AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Jeg tipper ett og et halvt år. Maks. Anonymkode: f0065...9e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Strafferammen for de mest alvorlige tiltalepunktene er på ti år. Det bør bli flere år i fengsel, men med tanke på hvem han er i familie med er alt uvisst. Anonymkode: a15eb...7e1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Strafferammen for de mest alvorlige tiltalepunktene er på ti år. Det bør bli flere år i fengsel, men med tanke på hvem han er i familie med er alt uvisst. Anonymkode: a15eb...7e1 Ja, det er det jeg også tenker. Han får antageligvis veldig lav straff fordi han er kronprinsessen sønn. Anonymkode: f0065...9e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er det jeg også tenker. Han får antageligvis veldig lav straff fordi han er kronprinsessen sønn. Anonymkode: f0065...9e9 Jeg tror ikke det, da tror jeg heller det heller i hans disfavør. Folks rettsoppfatning osv… Dette blir uansett ett fesjå. Nyhetene kommer til å domineres av dette tullet når saken starter. En tilsvarende ikke-royal småkriminell ville neppe sonet mer enn 1-2 år. Anonymkode: 46d2a...ef5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Ingen småkriminell her. Anonymkode: a15eb...7e1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen småkriminell her. Anonymkode: a15eb...7e1 Det er jo det han er. Han er ikke orntli gangster. Hvorfor tror du han får gå fri, og hvor mange slike slimåler tror du ikke det finnes? Sånne som liker å slå litt på dama, trå over grenser og dope seg litt? Det er ganske mange. De fleste slipper billig unna. Anonymkode: 46d2a...ef5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar I dag lærte jeg noe nytt, den ene sovevoldtekten var med penetrering. Da går nok straffen opp. Jeg trodde han bare hadde tatt bilde. Anonymkode: 46d2a...ef5 0 Siter
Grendel Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag lærte jeg noe nytt, den ene sovevoldtekten var med penetrering. Da går nok straffen opp. Jeg trodde han bare hadde tatt bilde. Anonymkode: 46d2a...ef5 Da skal 4 år være utgangspunktet, så jeg tror han får over 4 år. Jeg synes straffeutmålingen i voldtekter virker litt bingo. Noen får virkelig strenge straffer (Det må være lov å kalle det strengt når man ville sluppet billigere unna med å drepe henne.). Andre får nesten ingen ting. Drevdal fikk straffen redusert fra 13.5 år til 1 år. Det synes jeg var liten tillitsvekkende, uansett hvilken vurdering man mener er riktig: https://www.nrk.no/norge/gaute-drevdal-far-stor-reduksjon-i-straff-_-anker-erstatningskrav-1.15827803 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Grendel skrev (10 timer siden): Da skal 4 år være utgangspunktet, så jeg tror han får over 4 år. Jeg synes straffeutmålingen i voldtekter virker litt bingo. Noen får virkelig strenge straffer (Det må være lov å kalle det strengt når man ville sluppet billigere unna med å drepe henne.). Andre får nesten ingen ting. Drevdal fikk straffen redusert fra 13.5 år til 1 år. Det synes jeg var liten tillitsvekkende, uansett hvilken vurdering man mener er riktig: https://www.nrk.no/norge/gaute-drevdal-far-stor-reduksjon-i-straff-_-anker-erstatningskrav-1.15827803 Ser ut som straffen kan bli mindre. https://www.vg.no/nyheter/i/OkQG23/sovevoldtekt-skal-behandles-i-hoeyesterett-kan-faa-betydning-for-hoeiby Anonymkode: 46d2a...ef5 0 Siter
Grendel Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar Etter det som har kommet frem i det siste tror jeg ikke man skal forvente en veldig lang straff. Det er snakk om at de har hatt frivillig sex flere ganger, før han hadde sex mens hun sov samme natt. Det er ikke greit. Det er ikke lovlig, men det er vel akkurat for sånne tilfeller de har fjernet minstestraffen. Filmingen gjør nok saken verre. I det andre tilfellet henger ikke hennes forklaring sammen. Hun sier hun hadde blackout og at hun var dopet. Det stemmer ikke med troverdige vitner. En gardist snakket med henne kort tid etter overgrepet og sier hun var våken og klar. Ekspertvitnet sier at hun muligens sov under sexen, men at man ikke blir så fort våken og klar i hodet hvis man er dopet. Det virker som om den blackouten er et falskt minne hun har skapt ettertid. Det er 7 år siden. Jeg tenker ikke at hun lyver eller at han er uskyldig, men hun har en svak sak. Vanskelig å si at det ikke er rimelig tvil når hun forklarer seg så feil. Mulig noen blir rasende for at jeg "støtter Marius". Han er fortsatt en drittsekk, men jeg tenker bare at de som tror han skal få en kjempelang straff må justere forventningene. 4 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar Grendel skrev (4 timer siden): Etter det som har kommet frem i det siste tror jeg ikke man skal forvente en veldig lang straff. Det er snakk om at de har hatt frivillig sex flere ganger, før han hadde sex mens hun sov samme natt. Det er ikke greit. Det er ikke lovlig, men det er vel akkurat for sånne tilfeller de har fjernet minstestraffen. Filmingen gjør nok saken verre. I det andre tilfellet henger ikke hennes forklaring sammen. Hun sier hun hadde blackout og at hun var dopet. Det stemmer ikke med troverdige vitner. En gardist snakket med henne kort tid etter overgrepet og sier hun var våken og klar. Ekspertvitnet sier at hun muligens sov under sexen, men at man ikke blir så fort våken og klar i hodet hvis man er dopet. Det virker som om den blackouten er et falskt minne hun har skapt ettertid. Det er 7 år siden. Jeg tenker ikke at hun lyver eller at han er uskyldig, men hun har en svak sak. Vanskelig å si at det ikke er rimelig tvil når hun forklarer seg så feil. Mulig noen blir rasende for at jeg "støtter Marius". Han er fortsatt en drittsekk, men jeg tenker bare at de som tror han skal få en kjempelang straff må justere forventningene. Hun har jo strengt tatt ikke en sak, siden hun ikke har anmeldt. Jeg skjønner også veldig godt at hun kan bli usikker selv og tvile p0 hukommelsen og gå frem og tilbake på ting under en sånn prosess. For meg virker det som fra det som er gjenfortalt at hun nå prøver å resonnere seg så godt hun kan frem til hva som har skjedd. Fra å være på fest uten å være overstadig beruset, til å ta taxi hjem og alt er bra. Ingen grunn til å mistenke å ha blitt dopet. Og så plutselig få servert en video av politiet der hun tilsynelatende sover. Hva faen skjedde egentlig da? Anonymkode: dadce...efc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Jeg tipper han får ett år eller to. Maks. Anonymkode: 46d2a...ef5 0 Siter
Krisebærblomsten Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Hovedregel (§ 291): Fengsel inntil 10 år for seksuell omgang uten samtykke. Grov voldtekt (§ 292): Fengsel inntil 15 eller 21 år. Dette gjelder ved vold, tvang, gruppevoldtekter eller der offeret var ute av stand til å motsette seg handlingen. 0 Siter
Frigg Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Jeg tror han får ca. 4 år og sitter inne noen måneder. I løpet av den tiden blir muligens Håkon og Mette Marit konge og dronning. Det blir noe spesielt når kongen besøker sin stesønn i fengselet, og dronningen sin sønn. 0 Siter
ISW Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Lav. Jeg har ingen tro på at han blir dømt for voldtekt (med eller uten samleie), eller noen av de andre alvorligere lovbruddene. Det blir ord mot ord og tvilen kommer MBH til gode. Da står man igjen med noe dårlig/krenkende oppførsel, kroppskrenkelser, mindre narkotikalovbrudd og litt annet. Tipper han får 12-18 mnd hvor mesteparten blir betinget. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar To til fire år. Burde være fem til syv. Håper at Harald er konge når han slipper ut, om ikke er det fare for at kongen og dronningen av Tomme Ord, Plattheter og Andre Løgner som sitter på tronen. Uten respekt fra folket. Anonymkode: a15eb...7e1 0 Siter
Osten Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Jeg har ikke noe tro på at han får noe særlig straff. Det er jo ord mot ord. Dessverre kommer han nok unna med dette også. Noen måneder kanskje 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Straffenivået i praksis for gammel straffelov (som er den dette går etter) ligger på 3-4 år. Vanskelig sak. Ord mot ord hele veien, og spesielt vanskelig når de allerede har hatt sex. Kan hjelpe at det er flere som er rammet, tegner et tydeligere bilde. Men det er ikke snakk om en veldig streng straff her tror jeg. Anonymkode: 6ddf3...da0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Lignende sak: https://www.vg.no/nyheter/i/OkQG23/sovevoldtekt-skal-behandles-i-hoeyesterett-kan-faa-betydning-for-hoeiby Minstestraff for voldtekt 1. juli 2025 gikk Norge bort fra minstestraff på tre år for voldtekt. Minstestraffen på tre år trådte i kraft i 2010. Det ble også etablert et normalnivå for slike voldtekter på 4 års fengsel. Motstanderne av minstestraffen mente den var for streng, og ga domstolene for lite rom for skjønn i behandling av voldtektssaker. Anonymkode: 6ddf3...da0 0 Siter
ISW Skrevet 13. februar Skrevet 13. februar Osten skrev (48 minutter siden): Jeg har ikke noe tro på at han får noe særlig straff. Det er jo ord mot ord. Dessverre kommer han nok unna med dette også. Noen måneder kanskje Dette kunne jeg ment mye om, men jeg får prøve og avgrense meg litt. Generelt synes jeg kanskje at påtalemyndigheten har gjort en litt dårlig jobb her. Når en person står tiltalt for 37 (?) separate lovbrudd i en og samme sak, så blir det umulig å belyse saken godt nok. Politiet burde gått for en tilståelsesdom i de mindre alvorlige sakene og forberedt seg bedre i de mer alvorlige. Som du sier, så kommer voldtektene sannsynligvis til å ende i et resultat som kun gir frykt i samfunnet for at kvinners rettssikkerhet er for dårlig. Jeg synes politiet har undervurdert at det skal overveiende sannsynlighet for at noe straffbart har skjedd for å dømme noen. Etter mitt syn foreligger det ikke gode nok beviser i noen av sakene (selv der idioten selv greide å filme det, kan det reises tvil rundt om det var frivillig, om vedkommende sov, slappet av / koset seg, osv. osv.) At kvinnene både før og etter (?) har hatt frivillig sex med MBH, kompliserer ytterligere. Diskusjonen rundt sovevoldtekter/samtykke er ekstremt krevende. Både kvinner og menn skal ha rettssikkerhet. Skal man tro Kvinneguiden, skal man utelukkende legge til grunn kvinnens opplevelse, hvilket hadde vært greit, hvis det ikke var for det faktum at det også finnes hevnlystne/fæle/gale kvinner. Det ville vært meget lett å f.eks. anmelde en voldtekt hvis man i ettertid ble dumpet, ikke ville møtes igjen, angret, hadde en dårlig opplevelse med sexen, osv. osv. Menn skal ha rettssikkerhet og skal ikke dømmes med mindre det faktisk er bevist at en voldtekt fant sted. Og med mindre man er så idiot som MBH og filmer det, så er det vanskelig med slike beviser som skiller frivillighet fra voldtekt. Samtidig skal kvinner beskyttes fra overgrep (selvfølgelig). Men all den tid det sjeldent signeres kontrakter i forkant av sex, så er det hele litt vanskelig juridisk sett. I lys av alt dette er egentlig mitt beste råd å unngå enhver form for ONS, etc. - eller generelt sex med ukjente, særlig i fylla. Eller det beste er nok å gjøre som meg og være seksuelt avholdende :) 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.