GĂ„ til innhold

Hvordan er du som pasient i terapien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du Äpen og forteller fritt eller trenger du Ä spÞrsmÄl for Ä kunne prate og Äpne deg? Jeg trenger tid og en tÄlmodig behandler som stiller de rette spÞrsmÄlene.

Anonymkode: 1d223...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er Äpen og prater fritt. Etablerer alltid en god relasjon til behandler. I hvertfall har det vÊrt slik hittil. 

stjernestĂžv
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er du Äpen og forteller fritt eller trenger du Ä spÞrsmÄl for Ä kunne prate og Äpne deg? Jeg trenger tid og en tÄlmodig behandler som stiller de rette spÞrsmÄlene.

Jeg prater selv men fÄr ogsÄ spÞrsmÄl underveis. 

𝚂 𝚔 𝚱
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg trenger tid og en tÄlmodig behandler som stiller de rette spÞrsmÄlene.

Samme her.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚱 skrev (15 minutter siden):

Samme her.

Godt Ä hÞre at vi er flere. Hvilke tanker/fÞlelser gjÞr du deg om deg selv i terapien? Jeg er ganske plaget og skamfull over at jeg ikke "fÄr det til".

Skrevet
Glitter skrev (26 minutter siden):

Jeg er Äpen og prater fritt. Etablerer alltid en god relasjon til behandler. I hvertfall har det vÊrt slik hittil. 

SĂ„ fint. Er du en utadvent person og er du like frittalende under alvorlig depresjon?

𝚂 𝚔 𝚱
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Godt Ä hÞre at vi er flere. Hvilke tanker/fÞlelser gjÞr du deg om deg selv i terapien? Jeg er ganske plaget og skamfull over at jeg ikke "fÄr det til".

Jeg kan kjenne meg igjen i det. FÞler ikke jeg gjÞr en god nok jobb og at jeg er litt mislykket og som du sier at jeg ikke "fÄr det til". Har dÄrlig samvittighet over at behandler bruker sÄ mye tid pÄ Ä hjelpe meg ogsÄ klarer jeg ikke helt vÊre sÄ Äpen og Êrlig som jeg skulle Þnske.

Skrevet

I offentlig behandling har jeg alltid fulgt manus, og bare svart pÄ de spÞrsmÄlene som ble stilt. I privat behandling har jeg tatt styringen i samtalene selv.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚱 skrev (5 minutter siden):

Jeg kan kjenne meg igjen i det. FÞler ikke jeg gjÞr en god nok jobb og at jeg er litt mislykket og som du sier at jeg ikke "fÄr det til". Har dÄrlig samvittighet over at behandler bruker sÄ mye tid pÄ Ä hjelpe meg ogsÄ klarer jeg ikke helt vÊre sÄ Äpen og Êrlig som jeg skulle Þnske.

Akkurat slik fÞler jeg det ogsÄ. Har du kun gÄtt i terapi nÄr du har vÊrt dÄrlig? Jeg har vÊrt syk med depresjon og angst og da er det ekstra utfordrende Ä ordlegge seg.

𝚂 𝚔 𝚱
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Akkurat slik fÞler jeg det ogsÄ. Har du kun gÄtt i terapi nÄr du har vÊrt dÄrlig? Jeg har vÊrt syk med depresjon og angst og da er det ekstra utfordrende Ä ordlegge seg.

Nei, jeg har gÄtt i terapi nÄr jeg har hatt gode perioder ogsÄ. 

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚱 skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg har gÄtt i terapi nÄr jeg har hatt gode perioder ogsÄ. 

PĂ„ DPS eller privat? Kan jeg spĂžrre om hva du har jobbet med i gode perioder?

𝚂 𝚔 𝚱
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

PĂ„ DPS eller privat? Kan jeg spĂžrre om hva du har jobbet med i gode perioder?

DPS og kommunen. Har jobbet sÄ og si med det samme i gode perioder, der i blant dÄrlig selvtillit og manglende kontakt med fÞlelser.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚱 skrev (Akkurat nĂ„):

DPS og kommunen. Har jobbet sÄ og si med det samme i gode perioder, der i blant dÄrlig selvtillit og manglende kontakt med fÞlelser.

Jeg har ogsÄ lav selvfÞlelse/selvtillit. Vil du si at terapien hjelper/har hjulpet deg? Har du klart Ä snu tankemÞnster?

𝚂 𝚔 𝚱
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ogsÄ lav selvfÞlelse/selvtillit. Vil du si at terapien hjelper/har hjulpet deg? Har du klart Ä snu tankemÞnster?

Ikke ennÄ, men jeg har tro pÄ at det kan hjelpe da. Hva med deg?

Endret av 𝚂 𝚔 𝚱
Skrevet
𝚂 𝚔 𝚱 skrev (Akkurat nĂ„):

Ikke ennÄ, men jeg har tro pÄ at det kan hjelpe da. Hva med deg?

Jeg er langvarig deprimert. Jeg har klart (delvis) Ä ta i bruk atferdsregistrering,  det jeg lÊrte der; at jeg feks har det bedre nÄr jeg er sosial/gÄr tur/jobb. Og nÄr jeg gjÞr de aktivitetene sÄ blir jeg i bedre humÞr=fÊrre vonde tanker.  Men sÄnn generelt sÄ klarer jeg ikke Ä endre de negative tankene om meg selv, nei. Jeg har mye selvhat.

𝚂 𝚔 𝚱
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er langvarig deprimert. Jeg har klart (delvis) Ä ta i bruk atferdsregistrering,  det jeg lÊrte der; at jeg feks har det bedre nÄr jeg er sosial/gÄr tur/jobb. Og nÄr jeg gjÞr de aktivitetene sÄ blir jeg i bedre humÞr=fÊrre vonde tanker.  Men sÄnn generelt sÄ klarer jeg ikke Ä endre de negative tankene om meg selv, nei. Jeg har mye selvhat.

SkjĂžnner. Det er jo ikke lett Ă„ endre negative tankemĂžnster.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

SĂ„ fint. Er du en utadvent person og er du like frittalende under alvorlig depresjon?

Nei er ikke sÄ utadvendt i grunn. Men jeg har alltid vÊrt en Äpen person likevel. Jeg holdt alt det vonde inni meg i Ärevis bortsett fra Ä prate litt med venner. Men jeg sÞkte ikke hjelp for mine problemer. Da jeg omsider kom i behandling sÄ var det naturlig for meg Ä vÊre Äpen. Men det betyr ikke at jeg har fortalt absolutt alt. Jeg holdt det som senere ble tolket som psykose for meg selv i lang tid. Helt til det bare rant over. 

Vil si jeg er tilnÊrmet like frittalende nÄr jeg er deprimert ja. 

Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Nei er ikke sÄ utadvendt i grunn. Men jeg har alltid vÊrt en Äpen person likevel. Jeg holdt alt det vonde inni meg i Ärevis bortsett fra Ä prate litt med venner. Men jeg sÞkte ikke hjelp for mine problemer. Da jeg omsider kom i behandling sÄ var det naturlig for meg Ä vÊre Äpen. Men det betyr ikke at jeg har fortalt absolutt alt. Jeg holdt det som senere ble tolket som psykose for meg selv i lang tid. Helt til det bare rant over. 

Vil si jeg er tilnÊrmet like frittalende nÄr jeg er deprimert ja. 

Det er bra at du er Äpen nÄ og forteller fritt. Da kan du fÄ best mulig hjelp.

Skrevet
𝚂 𝚔 𝚱 skrev (7 minutter siden):

SkjĂžnner. Det er jo ikke lett Ă„ endre negative tankemĂžnster.

Nei ogsÄ kjenner jeg meg egoistisk og navlebeskuende som tar opp plass i terapien (er utskrevet for ett Är siden da).

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bra at du er Äpen nÄ og forteller fritt. Da kan du fÄ best mulig hjelp.

Sant. :)

Klarer du Ä tenke sÄnn i forhold til deg selv da? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...