AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Jeg tipper ett og et halvt år. Maks. Anonymkode: f0065...9e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar Strafferammen for de mest alvorlige tiltalepunktene er på ti år. Det bør bli flere år i fengsel, men med tanke på hvem han er i familie med er alt uvisst. Anonymkode: a15eb...7e1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Strafferammen for de mest alvorlige tiltalepunktene er på ti år. Det bør bli flere år i fengsel, men med tanke på hvem han er i familie med er alt uvisst. Anonymkode: a15eb...7e1 Ja, det er det jeg også tenker. Han får antageligvis veldig lav straff fordi han er kronprinsessen sønn. Anonymkode: f0065...9e9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. januar Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er det jeg også tenker. Han får antageligvis veldig lav straff fordi han er kronprinsessen sønn. Anonymkode: f0065...9e9 Jeg tror ikke det, da tror jeg heller det heller i hans disfavør. Folks rettsoppfatning osv… Dette blir uansett ett fesjå. Nyhetene kommer til å domineres av dette tullet når saken starter. En tilsvarende ikke-royal småkriminell ville neppe sonet mer enn 1-2 år. Anonymkode: 46d2a...ef5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar Ingen småkriminell her. Anonymkode: a15eb...7e1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. januar Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen småkriminell her. Anonymkode: a15eb...7e1 Det er jo det han er. Han er ikke orntli gangster. Hvorfor tror du han får gå fri, og hvor mange slike slimåler tror du ikke det finnes? Sånne som liker å slå litt på dama, trå over grenser og dope seg litt? Det er ganske mange. De fleste slipper billig unna. Anonymkode: 46d2a...ef5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar I dag lærte jeg noe nytt, den ene sovevoldtekten var med penetrering. Da går nok straffen opp. Jeg trodde han bare hadde tatt bilde. Anonymkode: 46d2a...ef5 0 Siter
Grendel Skrevet 24. januar Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): I dag lærte jeg noe nytt, den ene sovevoldtekten var med penetrering. Da går nok straffen opp. Jeg trodde han bare hadde tatt bilde. Anonymkode: 46d2a...ef5 Da skal 4 år være utgangspunktet, så jeg tror han får over 4 år. Jeg synes straffeutmålingen i voldtekter virker litt bingo. Noen får virkelig strenge straffer (Det må være lov å kalle det strengt når man ville sluppet billigere unna med å drepe henne.). Andre får nesten ingen ting. Drevdal fikk straffen redusert fra 13.5 år til 1 år. Det synes jeg var liten tillitsvekkende, uansett hvilken vurdering man mener er riktig: https://www.nrk.no/norge/gaute-drevdal-far-stor-reduksjon-i-straff-_-anker-erstatningskrav-1.15827803 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. januar Skrevet 25. januar Grendel skrev (10 timer siden): Da skal 4 år være utgangspunktet, så jeg tror han får over 4 år. Jeg synes straffeutmålingen i voldtekter virker litt bingo. Noen får virkelig strenge straffer (Det må være lov å kalle det strengt når man ville sluppet billigere unna med å drepe henne.). Andre får nesten ingen ting. Drevdal fikk straffen redusert fra 13.5 år til 1 år. Det synes jeg var liten tillitsvekkende, uansett hvilken vurdering man mener er riktig: https://www.nrk.no/norge/gaute-drevdal-far-stor-reduksjon-i-straff-_-anker-erstatningskrav-1.15827803 Ser ut som straffen kan bli mindre. https://www.vg.no/nyheter/i/OkQG23/sovevoldtekt-skal-behandles-i-hoeyesterett-kan-faa-betydning-for-hoeiby Anonymkode: 46d2a...ef5 0 Siter
Grendel Skrevet i går, 15:35 Skrevet i går, 15:35 Etter det som har kommet frem i det siste tror jeg ikke man skal forvente en veldig lang straff. Det er snakk om at de har hatt frivillig sex flere ganger, før han hadde sex mens hun sov samme natt. Det er ikke greit. Det er ikke lovlig, men det er vel akkurat for sånne tilfeller de har fjernet minstestraffen. Filmingen gjør nok saken verre. I det andre tilfellet henger ikke hennes forklaring sammen. Hun sier hun hadde blackout og at hun var dopet. Det stemmer ikke med troverdige vitner. En gardist snakket med henne kort tid etter overgrepet og sier hun var våken og klar. Ekspertvitnet sier at hun muligens sov under sexen, men at man ikke blir så fort våken og klar i hodet hvis man er dopet. Det virker som om den blackouten er et falskt minne hun har skapt ettertid. Det er 7 år siden. Jeg tenker ikke at hun lyver eller at han er uskyldig, men hun har en svak sak. Vanskelig å si at det ikke er rimelig tvil når hun forklarer seg så feil. Mulig noen blir rasende for at jeg "støtter Marius". Han er fortsatt en drittsekk, men jeg tenker bare at de som tror han skal få en kjempelang straff må justere forventningene. 4 Siter
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Grendel skrev (4 timer siden): Etter det som har kommet frem i det siste tror jeg ikke man skal forvente en veldig lang straff. Det er snakk om at de har hatt frivillig sex flere ganger, før han hadde sex mens hun sov samme natt. Det er ikke greit. Det er ikke lovlig, men det er vel akkurat for sånne tilfeller de har fjernet minstestraffen. Filmingen gjør nok saken verre. I det andre tilfellet henger ikke hennes forklaring sammen. Hun sier hun hadde blackout og at hun var dopet. Det stemmer ikke med troverdige vitner. En gardist snakket med henne kort tid etter overgrepet og sier hun var våken og klar. Ekspertvitnet sier at hun muligens sov under sexen, men at man ikke blir så fort våken og klar i hodet hvis man er dopet. Det virker som om den blackouten er et falskt minne hun har skapt ettertid. Det er 7 år siden. Jeg tenker ikke at hun lyver eller at han er uskyldig, men hun har en svak sak. Vanskelig å si at det ikke er rimelig tvil når hun forklarer seg så feil. Mulig noen blir rasende for at jeg "støtter Marius". Han er fortsatt en drittsekk, men jeg tenker bare at de som tror han skal få en kjempelang straff må justere forventningene. Hun har jo strengt tatt ikke en sak, siden hun ikke har anmeldt. Jeg skjønner også veldig godt at hun kan bli usikker selv og tvile p0 hukommelsen og gå frem og tilbake på ting under en sånn prosess. For meg virker det som fra det som er gjenfortalt at hun nå prøver å resonnere seg så godt hun kan frem til hva som har skjedd. Fra å være på fest uten å være overstadig beruset, til å ta taxi hjem og alt er bra. Ingen grunn til å mistenke å ha blitt dopet. Og så plutselig få servert en video av politiet der hun tilsynelatende sover. Hva faen skjedde egentlig da? Anonymkode: dadce...efc 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.