Gå til innhold

Det er i kjipe og tunge tider man ser hvem man har i livet!

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2026 den 20.46):

Ja, leser signalene jeg får. Hvorfor hører jeg ikke noe når jeg er i dette alene og tydeligvis ingen har lyst å kontakte meg. 

Anonymkode: c8959...0c6

Ja, du leser signaler. Du tolker uten å vite noe som helst.

Anonymkode: 2d0c9...054

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, du leser signaler. Du tolker uten å vite noe som helst.

Ja, tolker og leser signaler. Vet ikke for ingen har sagt noe, men når det er stillhet betyr vel det og noe? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, tolker og leser signaler. Vet ikke for ingen har sagt noe, men når det er stillhet betyr vel det og noe? 

Jeg har vært i din situasjon. Det er derfor jeg skulle ønske du var litt åpen for at det også finnes andre måter å tolke dette på enn at du automatisk er blitt sviktet. Men, du har bestemt deg. Du er sviktet og forlatt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har vært i din situasjon. Det er derfor jeg skulle ønske du var litt åpen for at det også finnes andre måter å tolke dette på enn at du automatisk er blitt sviktet. Men, du har bestemt deg. Du er sviktet og forlatt.

Hvordan ellers går det ann å tolke det? Skal prøve å være mer åpen for det. Du har opplevd det selv. Var det ikke som du trodde? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Var det ikke som du trodde? 

Nei. Ikke i det hele tatt. Jeg sier ikke at folk ikke kan svikte deg, men at du må gi andre en sjanse. Kanskje er ikke alt som du tror. Ønsker dge alt godt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. Ikke i det hele tatt. Jeg sier ikke at folk ikke kan svikte deg, men at du må gi andre en sjanse. Kanskje er ikke alt som du tror. Ønsker dge alt godt.

Så fint å høre at det ikke var det. Kanskje jeg må forsøke, men det ligger så instinktivt i meg å reagere sånn. Tusen takk for det! Hyggelig sagt av deg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så trist å lese. Du har ikke kontaktet dem og hørt? Tror jeg hadde slettet dem. 

Jeg har kontakta de flere ganger på Facebook men de svarer ikke.

Det er sikkert noe galt jeg har gjort. Sikkert noe dumt jeg har sagt. Sikkert noe dumt jeg har oppført meg. Men jeg vet ikke hva. Noe alvorlig galt må jeg ha gjort siden alle bare gikk sin vei samtidig. Må være meg det er noe galt med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2026 den 0.02):

Har min tøffeste tid noen sine og ser at det ikke er en eneste med min side. Flere vet om det, bryr seg ikke. Hvilke mennesker er det som gjør det? Og hva er grunnen til å svikte andre på en sånn måte? Aldri vært så skuffet og lei meg noen gang 💔💔

Så trist du har det sånn. Vonde følelser å kjenne på. Vet ikke hva jeg skal si fordi er ikke noe flink til sånn. Klem❤️❤️

Skrevet
Alba skrev (11 minutter siden):

Så trist du har det sånn. Vonde følelser å kjenne på. Vet ikke hva jeg skal si fordi er ikke noe flink til sånn. Klem❤️❤️

Tusen takk. Ja, må si det er vondt. Fult forståelig at du ikke vet. Setter pris på innlegget ditt. Leser at du også har hatt det tøft så klem tilbake ❤️

Skrevet
Alba skrev (17 minutter siden):

Jeg har kontakta de flere ganger på Facebook men de svarer ikke.

Det er sikkert noe galt jeg har gjort. Sikkert noe dumt jeg har sagt. Sikkert noe dumt jeg har oppført meg. Men jeg vet ikke hva. Noe alvorlig galt må jeg ha gjort siden alle bare gikk sin vei samtidig. Må være meg det er noe galt med.

Høres tøft og vondt ut. Håper at du kan få deg noen nye venner! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk for svar. Så du selv hadde tatt initiativ. På en måte logisk. Det er joo det jeg oftest gjør, men har kommet til et punkt der jeg ønsker litt tilbake og det er det jeg ser jeg får lite tilbake og som sårer til og med når jeg virkelig hadde trengt det som nå. Eller evt funnet nye venner om det er enveiskjørt. Men det er vel ikke så lett å finne? 

Ja, jeg innrømmer at det er min refleks og reaksjon på ting. Burde vært flinkere på å ta opp ting. Men det er ikke så lett. For jeg kan ikke fortelle noen at de skuffer med å ikke være der for meg som jeg ønsker. Gjør de det ikke av seg selv så ønsker de det ikke. For meg ville det være naturlig å sende en meld og høre hvordan det går når du vet noen står i noe tungt. Eller normalt ha lyst å møtes å spørre om når f.eks. 

Her konkluderer du igjen. 

Jeg kan selv være dårlig på å ta kontakt med folk. Det er ikke fordi jeg ikke ønsker å tilbringe tid med dem eller hjelpe, men fordi jeg kan ha nok med meg selv i en travel hverdag. I tillegg trenger jeg en del tid for meg selv så nå har jeg tid ledig så vil jeg helst tilbringe den alene.

I tillegg er det også sånn at hvis man vet at noen sliter, så er det ikke alle som vet hva de skal gjøre, for de vet ikke hva vedkommende ønsker. Noen vil ha kontakt når de sliter, andre vil ha fred. Jeg har f.eks ei venninne som har sagt fra til meg at hun sliter såpass både fysisk og mentalt at akkurat nå orker hun ikke å finne på noe sammen. Og det respekterer jeg selvsagt.

Derfor jeg spurte deg tidligere i tråden om du har kommunisert at du ønsker kontakt.

Hvorvidt det er vanskelig å finne nye venner kommer jo an på. Men det å bli aktiv innenfor hobbyer, fritidsinteresser og/eller frivillig arbeid kan være en god måte å starte på. Om ikke annet så kommer man seg ut, treffer folk og får noe annet å tenke på enn å sitte hjemme og gruble.

Anonymkode: 896c2...eea

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Her konkluderer du igjen. 

Jeg kan selv være dårlig på å ta kontakt med folk. Det er ikke fordi jeg ikke ønsker å tilbringe tid med dem eller hjelpe, men fordi jeg kan ha nok med meg selv i en travel hverdag. I tillegg trenger jeg en del tid for meg selv så nå har jeg tid ledig så vil jeg helst tilbringe den alene.

I tillegg er det også sånn at hvis man vet at noen sliter, så er det ikke alle som vet hva de skal gjøre, for de vet ikke hva vedkommende ønsker. Noen vil ha kontakt når de sliter, andre vil ha fred. Jeg har f.eks ei venninne som har sagt fra til meg at hun sliter såpass både fysisk og mentalt at akkurat nå orker hun ikke å finne på noe sammen. Og det respekterer jeg selvsagt.

Derfor jeg spurte deg tidligere i tråden om du har kommunisert at du ønsker kontakt.

Hvorvidt det er vanskelig å finne nye venner kommer jo an på. Men det å bli aktiv innenfor hobbyer, fritidsinteresser og/eller frivillig arbeid kan være en god måte å starte på. Om ikke annet så kommer man seg ut, treffer folk og får noe annet å tenke på enn å sitte hjemme og gruble.

Det er jo fint noe det er en dialog om det. Da vet du hva hun vil. Men det å sende henne en hyggelig meld i det gjør du vel? Det er den omtanken der som betyr noe synes jeg. Jeg også orker ikke gjøre så mye ihvertfall ikke ta initiativ selv. Men en liten omtanke. Eller at noe spør og kanskje jeg da hadde hatt godt ut av det om bare en liten stund. Men stillhet viser ingen av delene. Uke omtanke eller interesse. 

Ta et eksempel. Fikk en snap for 2 uker siden. Jeg skrev det hadde vært hyggelig å møtes snart. Og vedkommende svarte det samme. I går fikk jeg en snap av nydelig vær på tur og sol. Ikke noe annet. Hva er meningen med sånt? Ikke hvordan går det, ikke om å finne på noe. Bare for å vise å jeg har det så fint 🌞🌞 Skuffende og sårende og selvsentrert. Skulle ikke sendt meg en sånn snap. 

Kanksje det ikke er lett å finne noen nye noe jeg ikke tror det er, men kanskje finne noe sånt på sikt.  Men sånn jeg har det nå orker jeg ingenting. Går i en zombie verden av smerter, gråter og er lei meg mest. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ta et eksempel. Fikk en snap for 2 uker siden. Jeg skrev det hadde vært hyggelig å møtes snart. Og vedkommende svarte det samme. I går fikk jeg en snap av nydelig vær på tur og sol. Ikke noe annet. Hva er meningen med sånt? Ikke hvordan går det, ikke om å finne på noe. Bare for å vise å jeg har det så fint 🌞🌞 Skuffende og sårende og selvsentrert. Skulle ikke sendt meg en sånn snap. 

Det er jo helt vanlig kommunikasjon. Slik gjør jeg og mine venner hele tiden.

Hun har jo svart at hun gjerne vil møte deg, i tillegg holder hun kontakten med snap. Så er jo bare å spørre henne om det passer med en kaffe i helgen eller hva dere pleier å gjøre.

Jeg blir litt skremt av hvor ekstremt negativt du klarer å tolke helt vanlig kontakt. Det lover ikke bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er jo helt vanlig kommunikasjon. Slik gjør jeg og mine venner hele tiden.

Hun har jo svart at hun gjerne vil møte deg, i tillegg holder hun kontakten med snap. Så er jo bare å spørre henne om det passer med en kaffe i helgen eller hva dere pleier å gjøre.

Jeg blir litt skremt av hvor ekstremt negativt du klarer å tolke helt vanlig kontakt. Det lover ikke bra. 

Henne som har det tøft sender du henne personlig melding? 

Ja, jeg synes det er dårlig å sende meg sånne snaper. Er ikke interessert. Om det ikke er noe personlig ønsker jeg dem ikke. Snap er skryting og selvsentrert. Og det viser ikke omtanke på noen måte. Fint at dere synes det er fint. Man da er det vel et vennskap der og mer kontakt enn snap. 

Ja, jeg er negativ og lei meg over dette. 

Skrevet

Alle dere som får omtanke, kjærlighet og genuin interesse av andre. Der forstår ikke hvordan det er og skjønner det ikke. 

Skrevet

Hadde jeg vært din venn/bekjent hadde jeg vært "livredd" for å ta kontakt med deg, fordi du legger føringer for hvordan jeg skal være i kontakt med deg, og kaller meg det ene og det andre, bare fordi jeg ikke møter deg helt sånn som du har et ferdig definert bilde av hvordan jeg skal være. Man må nesten være perfekt for å være din venn høres det ut som. Hvor raust er det? 

Anonymkode: ef1ed...6a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Henne som har det tøft sender du henne personlig melding? 

Ja, jeg synes det er dårlig å sende meg sånne snaper. Er ikke interessert. Om det ikke er noe personlig ønsker jeg dem ikke. Snap er skryting og selvsentrert. Og det viser ikke omtanke på noen måte. Fint at dere synes det er fint. Man da er det vel et vennskap der og mer kontakt enn snap. 

Ja, jeg er negativ og lei meg over dette. 

Jeg har sendt henne èn melding, litt før jul. Etter det har jeg ikke sendt noe for jeg er redd for å virke masete når hun har sagt hun ikke orker være sosial. Men vurderer å sende henne en melding til snart og bare si at jeg er her hvis hun har lyst å finne på noe.

Det virker som om du har bestemt deg for å tolke alt i verste mening uansett hva andre sier til deg. Da er det ikke mer noen av oss kan gjøre.

Du kan få det bedre, men du må ville gjøre endringen selv. Hvis ikke vil du nok fortsette som dette. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2026 den 22.01):

Hadde jeg vært din venn/bekjent hadde jeg vært "livredd" for å ta kontakt med deg, fordi du legger føringer for hvordan jeg skal være i kontakt med deg, og kaller meg det ene og det andre, bare fordi jeg ikke møter deg helt sånn som du har et ferdig definert bilde av hvordan jeg skal være. Man må nesten være perfekt for å være din venn høres det ut som. Hvor raust er det? 

Anonymkode: ef1ed...6a2

Takk for tanker. Er det sånn du ser det? Ingen måtte vært perfekte. Bare vist litt omtanke i en kjip situasjon så jeg slipper å føle meg helt alene. Kanskje du har rett at de ikke vil pga meg. Hvem vet. Uansett så viser de det med å ikke å ta kontakt med meg da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2026 den 6.55):

Jeg har sendt henne èn melding, litt før jul. Etter det har jeg ikke sendt noe for jeg er redd for å virke masete når hun har sagt hun ikke orker være sosial. Men vurderer å sende henne en melding til snart og bare si at jeg er her hvis hun har lyst å finne på noe.

Det virker som om du har bestemt deg for å tolke alt i verste mening uansett hva andre sier til deg. Da er det ikke mer noen av oss kan gjøre.

Du kan få det bedre, men du må ville gjøre endringen selv. Hvis ikke vil du nok fortsette som dette. 

Så fint. Vil tro hun hadde satt pris på en meld om bare er der og godt tanker. Det hadde ihvertfall jeg. 

Jeg er klar over at jeg tolker mye i verste mening, men opplevelser gjør det. Opplevd mye svik og der gjør noe med en. Så har ikke hatt så mange grunner til å tenke annet. Se på handling foran ord er et uttrykk som jeg tror på. Det viser mye hva de tenker. Så stillhet betyr ikke interresert. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...