Gå til innhold

Mat, når man ikke orker å lage den.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker for tiden ikke å lage mat, men har lagt opp til å spise knekkebrød med pålegg og evt koke nudler for å spise noe varmt eller til nød koke et egg. Kunne kanskje også kjøpt poser med salat og bare spist det rett fra pakken. 

Er det noen som har tips til pålegg som gjør at jeg vil få i meg litt mer variert næring. Jeg spiser nå ost og kyllingpålegg på knekkebrødet. I tillegg har jeg makrell i tomat i beredskap. 

Jeg orker heller ikke ferdige middager som fjordland og lignende. Kunne kanskje strekke meg til å stekt frossenpizza men det er vel ikke mye næring i det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk tips her om å lage wrap med spiseklar kylling og ferdig skylt salat. Gir gjerne tipset videre.

Anonymkode: 24d5d...4d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg fikk tips her om å lage wrap med spiseklar kylling og ferdig skylt salat. Gir gjerne tipset videre.

Tror ikke jeg orker å steke kylling, eller mener du at du kjøper en ferdig grillet kylling og deler den opp. Ferdig skylt salat ja det tar jeg med meg. Vet ikke akkurat hvor mye næring det egentlig er i salat, det er vel mest bare vann. 

Skrevet
adhoc skrev (1 minutt siden):

Liker du fiskepudding?

Ja, det har jeg ikke spist på årevis. Kan den spises uten at den må varmebehandles? Kunne kanskje kjøpt fiskekaker, de kan vel spises kalde. 

Skrevet
cathlin skrev (1 minutt siden):

Tror ikke jeg orker å steke kylling, eller mener du at du kjøper en ferdig grillet kylling og deler den opp. Ferdig skylt salat ja det tar jeg med meg. Vet ikke akkurat hvor mye næring det egentlig er i salat, det er vel mest bare vann. 

Kyllingfilet som er ferdig stekt og ferdig kuttet, er kald men kan varmes da. Legger ved eksempelbilde.7043180068524_A1N1-1-794x1024.png

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kyllingfilet som er ferdig stekt og ferdig kuttet, er kald men kan varmes da. Legger ved eksempelbilde.7043180068524_A1N1-1-794x1024.png

Åja, takk

Nicklusheletida
Skrevet
cathlin skrev (1 time siden):

Ja, det har jeg ikke spist på årevis. Kan den spises uten at den må varmebehandles? Kunne kanskje kjøpt fiskekaker, de kan vel spises kalde. 

Jeg har i hvert fall vokst opp med å bare spise den kald som pålegg :)

Skrevet

Jeg pleier å ovnsbake søtpotet. Bare skrubber den litt under rennende vann og så rett i oven med skinnet på. Når den er ferdig er det veldig lett å ta av skinnet. Den holder i kjøleskapet noen dager og er også god kald. For å spare oppvask stekes den på aluminiumsfolie uten å pakke den inn. 

Søtpoteten har jeg gjerne til grillet kylling og ferdig salat fra pose. Smaker ekstra godt med litt fetaost til også.

Anonymkode: f629d...38c

Skrevet

Jeg anbefaler airfryer.  Det er utrolig lettvint når man ikke orker lage mat.

Skrevet
cathlin skrev (2 timer siden):

Jeg orker for tiden ikke å lage mat, men har lagt opp til å spise knekkebrød med pålegg og evt koke nudler for å spise noe varmt eller til nød koke et egg. Kunne kanskje også kjøpt poser med salat og bare spist det rett fra pakken. 

Er det noen som har tips til pålegg som gjør at jeg vil få i meg litt mer variert næring. Jeg spiser nå ost og kyllingpålegg på knekkebrødet. I tillegg har jeg makrell i tomat i beredskap. 

Jeg orker heller ikke ferdige middager som fjordland og lignende. Kunne kanskje strekke meg til å stekt frossenpizza men det er vel ikke mye næring i det. 

Salatposer er fint, men finner du de med oppkuttet kål så er det bedre. Mer næring i strimler av kål og gulrot (råkost blanding: https://www.bama.no/gronnogfrisk/produkter/gronnsaker/rakost-mix/ ). Fiskeboller på boks er genialt, spis de kalde eller sleng de i mikroen i 2 minutter. De er også geniale å lagre i kjøkkenskapet. Kyllingpålegg er allerede nevnt. Husk å også få i deg litt fett. Peanøttsmør kan være en god fettkilde. Lomper kan fint brukes om du ønsker variasjon fra knekkebrød/brød. Riskaker er også et godt alternativ. Bokser med kidneybønner kan også benyttes. De er ferdige som de er og kan slenges rett i lompa eller salatbollen, så får du enda litt mer variasjon. Og du, ta vare.

Skrevet
cathlin skrev (2 timer siden):

Jeg spiser ofte brødskiver med fiskepudding og litt hummer/reke salat oppå. Kjempegodt og en får iallefall i seg noe sunt

Skrevet (endret)

De har ofte ferdige wraps i butikken eller ferdig laget pastasalat. 

Endret av Alba
Skrevet

Har du butikk med varmedisk i nærheten? Der kan du få tak i flere typer ferdig varmmat som kan fungere som kjapp middag.

Hvorfor orker du ikke Fjordland? Den lager seg selv i mikrobølgeovnen.

Skrevet

Det er mye man kan sette i stekeovnen og spise med brød og/eller salat til: Fiskekaker, kjøttboller, ferdigstekte kyllingprodukter (som bare skal varmes), diverse fiskefileter i aluminiumsform. Kok fullkornspasta til de dagene du har overskudd til det, hiv gjerne frosne grønnsaker oppi de siste to minuttene av koketiden. 

Jeg liker sånt mye bedre enn Fjordland og andre "alt i ett"-produkter. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg liker ikke fjordland men de rettene de har på coop er bedre, liker lasangen og toro risgrøt. 

Skrevet

REMA tusen har en pose med god Bali kyllinggryte. 

Stikkelsbær
Skrevet

Knekkebrød med egg eller makrell i tomat kan en leve lenge på, hvis du helst ikke vil lage noe annet. Ferdig kuttet salat er også ok, men jeg ville nok heller valgt noe bær, sånn rent ernæringsmessig. 

Håper du snart orker å lage/spise mer allsidig 🤗

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...