Gå til innhold

Hvor mye kan en privat psykiater/psykolog tjene i året ca?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om de har 6 pasienter per dag i gjennomsnitt.

Anonymkode: dea95...3dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Er det forskjell på avtalespesialister og helprivate? Lønnsmessig.

Helprivate må kompensere for manglende offentlige tilskudd ved å øke pasientbetalingen. Hva lønnen til slutt blir avhenger av hvor mange i rimelig nærhet som er villige til å betale en langt høyere pris. 

Drømmeautomat
Skrevet (endret)

Helprivate ser ut til å ligge på rundt 3000,- timen nå. Hvis vi legger til grunn ditt (litt høye?) anslag om 6 pasienter per dag kommer vi opp i 90.000,- i uka. Utgifter til husleie, forsikring, etterutdanning, evt. regnskapsfører og journalsystem må selvsagt trekkes fra. Og så må de selv sørge for pensjonssparing, sykelønn og penger til ferie. De har sannsynligvis en høy, men ikke ublu årslønn sammenligna med andre med like høy utdanning i real-/profesjonsfag.

Får meg til å innse at de stakkars private psykologene som tar 1500,- timen faktisk ikke tjener så godt. At det skal være så stor forskjell mellom disse profesjonene er det ikke noen god grunn til.

Endret av Drømmeautomat
AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (1 minutt siden):

Helprivate ser ut til å ligge på rundt 3000,- timen nå. Hvis vi legger til grunn ditt (litt høye?) anslag om 6 pasienter per dag kommer vi opp i 90.000,- i uka. Utgifter til husleie, forsikring, etterutdanning, evt. regnskapsfører og journalsystem må selvsagt trekkes fra. Og så må de selv sørge for pensjonssparing, sykelønn og penger til ferie. De har sannsynligvis en høy, men ikke ublu årslønn sammenligna med andre med like høy utdanning i real-/profesjonsfag. 

Her jeg bor ligger helprivat psykiater på kr 1350 til 1700 kr per time. Det var min tidligere behandler som sa han lå på 6 pasienter til dagen.

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (6 timer siden):

Får meg til å innse at de stakkars private psykologene som tar 1500,- timen faktisk ikke tjener så godt. At det skal være så stor forskjell mellom disse profesjonene er det ikke noen god grunn til.

De betaler vel ikke moms så vits jeg vet. Der har de jo en fordel i forhold til andre yrkesgrupper som tar timesbetalt, som elektrikere og bilverksted og sånn. Tror ikke de har 6 pasienter hver dag heller. Ofte kan man jo få time på dagen nesten. 

Anonymkode: 1398e...f0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De betaler vel ikke moms så vits jeg vet. Der har de jo en fordel i forhold til andre yrkesgrupper som tar timesbetalt, som elektrikere og bilverksted og sånn.

Det er først og fremst en fordel for pasientene som med moms måtte betalt 25% mer.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (12 timer siden):

Det er først og fremst en fordel for pasientene som med moms måtte betalt 25% mer.

Tsja, hadde de fakturert 25 prosent mer ville de kanskje ikke hatt så mange pasienter igjen. Til sammenligning ser det ut for at en elektriker koster mellom 900 og 1500 i timen.

Anonymkode: 1398e...f0c

Skrevet

Hva har prisen for elektrikere med trådstarter sitt spørsmål å gjøre ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...