Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Legen.

Jeg har et problem som kanskje mange gutter sliter med.. Jeg blir ganske sjalu når min kjære er hos gynekologen. Er det noe jeg kan gjøre for å dempe den sjalusien?

Det har og litt med at hun helst vil se godt ut der nede når hun skal til legen. Jeg skjønner jo det, men det blir litt galt når hun ikke gjør det for meg en gang... Kan du gi noen råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49900-sjalu-ved-gynekologisk-unders%C3%B8kelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vet jeg om det er mange gutter som har dette problemet men en er en for mye. Hva er du redd for? At hun skal like det eller at legen skal "tenne" på dama di? Det er forkastelig og rett og slett patetisk at du kan tenke slik om henne og også en fornærmelse mot legestanden. En slik undersøkelse er en nødvendighet og skjer ikke ofte, men mange jenter skulle gjort mye for å slippe det. Det er normalt og ville være ren og pen når man skal vise seg fra sin mest sårbare side, fullstendig overlatt til plasthansker og instrumenter. Det er flaut nok å være naken om man ikke skal være redd for å bli oppfattet som uhygienisk også. At hun tenker på dette tilsier at hun har respekt for seg selv. Du får ikke noe sympatisk klapp på skulderen fra meg, bare ett råd, skjerp deg!

Hvor i all verden har du det i fra at mange gutter sliter med sjalusi når dama skal ha gynekologisk undersøkelse? For min del er dette den første gangen jeg hører noe sånnt!

Hadde det ikke vært for at det er en nødvendighet så hadde nok ingen gått til slik undersøkelse! Og at man da vil være ren og velstelt er da helt normalt!

Nei ta deg sammen gutt!

Annonse

Ikke vet jeg om det er mange gutter som har dette problemet men en er en for mye. Hva er du redd for? At hun skal like det eller at legen skal "tenne" på dama di? Det er forkastelig og rett og slett patetisk at du kan tenke slik om henne og også en fornærmelse mot legestanden. En slik undersøkelse er en nødvendighet og skjer ikke ofte, men mange jenter skulle gjort mye for å slippe det. Det er normalt og ville være ren og pen når man skal vise seg fra sin mest sårbare side, fullstendig overlatt til plasthansker og instrumenter. Det er flaut nok å være naken om man ikke skal være redd for å bli oppfattet som uhygienisk også. At hun tenker på dette tilsier at hun har respekt for seg selv. Du får ikke noe sympatisk klapp på skulderen fra meg, bare ett råd, skjerp deg!

Jeg skjønner at det ikke er noe som helst sympati å hente og at det ikke er gøy for en dame å ligge å sprike for en mann/dame, men det er jo bare slik jeg ser på det...

Jeg tar alle svar til etterettning, men har fortstatt en liten knute i magen. Kanksje det bare er en liten sympatiknute! :)

Takk for etterettningen, og jeg skal jobbe med meg selv på det pungtet. Takk igjen.

PS: jeg var med på den forige undersøkelsen, det hjalp jo litt å se at han var så profesjonell, men når det er fastlegen som er gynekolog så føler jeg at det ble veldig privat.

Min kommende kone er forøvrig gravid, og vi venter barn i November.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...