Gå til innhold

Det er i kjipe og tunge tider man ser hvem man har i livet!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, sier det ut i fra handlingene deres. 

Anonymkode: c8959...0c6

Nei, du tolker. Du vet ingenting.

Anonymkode: 2d0c9...054

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, du tolker. Du vet ingenting.

Anonymkode: 2d0c9...054

Ja, leser signalene jeg får. Hvorfor hører jeg ikke noe når jeg er i dette alene og tydeligvis ingen har lyst å kontakte meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvilket mønstrer da? Jeg ser jo bare hva de gjør eller ikke gjør her nå. Og det er ingenting. Lurer på hvor lang tid det tar om jeg ikke gjør noe her? Ut fra det du skriver virker det som du mener de egentlig ikke gjør noe? 

Du virker å ha et mønster hvor du veldig lett hopper til en konklusjon om at "ingen bryr seg om meg" i stedet for å prate med de rundt og løse en evt konflikt/problem. I stedet trekker du deg bort og havner i en boble av selvmedlidenhet hvor du tolker masse negativit inn i andres handlinger. Disse tolkningene går alltid ut på at ingen bryr seg om deg og er kun basert på det du tror eller frykter fremfor fakta. Nettopp fordi du ikke kommuniserer med folk og dermed ikke vet hva som ligger bak deres oppførsel.

Det virker også som om du ikke alltid klarer å se at du gjør det samme som det du kritiserer andre for. F.eks at verken du eller venninnen din har tatt kontakt med hverandre, men du ser bare henne og ikke deg selv her.

Så lenge du fortsetter mønsteret med å trekke deg unna, konkludere med at ingen bryr seg og synes synd på deg selv, så er det dessverre en god sjanse for at det er også slik det vil bli fremover. 

Hvis du ønsker gode og varige relasjoner med andre mennesker så må du også kommunisere med dem når det er noe du lurer på. 

Anonymkode: 896c2...eea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener. 

Jeg har aldri krevd noe av noen, de har aldri stilt opp heller, bortsett fra ei. 

Det er aldri noen som har bedt meg om noe heller, men de har antagelig sine familier som hjelper og støtter dem, så de som ikke har det og heller ikke folk som stiller opp, agh! Kjipt, men sånn er det mennesker forstår ikke andre mennesker som ikke har det som de har. Man må bare satse på å ha nok penger, slik at man ikke trenger noen. Ringe hjelpetelefoner, dra til psykolog, betale for massasje og allslags hjelp man kan få eller betale for... Har lært det selv hardt lenge siden, å tro at venner og sånn stiller opp er det samme som å tro på julenissen dessverre. Det var sånn i gamle dager, men ikke nå lenger. Det beste er egentlig å bli venner med folk i den eldre generasjonen, de er veldig hjertevarme og har gode manerer. 

Men seriøst jeg ville ha likt å hjelpe venner noen ganger.

Lykke til😘

Anonymkode: 0dcca...d18

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener. 

Jeg har aldri krevd noe av noen, de har aldri stilt opp heller, bortsett fra ei. 

Det er aldri noen som har bedt meg om noe heller, men de har antagelig sine familier som hjelper og støtter dem, så de som ikke har det og heller ikke folk som stiller opp, agh! Kjipt, men sånn er det mennesker forstår ikke andre mennesker som ikke har det som de har. Man må bare satse på å ha nok penger, slik at man ikke trenger noen. Ringe hjelpetelefoner, dra til psykolog, betale for massasje og allslags hjelp man kan få eller betale for... Har lært det selv hardt lenge siden, å tro at venner og sånn stiller opp er det samme som å tro på julenissen dessverre. Det var sånn i gamle dager, men ikke nå lenger. Det beste er egentlig å bli venner med folk i den eldre generasjonen, de er veldig hjertevarme og har gode manerer. 

Men seriøst jeg ville ha likt å hjelpe venner noen ganger.

Lykke til😘

Anonymkode: 0dcca...d18

Du beskriver hvordan jeg har det. Få i livet mitt. Ingen bryr seg nevneverdig om meg. Og realiteten er nok at de har andre de bryr seg om og som bryr seg om dem. Så da blir jeg en som bare er der av og til. Kan gå månder og ikke tenker de på hvordan jeg har det imellom eller når jeg er med dem. De har partner, foreldre, venner som de får hjelp eller støtte av som en prat med. Ja, man må ha penger nok til å kjøpe tjenester eller annet. Man er helt alene i verden. Har ikke penger heller. Livet er urettferdig. Og jeg er en taper. 

Takk for lykke til og at du skjønner og delt om ditt 😘

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Du virker å ha et mønster hvor du veldig lett hopper til en konklusjon om at "ingen bryr seg om meg" i stedet for å prate med de rundt og løse en evt konflikt/problem. I stedet trekker du deg bort og havner i en boble av selvmedlidenhet hvor du tolker masse negativit inn i andres handlinger. Disse tolkningene går alltid ut på at ingen bryr seg om deg og er kun basert på det du tror eller frykter fremfor fakta. Nettopp fordi du ikke kommuniserer med folk og dermed ikke vet hva som ligger bak deres oppførsel.

Det virker også som om du ikke alltid klarer å se at du gjør det samme som det du kritiserer andre for. F.eks at verken du eller venninnen din har tatt kontakt med hverandre, men du ser bare henne og ikke deg selv her.

Så lenge du fortsetter mønsteret med å trekke deg unna, konkludere med at ingen bryr seg og synes synd på deg selv, så er det dessverre en god sjanse for at det er også slik det vil bli fremover. 

Hvis du ønsker gode og varige relasjoner med andre mennesker så må du også kommunisere med dem når det er noe du lurer på. 

Ja, du har nok rett i at jeg konkluderer med det at ingen bryr seg og trekker meg vekk osv. Det er ikke uten grunn det. Du har mye rett i det du skriver her, men tror allikevel ikke jeg er langt unna sannheten i det jeg tenker. Tror og at ingen bryr seg om jeg trekker meg vekk. De bare går videre. Og de hadde ikke gjort noe. Nå er det vel gått 2 mnd uten en pip fra noen.  Lært å ikke belage seg på noen og ikke forvente noe av noen. 

Jeg er og redd for at du har rett i at jeg kommer til å bli alene. 

Enig i at kommunikasjon er bra og kan løse noen ting. 

Skrevet

Men det er sånn venner er. Alle går samtidig og vender meg ryggen til. De har alle avtalt på samme dag. Uten at jeg skjønner hvorfor. Blir bare mere psykisk dårlig av sånn. Etter det skjedde stoler jeg ikke på noen mere. Bare mange dårlige erfaringer og opplevelser. Får bare mere vonde sår på innsiden som aldri vil gro. Det er meg det er noe galt med. Alt er min skyld. Selv om jeg ikke vet hva jeg gjorde galt. Ingenting skjedde da. De bare gikk samtidig alle sammen samme dag. Jeg er kun slem. Må være slem og ond. Må prøve å bli bedre menneske. Vil gå på kurs eller skole for å bli bra nok. Finnes det?

AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (1 time siden):

Men det er sånn venner er. Alle går samtidig og vender meg ryggen til. De har alle avtalt på samme dag. Uten at jeg skjønner hvorfor. Blir bare mere psykisk dårlig av sånn. Etter det skjedde stoler jeg ikke på noen mere. Bare mange dårlige erfaringer og opplevelser. Får bare mere vonde sår på innsiden som aldri vil gro. Det er meg det er noe galt med. Alt er min skyld. Selv om jeg ikke vet hva jeg gjorde galt. Ingenting skjedde da. De bare gikk samtidig alle sammen samme dag. Jeg er kun slem. Må være slem og ond. Må prøve å bli bedre menneske. Vil gå på kurs eller skole for å bli bra nok. Finnes det?

Hvordan merket du at alle bare kuttet deg ut samtidig på samme dag?

Anonymkode: b3d85...524

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er og redd for at du har rett i at jeg kommer til å bli alene. 

Du har også lett for å bare lese ting gjennom et negativt filter. F.eks her. Jeg sa ikke at du kommer til å bli alene. Jeg sa at så lenge du fortsetter i dette mønsteret så er det en god sjanse for at du vil slite med å holde relasjoner. 

Det betyr at du kan jobbe med deg selv og du kan få bedre relasjoner. Men den delen hoppet du bare over slik at du kunne konkludere med noe negativt.

Vet du hva det er som gjør at du filtrerer slik?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du har også lett for å bare lese ting gjennom et negativt filter. F.eks her. Jeg sa ikke at du kommer til å bli alene. Jeg sa at så lenge du fortsetter i dette mønsteret så er det en god sjanse for at du vil slite med å holde relasjoner. 

Det betyr at du kan jobbe med deg selv og du kan få bedre relasjoner. Men den delen hoppet du bare over slik at du kunne konkludere med noe negativt.

Vet du hva det er som gjør at du filtrerer slik?

Du har rett. Ting blir ofte i det negative. Det er vel fordi jeg ikke har grunn til så mye annet. Opplevelser jeg har hatt opp igjennom livet har preget meg til å gjøre dette. Du sa vel ikke det at jeg ble alene, men ligger ikke litt det i det allikevel eller er jeg for negativ her nå? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du har rett. Ting blir ofte i det negative. Det er vel fordi jeg ikke har grunn til så mye annet. Opplevelser jeg har hatt opp igjennom livet har preget meg til å gjøre dette. Du sa vel ikke det at jeg ble alene, men ligger ikke litt det i det allikevel eller er jeg for negativ her nå? 

Det ligger i det at du KAN ende opp alene HVIS du fortsetter i det mønsteret du er i nå.

Noe som også impliserer at du KAN få et bedre liv med bedre relasjoner HVIS du endrer mønsteret og tankegangen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det ligger i det at du KAN ende opp alene HVIS du fortsetter i det mønsteret du er i nå.

Noe som også impliserer at du KAN få et bedre liv med bedre relasjoner HVIS du endrer mønsteret og tankegangen.

Ja, jeg tro du har rett i det. Men jeg ser ikke helt hva det har med min måte å takle relasjoner på. 

Si i dette tilfelle her. Hva skulle jeg gjort annerledes enn å vente å se om noen er interessert i å ta kontakt og være bittelitt interessert i meg? Og i mellomtiden har jeg ikke lyst å ta kontakt med dem for hvorfor skal jeg når de ikke gjør det? Hvilke vennskap er det?  At det er jeg som er på hele tiden. 

Jeg er overbevist om ikke alle så veldig mange har mennesker i livet sitt som er genuint interessert i seg. Og faktisk hører hvordan de har det. Har du sånne i livet ditt? Om det er partner, foreldre eller venner. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Enige at jeg bør forsøke å snu mønster og tankegang. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg tro du har rett i det. Men jeg ser ikke helt hva det har med min måte å takle relasjoner på. 

Si i dette tilfelle her. Hva skulle jeg gjort annerledes enn å vente å se om noen er interessert i å ta kontakt og være bittelitt interessert i meg? Og i mellomtiden har jeg ikke lyst å ta kontakt med dem for hvorfor skal jeg når de ikke gjør det? Hvilke vennskap er det?  At det er jeg som er på hele tiden. 

Jeg er overbevist om ikke alle så veldig mange har mennesker i livet sitt som er genuint interessert i seg. Og faktisk hører hvordan de har det. Har du sånne i livet ditt? Om det er partner, foreldre eller venner. 

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg tatt kontakt med noen og hørt om vi kunne møtes for en kaffe eller noe. Så kunne jeg fått pratet litt med dem om hvordan jeg har det, være litt sosial og få litt støtte.

Hadde det vært et mønster der det alltid var jeg som måtte ta kontakt og de aldri gjorde det, så hadde jeg langsiktig sett begynt å se meg om etter nye venner.

Men det viktige her er at du lærer deg å kommunisere med folk. Det virker som om din ryggmarkrefleks er å trekke deg unna og så tenke masse negativt om dem, i stedet for å faktisk prate med dem og forsøke å løse det som måtte være utfordringen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvordan merket du at alle bare kuttet deg ut samtidig på samme dag?

Fordi ingen svarte meg på sms og på Messenger og alle på samme dag. Og på Facebook. Skjønte ingenting. Men jeg er mye mere skeptisk til alt etter det. Tør ikke å ta noen sjanser fordi jeg har brent meg.

AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (42 minutter siden):

Fordi ingen svarte meg på sms og på Messenger og alle på samme dag. Og på Facebook. Skjønte ingenting. Men jeg er mye mere skeptisk til alt etter det. Tør ikke å ta noen sjanser fordi jeg har brent meg.

Slettet de deg som venn på fb også? Skjønner det er vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (59 minutter siden):

Føler med deg og skjønner det! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg vært i din situasjon så hadde jeg tatt kontakt med noen og hørt om vi kunne møtes for en kaffe eller noe. Så kunne jeg fått pratet litt med dem om hvordan jeg har det, være litt sosial og få litt støtte.

Hadde det vært et mønster der det alltid var jeg som måtte ta kontakt og de aldri gjorde det, så hadde jeg langsiktig sett begynt å se meg om etter nye venner.

Men det viktige her er at du lærer deg å kommunisere med folk. Det virker som om din ryggmarkrefleks er å trekke deg unna og så tenke masse negativt om dem, i stedet for å faktisk prate med dem og forsøke å løse det som måtte være utfordringen. 

Takk for svar. Så du selv hadde tatt initiativ. På en måte logisk. Det er joo det jeg oftest gjør, men har kommet til et punkt der jeg ønsker litt tilbake og det er det jeg ser jeg får lite tilbake og som sårer til og med når jeg virkelig hadde trengt det som nå. Eller evt funnet nye venner om det er enveiskjørt. Men det er vel ikke så lett å finne? 

Ja, jeg innrømmer at det er min refleks og reaksjon på ting. Burde vært flinkere på å ta opp ting. Men det er ikke så lett. For jeg kan ikke fortelle noen at de skuffer med å ikke være der for meg som jeg ønsker. Gjør de det ikke av seg selv så ønsker de det ikke. For meg ville det være naturlig å sende en meld og høre hvordan det går når du vet noen står i noe tungt. Eller normalt ha lyst å møtes å spørre om når f.eks. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Slettet de deg som venn på fb også? Skjønner det er vondt. 

Ja noen sletta meg mens resten ikke har svart. Det er 7 år siden nå. Ikke hørt fra noen av dem siden nei. Er like sårt og vondt ennå. Vurderer om jeg bare skal slette resten selv siden de ikke har svart på 7 år. Nei jeg vet ikke helt hva jeg skal. Vanskelig å vite.

Endret av Alba
AnonymBruker
Skrevet
Alba skrev (16 minutter siden):

Ja noen sletta meg mens resten ikke har svart. Det er 7 år siden nå. Ikke hørt fra noen av dem siden nei. Er like sårt og vondt ennå. Vurderer om jeg bare skal slette resten selv siden de ikke har svart på 7 år. Nei jeg vet ikke helt hva jeg skal. Vanskelig å vite.

Så trist å lese. Du har ikke kontaktet dem og hørt? Tror jeg hadde slettet dem. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...