Gå til innhold

Blødninger på Cerazette/p piller

Anbefalte innlegg

Frustrert jente på 24
Skrevet (endret)

Hei.

Jeg er 24 år, gikk tidligere på Melleva p piller i flere år uten problemer, men utviklet etter hvert konstant brun utflod/småblødninger og måtte slutte.

I juli satt jeg inn p-stav, men hadde kontinuerlig mørk brun blødning/utflod og småblødninger helt til desember hvor jeg endte med å ta den ut. Orket ikke mer.

Jeg startet deretter direkte på Cerazette etter anbefaling av jordmor på hesestasjon (nå brukt i ca. 8-9 uker). Jeg har fortsatt vedvarende småblødninger, først brun spotting, og nå siste to ukene gått over til lyserød/frisk blødning. Ikke kraftig, men nok til at jeg må bruke bind. Jeg tar pillen konsekvent til samme tid hver dag.

Føler disse blødningene påvirker livskvalitet, selvbilde og sexlivet mitt betydelig. Jeg er så lei og føler meg helt håpløs. 

• Er det mulig at ting kan stabilisere seg for meg selvom det ikke gjorde det med p staven (siden det er samme hormon)?

•Er kort NSAID-kur for å bryte blødningsmønsteret fornuftig i min situasjon? Har lest at dette kan funker for noen.

Ønsker prevensjon men begynner å bli veldig sliten av vedvarende blødninger. føler meg håpløs og er sliten og lei. Hjelper heller ikke at jeg har stått på venteliste hos fastlege i snart ett år nå og ikke får hjelp.. Noen andre som har hatt samme problemet?

Endret av Frustrert jente på 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frustrert jente på 24 skrev (1 time siden):

Ønsker prevensjon men begynner å bli veldig sliten av vedvarende blødninger. føler meg håpløs og er sliten og lei. Hjelper heller ikke at jeg har stått på venteliste hos fastlege i snart ett år nå og ikke får hjelp.. Noen andre som har hatt samme problemet?

Det er dessverre ingen gynekolog eller lege som svarer her inne lengre, men det er normalt med blødningsforstyrrelser i 3-4 mnd etter oppstart på hormonbasert prevensjon.

AnonymBruker
Skrevet
Frustrert jente på 24 skrev (4 timer siden):

Hei.

Jeg er 24 år, gikk tidligere på Melleva p piller i flere år uten problemer, men utviklet etter hvert konstant brun utflod/småblødninger og måtte slutte.

I juli satt jeg inn p-stav, men hadde kontinuerlig mørk brun blødning/utflod og småblødninger helt til desember hvor jeg endte med å ta den ut. Orket ikke mer.

Jeg startet deretter direkte på Cerazette etter anbefaling av jordmor på hesestasjon (nå brukt i ca. 8-9 uker). Jeg har fortsatt vedvarende småblødninger, først brun spotting, og nå siste to ukene gått over til lyserød/frisk blødning. Ikke kraftig, men nok til at jeg må bruke bind. Jeg tar pillen konsekvent til samme tid hver dag.

Føler disse blødningene påvirker livskvalitet, selvbilde og sexlivet mitt betydelig. Jeg er så lei og føler meg helt håpløs. 

• Er det mulig at ting kan stabilisere seg for meg selvom det ikke gjorde det med p staven (siden det er samme hormon)?

•Er kort NSAID-kur for å bryte blødningsmønsteret fornuftig i min situasjon? Har lest at dette kan funker for noen.

Hva med hormonspiral? De fleste som har den mister blødningene sine. Men cerazette er jo kjent for å gi blødninger så skjønner ikke hvorfor du fikk den. Ville heller prøvd en annen type p pille med østrogen og gestagen. 

Anonymkode: 30a7b...a7c

Krisebærblomsten
Skrevet

Ikke bruk p-piller du kan få blodpropp. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...