AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden https://www.vg.no/nyheter/i/WvOaar/kulden-i-kyiv-det-er-verre-i-skyttergravene Vi sitter trygt i sofakroken vår og aner ingenting om å leve i et krigsherjet land. Hvordan tror du det hadde vært for deg om det var slik her i Norge som det er nå i Ukraina? Jeg har personlig ikke opplevd krig og jeg tør ikke tenke på hvordan jeg hadde taklet det om det var krig i Norge nå. Det er skummelt å skremmende å tenke på, for det kan faktisk skje her i vårt trygge land. Verden er utrygg og skremmende blitt for mange og jeg kjenner til mennesker som har en reel uro og bekymring for at lille Norge skal bli angrepet i nær fremtid, spørsmålet er bare hvordan tror du at du hadde villet takle det? Anonymkode: 2f9c6...9ea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Mange du kjenner? Statsministeren gikk jo ut i nyttårstalen å sa at vi må forberede oss på krig, tydeligere kan det ikke sies. Anonymkode: 7d330...360 0 Siter
krøll9 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Så lenge det ennå ikke har skjedd tror jeg folk flest kommer til å holde det for usannsynlig. Selv har jeg egentlig følt på usikkerhet rundt det siden Russland inntok Ukraina, men så legger uroen seg igjen og nyhetene blir liksom normalisert i hodet, selv om det man ser er helt forferdelig. Mener at vi nå allerede er i krig, i en konflikt som snart kommer til å eskalere. Startskuddet var nok på Good, og selv om det har skjedd drap på sivile av ICE flere ganger før og det har vært stor misnøye med ICEs mandat og fremgangsmåte, særlig blant demokratene, helt siden Trump endret strategi og bruk av dem (er det snart et år siden, eller kortere?), så var det tilfellet her noe som fikk publisitet nok, dokumentert godt og fra mange sider, og helt åpenbart var helt utenom ICEs påståtte samfunnsoppgaver... Jeg er litt sånn pessimistisk innstilt til hvordan det skal gå dersom Norge blir involvert i direkte militær konflikt, og kanskje blir angrepet også... Men har gått til innkjøp av noe utstyr som skal litt bedre grunnlag for overlevelse uten strøm, kommunikasjon og infrastruktur. Synes det er veldig naivt å ikke forberede seg nå, men snakker ikke om "prepping" åpent fordi jeg et overbevist om at man vil tenke at jeg har "fikse ideer". Vi blir direkte involvert veldig snart, enten som støtte til Good-siden i en amerikansk intern borgerkrig, som vil bety oppløsning av Nato og forhåpentligvis militær støtte på amerikansk grunn på bakken. Et annet alternativ er at vi blir involvert når Trump invaderer Grønland. Der blir også resultatet oppløsning av Nato og militær konflikt mellom. USA og Europa/øvrige Nato... så er bare spørsmål om når og hvordan... 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mange du kjenner? Statsministeren gikk jo ut i nyttårstalen å sa at vi må forberede oss på krig, tydeligere kan det ikke sies. Anonymkode: 7d330...360 Har dysleksi. Jeg kjenner mange som er bekymret. Alt fra barn til godt eldre som er redd for å oppleve krig. Jeg vet ikke hvordan jeg ville takle om det ble krig plutselig, men er jo så realistisk at jeg tror det hadde vært et helvete å oppleve. Mange har jo store traumer og skader psykisk og fysisk etter krig, Og det kan jo skje både deg og meg. Vi er ikke en udødelig menneskehet her i Norge. Men mange har nok tenkt for seg selv at krig og slik elendighet kan ikke skje meg. Men så skjer det og hva da? Anonymkode: 2f9c6...9ea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden krøll9 skrev (4 minutter siden): Så lenge det ennå ikke har skjedd tror jeg folk flest kommer til å holde det for usannsynlig. Selv har jeg egentlig følt på usikkerhet rundt det siden Russland inntok Ukraina, men så legger uroen seg igjen og nyhetene blir liksom normalisert i hodet, selv om det man ser er helt forferdelig. Mener at vi nå allerede er i krig, i en konflikt som snart kommer til å eskalere. Startskuddet var nok på Good, og selv om det har skjedd drap på sivile av ICE flere ganger før og det har vært stor misnøye med ICEs mandat og fremgangsmåte, særlig blant demokratene, helt siden Trump endret strategi og bruk av dem (er det snart et år siden, eller kortere?), så var det tilfellet her noe som fikk publisitet nok, dokumentert godt og fra mange sider, og helt åpenbart var helt utenom ICEs påståtte samfunnsoppgaver... Jeg er litt sånn pessimistisk innstilt til hvordan det skal gå dersom Norge blir involvert i direkte militær konflikt, og kanskje blir angrepet også... Men har gått til innkjøp av noe utstyr som skal litt bedre grunnlag for overlevelse uten strøm, kommunikasjon og infrastruktur. Synes det er veldig naivt å ikke forberede seg nå, men snakker ikke om "prepping" åpent fordi jeg et overbevist om at man vil tenke at jeg har "fikse ideer". Vi blir direkte involvert veldig snart, enten som støtte til Good-siden i en amerikansk intern borgerkrig, som vil bety oppløsning av Nato og forhåpentligvis militær støtte på amerikansk grunn på bakken. Et annet alternativ er at vi blir involvert når Trump invaderer Grønland. Der blir også resultatet oppløsning av Nato og militær konflikt mellom. USA og Europa/øvrige Nato... så er bare spørsmål om når og hvordan... Du svarer ikke på spørsmålet. Anonymkode: 2f9c6...9ea 0 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Har aldri tenkt det blir krig her, men det kan skje. Men da må først Ukraina falle. Russerne har ikke kapasitet til å ta Finnmark og Svalbard nå. Det er jo en reell fare for at NATO ryker mens Trump blir stadig værre i psyken sin. I en krig ville jo alt blitt en kamp, for å holde seg i live. Jeg sitter ikke og forestiller meg januar uten strøm nei. Det gjør jeg ikke. 0 Siter
krøll9 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du svarer ikke på spørsmålet. Anonymkode: 2f9c6...9ea Tror det er veldig forskjellig hvordan folk vil takle det. Tror folk på bygdene vil klare seg bedre enn folk som bor i byene. Men det finnes også individuelle forskjeller. De som er forberedt mentalt og praktisk har vel bedre forutsetninger. Svarer det mer på spørsmålet? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.