Gå til innhold

Noen som vet hvorfor kronprinsesse Mette-Marit hadde omfattende kontakt med Jeffrey Epstein?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette var dine egne tanker og ikke noe du har hørt ;) 

Anonymkode: 125bf...a17

Ja, ikke om dem. Men lignende tilfeller 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Ja, ikke om dem. Men lignende tilfeller 🙂

🚣

Anonymkode: 125bf...a17

Skrevet
nachnoo skrev (5 timer siden):

Hvorfor? Hva er det som driver folk? Penger og sex. 

Jeg tror ikke det gjelder penger og sex for MM. Med mindre du vurderer positiv oppmerksomhet og kanskje litt flørt fra det motsatte kjønn over nett som sex. MM lever jo i et drivhus med minimal sosial kontakt med andre. Ikke så veldig rart at hun kan la seg friste og lede i en slik e-post-kontakt, selv om grensen går lenge før sex. Men ubetenksomt, uklokt og uhørt i hennes stilling? Absolut! 

Skrevet
1 minute ago, Ekstra said:

Jeg tror ikke det gjelder penger og sex for MM. Med mindre du vurderer positiv oppmerksomhet og kanskje litt flørt fra det motsatte kjønn over nett som sex. MM lever jo i et drivhus med minimal sosial kontakt med andre. Ikke så veldig rart at hun kan la seg friste og lede i en slik e-post-kontakt, selv om grensen går lenge før sex. Men ubetenksomt, uklokt og uhørt i hennes stilling? Absolut! 

Hun liker nok det glamorøse og luksuriøse jetset-livet med eksklusive fester, kjensider, dyre klær, opphold på luksushoteller, champagne og noe godt i nesen. 

Anonymkode: baf36...06b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun liker nok det glamorøse og luksuriøse jetset-livet med eksklusive fester, kjensider, dyre klær, opphold på luksushoteller, champagne og noe godt i nesen. 

Anonymkode: baf36...06b

Det tror jeg også!

Anonymkode: f4538...b67

Skrevet

Det oser da sex av disse epostene, og ivrig kurtise i hvert fall fra den ene kanten. På denne tiden var Ingrid syv år og Sverre fem.

Ikke MM det er synd på, men derimot litt synd på HM og veldig på barna.

De faste nickene her inne bagatelliserer som vanlig.

Anonymkode: 43434...6f4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep av en pedofil mann da jeg var barn. Dette har helt klart påvirket meg og skadet meg på ulike områder. Jeg merker det at MM hadde nær intim kontakt med en seksuell forbryter, er ganske belastende å tenke på. Jeg vil tro at jeg ikke er alene om å føle det slik. 

Anonymkode: ea213...f4d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får assosiasjoner til den type damer som skriver brev til seriemordere og overgripere i fengsler…når jeg leser om denne saken😓

Anonymkode: 0e361...86f

Skrevet (endret)
morsan skrev (På 31.1.2026 den 21.14):

Epstein var jo en skikkelig edderkopp, en mester i å knytte til seg kjente/rike/mektige folk. Han visste nok svært godt hvilke strenger han skulle spille på for å knytte til seg folk, og han ville neppe klart dette om han ikke også fremsto som karismatisk, spennende osv. Men samtidig manipulerende og kynisk. 

Dette kommer jo også fram forutsetningsvis av noe av e-postene – på den ene siden veldig personlig og innsmigrende tone i korrespondansen med MM, på den andre siden at han hadde ufordelaktig omtale av henne i samtidige e-poster med andre. 

At en slik person klarer å smigre folk inn i sitt nettverk er ikke overraskende. Men det er ille at kronprinsessen har utvist så utrolig dårlig dømmekraft her. Det er også ille at apparatet rundt henne ikke har fanget opp/advart om å opprettholde kontakt med Epstein. 

Jeg tror også han har vært rågod på å knytte folk til seg. Hun har latt seg smigre, og så har det bare på et tidspunkt gått over stokk og stein. Jeg greier heller ikke å fatte at apparatet rundt henne ikke har satt en stopper for det, men samtidig kan mye av kontakten har vært ukjent for dem også. Har imidlertid tenkt at flere har visst, men dekket over, slik politiet ser ut til å ha gjort overfor Marius. I såfall er dette en gigasvær sak for mange instanser.

Grendel skrev (På 1.2.2026 den 14.14):

Jeg synes synd på Mette Marit nå. Først er det Marius, så er det en alvorlig lungesykdom og nå dette.

Hun kan jo takke seg selv for denne siste saken, men uansett. 

Jeg kan heller ikke annet enn å syns synd på henne. Jeg håper apparatet rundt henne leverer bedre nå, for det kan bli skikkelig stygt og brutalt krevende å være henne framover. Rettsaken vil nok bli skikkelig tøff, og med evt frigivelse av nye dokumenter håper jeg hun har folk som følger med på hennes psykiske helse oppi det hele. Hun har vært utrolig naiv og mistet gangsynet fullstedig, men presset fra alle kanter - for et allerede svekket menneske - er (allerede) tøffere enn de fleste kan tåle.  

nachnoo skrev (På 1.2.2026 den 16.33):

Hvorfor? Hva er det som driver folk? Penger og sex. 

Jeg tror også penger (og makt) har mye å si, og tror neppe dette ville skjedd om det var en alminnelig noksagt det var snakk om, hverken for MM, Jagland, ekteparet Rød-Larsen eller Brende. Jeg tror dessuten det kommer flere prominente nordmenn ramlende ut av sekken etterhvert som pressen nileser dokumentene bedre.

Jeg vet egentlig ikke om sex nødvendigvis trenger å ha vært en sterk motvasjon for de involverte, men at det kan ha hatt en undertone av noe pirrende, "ulovlig" og kanskje på grensen til seksuelt tenker nok jeg også. Jeg tror at slikt hemmelighetskremmeri knyttet til noe på (eller over) grensen kan bli en egen drivkraft, at man blir sugd inn i det pirrende hemmlighetskremmeriet og ikke helt greier å komme seg ut av det fordi noen etterhvert har noe "på deg". Dette beskriver jo mange som har vært utro også, det blir en liten bobletilværelse som gir spenning i hverdagen, og som det er vrient å avslutte helt. 

Ekstra skrev (På 1.2.2026 den 21.53):

Jeg tror også det kan ha krydret en ellers litt døll hverdag. Nå har hun jo valgt dette selv, men jeg tror også jeg ville dødd langsomt innvendig om jeg skulle ha 250 reisedøgn der jeg skulle smile, ta i mot blomster og si at "det er veldig, veldig hyggelig for kronprinsen og meg å treffe så veldig, veldig mange veldig hyggelige mennesker".

Med det sagt - helt enig i at dette uansett har vært både ubeteksomt, uklokt, ja fullstendig uhørt. I likhet med utroskap kommer det meste for en dag, så jeg fatter ikke at hun har turt! Jeg håper - for både henne og alle rundt dem - at det ikke er hold i ryktet om at hun har vært gravid med E.

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg får assosiasjoner til den type damer som skriver brev til seriemordere og overgripere i fengsler…når jeg leser om denne saken😓

Da særlig etter at jeg leser MM skriver til Epstein:

«Jeg har googlet deg

Er enig i at det ikke så så bra ut:)»

Da har hun vist at hun vet. Og samtidig ikke fordommer det han er anklaget for ved å nesten gjøre en humoristisk tone ut av det. Hun spiller ‘på lag’ med ham. Hadde det bare vært noe uskyldig småkriminelt. Hadde vært gale da også, men dette er det mørkeste av det mørke et menneske lan gjøre. Kan likestilles med drap. Og som man så i Eipstein saken så ender det jo også med flere drap/dødsfall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Da særlig etter at jeg leser MM skriver til Epstein:

«Jeg har googlet deg

Er enig i at det ikke så så bra ut:)»

Da har hun vist at hun vet. Og samtidig ikke fordommer det han er anklaget for ved å nesten gjøre en humoristisk tone ut av det. Hun spiller ‘på lag’ med ham. Hadde det bare vært noe uskyldig småkriminelt. Hadde vært gale da også, men dette er det mørkeste av det mørke et menneske lan gjøre. Kan likestilles med drap. Og som man så i Eipstein saken så ender det jo også med flere drap/dødsfall.

Gode poenger. Hun gjør seg selv til en slags medskyldig/medvitende om man kan si det sånn.

Mediefolk og diverse eksperter sitter i disse dager og plaprer på alle flater, og gjennomgangstonen er at om bare Mette-Marit åpner opp om syndene sine og angrer, så sitter folk klare til å tilgi, for det norske folk er så fantastiske til å tilgi, må vite.  Sett at hun forteller alt, da. Det kommer ikke til å skje, men sett at. Epostene forteller i grunn sånn cirka hva som har utspilt seg, og det kan komme mer, bilder ... Men hjelper det egentlig på omdømmet hennes, og hjelper det kongehuset, om hun avgir den grumme sannhet om hva hun har gjort, anger eller ei? Eller er det bedre for henne, for alle, om hun ydmykt trekker seg tilbake og gir avkall på den rollen som hun har vist seg helt uegnet til. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep av en pedofil mann da jeg var barn. Dette har helt klart påvirket meg og skadet meg på ulike områder. Jeg merker det at MM hadde nær intim kontakt med en seksuell forbryter, er ganske belastende å tenke på. Jeg vil tro at jeg ikke er alene om å føle det slik. 

Anonymkode: ea213...f4d

Jeg er enig. 

Anonymkode: 104e4...a12

Krisebærblomsten
Skrevet

Hva har dette med Marius og gjøre? 

Skrevet
Krisebærblomsten skrev (2 timer siden):

Hva har dette med Marius og gjøre? 

Tråden handler ikke om Marius, men om Mette Marit

Skrevet (endret)
Kayia skrev (7 timer siden):

Jeg tror også han har vært rågod på å knytte folk til seg. Hun har latt seg smigre, og så har det bare på et tidspunkt gått over stokk og stein. Jeg greier heller ikke å fatte at apparatet rundt henne ikke har satt en stopper for det, men samtidig kan mye av kontakten har vært ukjent for dem også. Har imidlertid tenkt at flere har visst, men dekket over, slik politiet ser ut til å ha gjort overfor Marius. I såfall er dette en gigasvær sak for mange instanser.

Jeg kan heller ikke annet enn å syns synd på henne. Jeg håper apparatet rundt henne leverer bedre nå, for det kan bli skikkelig stygt og brutalt krevende å være henne framover. Rettsaken vil nok bli skikkelig tøff, og med evt frigivelse av nye dokumenter håper jeg hun har folk som følger med på hennes psykiske helse oppi det hele. Hun har vært utrolig naiv og mistet gangsynet fullstedig, men presset fra alle kanter - for et allerede svekket menneske - er (allerede) tøffere enn de fleste kan tåle.  

Jeg tror også penger (og makt) har mye å si, og tror neppe dette ville skjedd om det var en alminnelig noksagt det var snakk om, hverken for MM, Jagland, ekteparet Rød-Larsen eller Brende. Jeg tror dessuten det kommer flere prominente nordmenn ramlende ut av sekken etterhvert som pressen nileser dokumentene bedre.

Jeg vet egentlig ikke om sex nødvendigvis trenger å ha vært en sterk motvasjon for de involverte, men at det kan ha hatt en undertone av noe pirrende, "ulovlig" og kanskje på grensen til seksuelt tenker nok jeg også. Jeg tror at slikt hemmelighetskremmeri knyttet til noe på (eller over) grensen kan bli en egen drivkraft, at man blir sugd inn i det pirrende hemmlighetskremmeriet og ikke helt greier å komme seg ut av det fordi noen etterhvert har noe "på deg". Dette beskriver jo mange som har vært utro også, det blir en liten bobletilværelse som gir spenning i hverdagen, og som det er vrient å avslutte helt. 

Jeg tror også det kan ha krydret en ellers litt døll hverdag. Nå har hun jo valgt dette selv, men jeg tror også jeg ville dødd langsomt innvendig om jeg skulle ha 250 reisedøgn der jeg skulle smile, ta i mot blomster og si at "det er veldig, veldig hyggelig for kronprinsen og meg å treffe så veldig, veldig mange veldig hyggelige mennesker".

Med det sagt - helt enig i at dette uansett har vært både ubeteksomt, uklokt, ja fullstendig uhørt. I likhet med utroskap kommer det meste for en dag, så jeg fatter ikke at hun har turt! Jeg håper - for både henne og alle rundt dem - at det ikke er hold i ryktet om at hun har vært gravid med E.

Jeg tipper hun var helt hektet på å "bli sett" og forstått av en karismatisk mann.

Han hadde sikkert en god bortforklaring. Jeg tør nesten vedde på han mener han ble "lurt" og at ingenting var hans feil....

Enkelte har en utrolig evne til å fortrenge og bortforklare dårlige sider hos den de er betatt av

Men for å være tydelig på det: Jeg nekter å tro at de fleste ville oppført seg så dumt som MM.

Endret av Grendel
Skrevet (endret)
Grendel skrev (1 time siden):

Jeg tipper hun var helt hektet på å "bli sett" og forstått av en karismatisk mann.

Han hadde sikkert en god bortforklaring. Jeg tør nesten vedde på han mener han ble "lurt" og at ingenting var hans feil....

Enkelte har en utrolig evne til å fortrenge og bortforklare dårlige sider hos den de er betatt av

Men for å være tydelig på det: Jeg nekter å tro at de fleste ville oppført seg så dumt som MM.

Jeg tør påstå Jagland, Brende og ekteparet Rød-Larsen har utvist minst like dårlig dømmekraft som MM, og sann mine ord - det kommer flere norske mektige menns navn ramlende ut etter hvert. Påfallende at kvinnens dumskap påkaller alles blikk og genererer artikkel på artikkel, mens mektige menns dumskap blir en notis. Helt ærlig syns jeg direkte korrupsjon (be om lån og co-finandiering, motta penger i kraft av arv og store gaver, åpne for avtaler på tvers av nasjonens uttalte interesser e.g. tett opp til spionasje - osv) er et større sikkerhetsproblem enn å ha latt seg smigre, bruke og lure. Skal se Trump har hatt god tro på at han skulle være aktuell for Nobels fredspris gjennom sin kontakt med f.eks. Jagland, Thue og Rød-Larsens, og at forventningen ikke bare er uttrykk for en gal manns narsissisme? 

For til syvende og sist er det jo akkurat dét filene egentlig handler om- mektige menns evne til å lage edderkoppnett og bruke dem samvittighetsløst.

Men dét skjønner ikke journalistene. De er som vanlig ikke smarte nok til se hele bildet i jakten på billige klikk. De vil bare som MM ha en dag i solen og bli sett og hørt de også vettu. Jeg tror f.eks. ikke herr Rolness skal snakke så høyt og så mye om H.K. Lavhet fra der han selv ofte ligger og kaver i gjørma. 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (35 minutter siden):

Jeg tør påstå Jagland, Brende og ekteparet Rød-Larsen har utvist minst like dårlig dømmekraft som MM, og sann mine ord - det kommer flere norske mektige menns navn ramlende ut etter hvert. Påfallende at kvinnens dumskap påkaller alles blikk og genererer artikkel på artikkel, mens mektige menns dumskap blir en notis. Helt ærlig syns jeg direkte korrupsjon (be om lån og co-finandiering, motta penger i kraft av arv og store gaver, åpne for avtaler på tvers av nasjonens uttalte interesser e.g. tett opp til spionasje - osv) er et større sikkerhetsproblem enn å ha latt seg smigre, bruke og lure. Skal se Trump har hatt god tro på at han skulle være aktuell for Nobels fredspris gjennom sin kontakt med f.eks. Jagland, Thue og Rød-Larsens, og at forventningen ikke bare er uttrykk for en gal manns narsissisme? 

For til syvende og sist er det jo akkurat dét filene egentlig handler om- mektige menns evne til å lage edderkoppnett og bruke dem samvittighetsløst.

Men dét skjønner ikke journalistene. De er som vanlig ikke smarte nok til se hele bildet i jakten på billige klikk. De vil bare som MM ha en dag i solen og bli sett og hørt de også vettu. Jeg tror f.eks. ikke herr Rolness skal snakke så høyt og så mye om H.K. Lavhet fra der han selv ofte ligger og kaver i gjørma. 

Dere rojalister får bare holde på. Dette frenetiske forsvaret av MM virker bare absurd nå.

Skrevet (endret)
Kayia skrev (50 minutter siden):

100% enig! Jeg synes det er påfallende. 

Jagland er mye dypere inne i dette. Flaue meldinger om unge jenter, og spørsmål om økonomisk hjelp! Man er ganske tett på når man ber om lån til boligkjøp.

Endret av Grendel
Skrevet

Slik jeg leser saken er både HKL, Jagland og paret RL/MJ tungt inne i det. Brende langt mindre, men problemet hans er at han har benektet at han har truffet E.

For journalister er det selvsagt mer interessant med de kongelige enn med politikere der vi neste ukentlig hører om noen som har tråkket i salaten. Uten sammenligning forøvrig er det langt mer interessant for journalister om en lege eller prest blir tatt for fyllekjøring enn om det er en bonde, helsefagarbeider eller kjøpmann.

Jeg synes også det var skremmende umusikalsk at HKL, kronprinsen og prinsessen besøkte Marius på sykehuset i går. Er man Konge eller Kronprins, kan man ikke bare være pappa og bestefar, man må også være nettopp Konge og Kronprins av og til.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dere rojalister får bare holde på. Dette frenetiske forsvaret av MM virker bare absurd nå.

Leste du det jeg skrev eller stoppet du etter første bisetning? Forstår du ikke at det er et sikkerhetspolitisk hull i et system som ikke fanger opp at landets representanter for Nobelkomiteen, World Economisk Forum, UD, tidligere statsministre og det Norske kongehus nogenlunde samtidig logrer rundt en pedofil edderkopp med klåfingrede tett vevd inn i hendene på verdens mest arrogante og autoritære ledere?

I såfall har ikke du og jeg Anonym noe mer å snakke om. 

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...