livet. 40-årene vil kunne være en tid hvor mange har litt større barn, litt bedre økonomi og man er trygg og etablert i jobben. For meg ble det et tiår som både innebar en livskrise fordi mitt første ekteskap gikk i fullstendig oppløsning. Men etter å ha stablet meg selv på beina igjen, avsluttet jeg tiåret med å finne en juvel av en mann som jeg har det helt fantastisk med. 

Krisebærblomsten
Skrevet (endret)
Lillemus skrev (1 time siden):

Sant - man gir gjerne litt mer f*** når man har fått en del år på baken og innser at verden ikke går under pga noe som i ettertid viste seg å være en bagatell. :) 

En gir litt mer f*** med årene en bryr seg ikke så mye om bagatell ting. 

Endret av Krisebærblomsten
Drømmeautomat
Skrevet

Et lengre samboerskap tok slutt da jeg var 40, så for meg har 40-årene vært mer preget av hendelser og bevegelse enn 30-årene. Har reist mer, vært mer sosial og utadvendt og hatt flere forhold enn jeg hadde i 30-årene. 

AnonymBruker
Skrevet
Krisebærblomsten skrev (4 timer siden):

Er ny her🙂 

Velkommen :) 

Nicklusheletida
Skrevet
morsan skrev (11 timer siden):

Er enig i at det kommer an på hva som skjer i livet. 40-årene vil kunne være en tid hvor mange har litt større barn, litt bedre økonomi og man er trygg og etablert i jobben. For meg ble det et tiår som både innebar en livskrise fordi mitt første ekteskap gikk i fullstendig oppløsning. Men etter å ha stablet meg selv på beina igjen, avsluttet jeg tiåret med å finne en juvel av en mann som jeg har det helt fantastisk med. 

Jeg hadde tenkt å svare ganske likt, så jeg bare signerer på denne :)

Skrevet

Jeg savner 30-årenes fortsatt «ung og lovende». Det skjer definitivt noe på mange områder i 40-årene. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (43 minutter siden):

Jeg hadde tenkt å svare ganske likt, så jeg bare signerer på denne :)

😍

psykedeliker
Skrevet

Jeg har sluttet å tro på linær tid, så jeg trenger ikke tenke på slikt.

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
cilie skrev (På 15.1.2026 den 21.41):

Jeg savner 30-årenes fortsatt «ung og lovende». Det skjer definitivt noe på mange områder i 40-årene. 

æsj mulig… man rekker jo ikke noe før man er klar for graven kjennes det som. er allerede ekle 34 år.

Endret av UtakknemligDiva
Nicklusheletida
Skrevet
cilie skrev (På 15.1.2026 den 21.41):

Jeg synes det meste skjer i 50-årene. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (56 minutter siden):

Jeg synes det meste skjer i 50-årene. 

Enig! Og blir neppe mindre i det kommende tiåret ;) 

FjellOgDalar
Skrevet

Så langt har 40-årene vært en renessanse for meg. Mellom ca.l 17-39 var "dark age", før jeg fant godt behandling. Nå har jeg både forsøkt meg i jobb, og er godt i gang med studier. 

Ellers føler jeg vel på at jeg har roet meg ned litt nå som jeg har mer livserfaring og bedre innsikt i hva jeg har i meg. Selvsagt er jeg ikke er kvitt å slite med ting andre kanskje ikke sliter like mye med (som lediggang jeg har nå fordi jeg ikke finner praksisplass, samt lange ferier). Men jeg klarer å styre unna destruktive "løsninger" jeg sannsynligvis hadde gått for i "middelalderen". 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...