Gå til innhold

Kunne du ha vært sammen med noen som er 15+ år eldre enn deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller hvor drar du grensa?

Anonymkode: de227...31e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært med en som var 20 år eldre enn meg. Et kort forhold på tre-fire måneder. Men veldig intenst forhold. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Eller hvor drar du grensa?

Anonymkode: de227...31e

Nei, da ville vedkommende vært 72 år og det ser jeg på som temmelig uaktuelt nå. :D 

Krisebærblomsten
Skrevet

Tja. Vedkommende her hadde vært 55 år. 

Skrevet (endret)

Holder meg til egen aldersgruppe. Kunne godt vært at forholdet hadde fungert med en eldre også, men kommer ikke til å gå inn i et slikt forhold for å utforske det. 

Endret av krøll9
AnonymBruker
Skrevet

Ja absolutt, har også vært langt eldre enn det og. 

Anonymkode: a842b...82e

Skrevet

Nei. Spesielt med tanke på hvor gammel jeg er selv.

Skrevet

Det er jo noe som heter at kjærligheten ikke kjenner grenser. Heller ikke aldersgrenser. Så man bør kanskje aldri si aldri når man ikke vet hvem man kunne ha truffet på og forelsket seg i på sin vei gjennom livet? 

Jeg må likevel svare som @Grendel - nei, spesielt mtp hvor gammel jeg selv er.

Men selv ikke da jeg var ung, og en som var 15+ år eldre fortsatt ville vært relativt ung, fant jeg det interessant. Jeg har aldri «kikket etter» eller vært åpen for en mulig partner blant noen som er såpass mye eldre enn meg selv. 

Da jeg ble singel igjen i andre halvdel av førtiårene, og menn 60+ kontaktet meg i datingappen, avslo jeg alltid. Jeg vurderte ikke kaffedate engang, så de fikk ikke sjansen til å vise om/at de var veldig ungdommelige for alderen. 

Nå som jeg selv nærmer meg den alderen er jeg glad jeg har en jevnaldrende partner og ikke en som er langt oppe i søttiårene.

Skrevet

Nei, jeg vil heller ha en som er tilsvarende yngre enn meg. Det ville øke sjansene for at jeg dauer først.

Skrevet
Babette skrev (15 minutter siden):

Nei, jeg vil heller ha en som er tilsvarende yngre enn meg. Det ville øke sjansene for at jeg dauer først.

Godt poeng :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift meg en, og aldersforskjellen er definitivt ikke ideell. Vi støter stadig på utfordringer fordi vi er på ulike stadier i livet, og lever mye hver våre liv. Jeg føler meg litt låst for å gjøre større forandringer i livet, han føler seg låst fordi han i større grad må forberede pensjonsår etc, ikke så greit å ta opp mer lån f.eks. Jeg er redd for at han kanskje får helseproblemer og sånt, det er litt av det allerede, noe som gjør at vi ikke har et sex-liv lenger, og det kjennes for tidlig for meg. Men det er ikke sikkert livet ville vært så mye bedre med en annen. Jeg gjør det beste ut av det og har ikke tenkt til å være bitter. Det er jo en grunn til at jeg giftet meg med han, og det er jeg glad for. 

Anonymkode: 7c7bf...ccd

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er gift meg en, og aldersforskjellen er definitivt ikke ideell. Vi støter stadig på utfordringer fordi vi er på ulike stadier i livet, og lever mye hver våre liv. Jeg føler meg litt låst for å gjøre større forandringer i livet, han føler seg låst fordi han i større grad må forberede pensjonsår etc, ikke så greit å ta opp mer lån f.eks. Jeg er redd for at han kanskje får helseproblemer og sånt, det er litt av det allerede, noe som gjør at vi ikke har et sex-liv lenger, og det kjennes for tidlig for meg. Men det er ikke sikkert livet ville vært så mye bedre med en annen. Jeg gjør det beste ut av det og har ikke tenkt til å være bitter. Det er jo en grunn til at jeg giftet meg med han, og det er jeg glad for. 

Anonymkode: 7c7bf...ccd

Jeg tenker at en aldersforskjell på femten år kan funke ok når den yngste er mellom 30 og 50, men utenfor dette spennet blir forskjellen vel merkbar. Og dit kommer man jo, om forholdet varer.

Nicklusheletida
Skrevet

Nei, det er for mye.

Mine første mann var 8 år eldre og min nåværende 6 år eldre. Pga av livsstilen de har, er det innafor. En slik aldersforskjell merkes ikke noe særlig.  Samboeren har lett for å duppe av i godstolen etter middag. Det er vel det eneste jeg merker til aldersforskjellen. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (4 timer siden):

Samboeren har lett for å duppe av i godstolen etter middag. Det er vel det eneste jeg merker til aldersforskjellen. 

Det gjør vi gjerne begge to her. :D 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...