Gå til innhold

Nå generaliserer jeg, men hvor er menn mer egoistiske enn kvinner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare jeg som syns det. Menns egoisme er en frustrasjonssak for mange kvinner. 

Anonymkode: e4fc9...f99

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menns egoisme er en frustrasjonssak for mange kvinner.

På samme måte som kvinners bløte kynisme og falske altruisme er en frustrasjonssak for en tilsvarende andel menn.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke bare jeg som syns det. Menns egoisme er en frustrasjonssak for mange kvinner. 

Min mann er ikke egoistisk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Folk ser verden fra sitt eget perspektiv. Kanskje en kvinne tenker det er egoistisk at mannen jobber en helg, men han må balansere jobb og familie.

Egentlig lurer jeg på dette: Er det vanlig at en kvinne som jobber kvelder og helger blir anklaget for å være egoistisk?

Blir kvinner anklaget for veninnekvelder og reiser sånn at han blir alene med barna?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, du generaliserer. 

Anonymkode: 694ba...dd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, du generaliserer. 

Jepp men altså når man prater kvinner i mellom er det ofte at kvinner snakker om hvor egoistiske mannfolk er. 

På forum er det ingen som tør å innrømme at de syns noe sånt. 

Greit nok.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutes ago, AnonymBruker said:

Defintivit ikke, kanskje litt vanskeligere å se, men ta tyskernes invasjon av norge f.eks

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/statsministeren-sier-unnskyld-til-tyskerjentene-1.14250555

mellom 50 000 og 100 000 av unge norske single kvinner (og husk det var ikke så veldig mange av dem så i %andel er det en kjempe høy prosent)  ble sammen med nazister, fordi det "føltes godt". Altså, noen invaderer landet ditt, og mange mannfolk kjempet mot dem (og et par kvinner) men hovedsak var mannfolka kjempet for landet, kvinnene "kjempet" for seg selv., og kjempet gjennom å parre seg med nazister.

Kvinner skulle prøvd å være mannfolk et par dager og se hvordan ting er på den andre siden, da ville pipen fått en ny lyd veldig fort.

Anonymkode: 1cda1...509

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp men altså når man prater kvinner i mellom er det ofte at kvinner snakker om hvor egoistiske mannfolk er. 

Greit nok.

Noen mannfolk er egoistiske men det er jaggu noen kvinnfolk og. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Greit nok.

Noen kvinner generaliserer. Blir ikke mer riktig av den grunn. Man får jo bare høre den ene siden av saken.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville sagt at menn er mer egoistiske, men kanskje..... mindre inkluderende?

La meg ta et eksempel: Hvis jeg som leder spør to mellomledere om det er interesse for å delta på et bestemt kurs, svarer den mannlige kun på vegne av seg selv, mens kvinnelig mellomleder svarer at hun har tre ansatte som vil ha nytte av dette kurset.

Dette er selvsagt også en generaliserende betraktning.

Det hevdes også at kvinner har et mer utpreget omsorgsgen, som går ut på noe av det samme.

psykedeliker
Skrevet (endret)
Babette skrev (54 minutter siden):

La meg ta et eksempel: Hvis jeg som leder spør to mellomledere om det er interesse for å delta på et bestemt kurs, svarer den mannlige kun på vegne av seg selv, mens kvinnelig mellomleder svarer at hun har tre ansatte som vil ha nytte av dette kurset.

Det er fortsatt to forskjellige individer som svarer på samme spørsmål, og det er bare individene selv som kan vite hvorfor de svarer som de gjør.

Endret av psykedeliker
AnonymBruker
Skrevet

Menn uten barn er enormt egoistiske og umodne, dem jakter damer og skifter dem ut like ofte som andre som skifter strømper.

Anonymkode: 894f6...655

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Menn uten barn er enormt egoistiske og umodne, dem jakter damer og skifter dem ut like ofte som andre som skifter strømper.

Snakker du av egen erfaring nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...