Gå til innhold

Ses det på som best å takle angst uten medisiner?

Anbefalte innlegg

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet

Jeg har angst og fastlegen har gitt meg resept på 50 mg seroquel depot til å ta hver morgen og hurtigvirkende seroquel 25 mg hvor det er meningen at jeg skal ta 1-3 stk hver kveld for å få sove. 

Men jeg lurer litt, ses det på som best å takle angst uten medisiner eller er det helt greit å ta antipsykotika som hjelp mot det?

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 minutter siden):

Jeg har angst og fastlegen har gitt meg resept på 50 mg seroquel depot til å ta hver morgen og hurtigvirkende seroquel 25 mg hvor det er meningen at jeg skal ta 1-3 stk hver kveld for å få sove. 

Men jeg lurer litt, ses det på som best å takle angst uten medisiner eller er det helt greit å ta antipsykotika som hjelp mot det?

Av hvem? Legen? Ta det du trenger du med god samvittighet. 

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (7 minutter siden):

Jeg aner ikke hvordan det blir sett på og bryr meg heller ikke. Jeg tar medisiner mot angst og kommer ikke til å slutte med det. 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Av hvem? Legen? Ta det du trenger du med god samvittighet. 

Tenkte generelt sett. Men mulig jeg bare tenker feil?

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (Akkurat nå):

Om jeg har forstått deler av angstbehandling riktig går det ut på å eksponere seg for det man frykter. Jeg ville fått en vurdering av dette hos en psykiater/spesialist. Fungerer medisineringen bra for deg til nå?

stjernestøv
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (2 minutter siden):

Ingen dømmer deg for å ta medisiner du trenger nei, i så fall mangler de noe viktig. Ta det med ro :) 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
munchin skrev (2 minutter siden):

Om jeg har forstått deler av angstbehandling riktig går det ut på å eksponere seg for det man frykter. Jeg ville fått en vurdering av dette hos en psykiater/spesialist. Fungerer medisineringen bra for deg til nå?

Jeg skjønner, uheldigvis har jeg akkurat blitt avsluttet hos psykiater. Jeg har ikke fått hentet ut seroquel depot enda, men jeg bruker hurtigvirkende på kvelden og det fungerer bra.

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ingen dømmer deg for å ta medisiner du trenger nei, i så fall mangler de noe viktig. Ta det med ro :) 

Tenkte kanskje mest på om det anbefales å jobbe med å takle angsten fremfor å "dekke over" den med medisiner? 🙂

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (1 minutt siden):

Tenkte kanskje mest på om det anbefales å jobbe med å takle angsten fremfor å "dekke over" den med medisiner? 🙂

Du kan gjøre begge deler

stjernestøv
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (2 minutter siden):

Ja gjør begge deler du :) Kanskje du til slutt ikke trenger medisiner som hjelp, du må bare bli tryggere først. 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
Osten skrev (4 minutter siden):

Du kan gjøre begge deler

Ja, det var lurt, kan jo så klart gjøre begge deler det tenkte jeg ikke helt over. 

𝚂 𝚔 𝚢
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ja gjør begge deler du :) Kanskje du til slutt ikke trenger medisiner som hjelp, du må bare bli tryggere først. 

Ja, jeg håper det 🙂

psykedeliker
Skrevet

Dette er et verdispørsmål, og det må du avgjøre selv.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚢 skrev (3 timer siden):

Ja, det er klart best å takle angst uten medisiner.

Så har dette ikke noe med dårlig samvittighet eller at noen dømmer deg å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (18 minutter siden):

Ja, det er klart best å takle angst uten medisiner.

Så har dette ikke noe med dårlig samvittighet eller at noen dømmer deg å gjøre.

Er det likt mtp depresjon eventuelt hvorfor ikke( medisinfri behandling)?

Anonymkode: 42c70...7c1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...