Gå til innhold

Flørting - hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

Gjest megmegmeg

Jeg og kjæresten har hatt _den_ helgen, full av krangling og uenigheter. Nå ble vi allikevel enig om noe, som jeg skal konkludere med til slutt, men jeg lurer veldig på hva dere andre tenker rundt emnet.

Lørdagskvelden var vi på hver vår fest, trenger jo litt tid for oss selv, sammen med venner og venninner også. Jeg hadde det svært hyggelig, det ble en del alkohol og jeg var litt småfull da sjarmtrollet mitt ringte meg i ti-tiden. Han selv var mer enn småfull. Jeg har aldri oppfattet han som sjalu, han oppmuntrer meg alltid til å tilbringe tid med venner (gutter som jenter) og mistror aldri hva jeg sier. Da jeg skulle legge på, sa jeg i en spøkefull tone: "Ja, nå må jeg gå, for Jon venter på meg på soverommet" (Jon er en felles venn av oss, vi pleier ofte å "flørte" slik). Dette fikk kjæresten min til å bli direkte irritert, noe jeg dessverre ikke plukket opp (kanskje alkoholens skyld) og sa dermed bare "ha det", før jeg la på.

Da jeg kom hjem i ett-tiden, sammen med en venn vi hadde avtalt skulle overnatte, var typen min allerede hjemme. Han var ikke fullt så påvirket lengere og virket som han var i et godt humør. Jeg satt et par timer og snakket med vennen min, mens kjæresten puslet i bakgrunnen. Da gjesten gikk og la seg, krøp jeg tett inntil kjæresten og spurte om vi skulle slappe av med et tv-program før vi gikk til sengs. Men han var svært kald mot meg og svarene hans var sure. Da han ikke er typen til å ha en dårlig dag uten grunn, ville jeg gjerne ha en årsak.

Og da kom det. Det var dette med Jon, og nå gjesten vår, som jeg visstnok hadde flørtet med rett foran øynene hans. Jeg skal villig innrømme at jeg gjorde det, jeg er nå en gang slik, men jeg mener det ikke alvorlig. Og jeg ante ikke at det plaget ham, da jeg som sagt ikke har merket noen sjalusi fra hans side før, på tross av seks måneder sammen.

Nå er vi fornuftige mennesker da, og bestemte oss for å diskutere det i morgen, siden vi begge hadde drukket. Det ble en laaaang diskusjon dagen etter, som nærmest ble en krangel, da han lukket seg helt etterhvert og jeg nok ikke tok hva han sa alvorlig nok, kom med ertende kommentarer og sarkasme. Heldigvis tok vi oss sammen begge to og det viste seg at han alltid har vært litt små-sjalu (som kanskje bare er sunt i et forhold), men aldri har klart å formidle til meg hva som plager han, da han vet hvor viktig friheten er for meg.

Vi konkluderte nå til slutt med at om det plager han, så demper jeg gjerne flørtingen og unngår å erte han med kommentarer om andre gutter. Samtidig, så skal ikke han overreagere på hva jeg kun ser på som å "sjarmere" andre og at han alltid skal ha i bakhodet at det aldri er seriøst ment fra min side. Jeg er jo bare 19, føler liksom ikke for å isolere meg helt og være totalt usjarmerende i så ung alder ;) Som en ekstra bonus, så skal jeg bli flinkere til å vise han og fortelle han at han er den eneste jeg vil være sammen med, da han også har følt seg usikker på det til tider.

Se så, mye kom fram på en helg :P Men det var jo godt å finne noen grenser også, samtidig ta tak i noen temaer før de ble problemer.

Men bare ut av interesse, alle har vel forskjellig oppfatninger av hvor grensene går, hvordan takler dere andre balansegangen mellom sunn flørting og hva som kan oppfattes som sårende for partneren deres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49918-fl%C3%B8rting-hvor-g%C3%A5r-grensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forskjellige måter å flørte på. En måte: når man kan flørte på samme måte uansett om mottakeren er en gammel mann/dame, Baby/ barn.....tilbakestående , sin mor/far, søster/bror osv.

En annen måte er å hinte om: jeg har lyst på deg måte.

Er man et par, så bør grensengå der hvor man har den når man flørtetr med "hvem som helst".

mener nå jeg

Det er forskjellige måter å flørte på. En måte: når man kan flørte på samme måte uansett om mottakeren er en gammel mann/dame, Baby/ barn.....tilbakestående , sin mor/far, søster/bror osv.

En annen måte er å hinte om: jeg har lyst på deg måte.

Er man et par, så bør grensengå der hvor man har den når man flørtetr med "hvem som helst".

mener nå jeg

Man har også lov til å flørte litt med sånne som trenger det.

*sender mykt blikk til Sør*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...