AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:42 Skrevet fredag kl 18:42 Glitter skrev (3 minutter siden): Sant. Klarer du å tenke sånn i forhold til deg selv da? Godt spørsmål! Jeg går ikke til terapi nå, men jeg burde nok gjøre det pga det høye symtomtrykket. Anonymkode: 1d223...636 0 Siter
Glitter Skrevet fredag kl 19:00 Skrevet fredag kl 19:00 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Godt spørsmål! Jeg går ikke til terapi nå, men jeg burde nok gjøre det pga det høye symtomtrykket. Anonymkode: 1d223...636 Da er det bare å bestille time hos legen så du kan bli henvist. Viktig å ta seg selv på alvor. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:01 Skrevet fredag kl 19:01 Glitter skrev (Akkurat nå): Da er det bare å bestille time hos legen så du kan bli henvist. Viktig å ta seg selv på alvor. Men jeg har gått til DPS før, kan aldri seg for meg å få komme tilbake igjen. Anonymkode: 1d223...636 0 Siter
Glitter Skrevet fredag kl 19:02 Skrevet fredag kl 19:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg har gått til DPS før, kan aldri seg for meg å få komme tilbake igjen. Anonymkode: 1d223...636 Kan godt hende du får det hvis det skrives en god henvisning. Men klart, i dag er det jo mange som får avslag. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:15 Skrevet fredag kl 21:15 Glitter skrev (2 timer siden): Kan godt hende du får det hvis det skrives en god henvisning. Men klart, i dag er det jo mange som får avslag. Jeg kommer ikke til å spørre om henvisning, takk likevel. Anonymkode: 1d223...636 0 Siter
Eva Sofie Skrevet i går, 00:12 Skrevet i går, 00:12 AnonymBruker skrev (3 timer siden): også kjenner jeg meg egoistisk og navlebeskuende som tar opp plass i terapien Da jeg en gang sa noe lignende til min egen terapeut, fikk jeg et svar som jeg har minnet meg selv på: "Er det ikke nettopp dette terapi handler om?" Altså å rette blikket mot sitt og seg selv, med et mål om å forstå og få det bedre. - Det ville jo gitt oss lite mening å bruke terapitimene på naboens vel og levnad. Og det som kan fremstå som selvhat, kanskje den følelsen egentlig sier mer om hvor uvant det kan være å stå i sentrum i en relasjon, enn om at man tar for mye plass. Sjelden én fasit, men det er noe jeg har kjent på enkelte ganger. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 01:43 Skrevet i går, 01:43 Eva Sofie skrev (1 time siden): Da jeg en gang sa noe lignende til min egen terapeut, fikk jeg et svar som jeg har minnet meg selv på: "Er det ikke nettopp dette terapi handler om?" Altså å rette blikket mot sitt og seg selv, med et mål om å forstå og få det bedre. - Det ville jo gitt oss lite mening å bruke terapitimene på naboens vel og levnad. Og det som kan fremstå som selvhat, kanskje den følelsen egentlig sier mer om hvor uvant det kan være å stå i sentrum i en relasjon, enn om at man tar for mye plass. Sjelden én fasit, men det er noe jeg har kjent på enkelte ganger. Takk for godt svar! Anonymkode: 1d223...636 1 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 09:23 Skrevet i går, 09:23 Jeg er beste pasient everrr. Enkel å ha med å gjøre åpen, kommuniserer godt. Bare jeg er analytisk og har egne meninger, noe enkelte psykologer ikke tåler, spesielt hvis meningene ikke er lik deres. Anonymkode: 3d22d...c1b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 09:38 Skrevet i går, 09:38 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg er beste pasient everrr. Enkel å ha med å gjøre åpen, kommuniserer godt. Bare jeg er analytisk og har egne meninger, noe enkelte psykologer ikke tåler, spesielt hvis meningene ikke er lik deres. Anonymkode: 3d22d...c1b Bra med godt selvbilde! Anonymkode: 1d223...636 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 10:21 Skrevet i går, 10:21 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Bra med godt selvbilde! Anonymkode: 1d223...636 Handler ikke om selvbilde 🤭 ikke akkurat noe jeg ønsker å oppnå i livet å være flink pasient. Anonymkode: 3d22d...c1b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 10:42 Skrevet i går, 10:42 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Handler ikke om selvbilde 🤭 ikke akkurat noe jeg ønsker å oppnå i livet å være flink pasient. Anonymkode: 3d22d...c1b Nei, riktig. Fint ar du er åpen! Anonymkode: 1d223...636 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er beste pasient everrr. Enkel å ha med å gjøre åpen, kommuniserer godt. Bare jeg er analytisk og har egne meninger, noe enkelte psykologer ikke tåler, spesielt hvis meningene ikke er lik deres. Anonymkode: 3d22d...c1b Hva legger du i beste pasient everrr? Hva er konkret din strategi som gir god fremgang i terapien? Enkel å ha med å gjøre - hva innebærer for eksempel det? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Eva Sofie skrev (17 timer siden): Da jeg en gang sa noe lignende til min egen terapeut, fikk jeg et svar som jeg har minnet meg selv på: "Er det ikke nettopp dette terapi handler om?" Altså å rette blikket mot sitt og seg selv, med et mål om å forstå og få det bedre. Ingen av mine behandlere har noen gang snakket om dette, da ville de jo ha fått tilsvar umiddelbart. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden psykedeliker skrev (22 minutter siden): Ingen av mine behandlere har noen gang snakket om dette, da ville de jo ha fått tilsvar umiddelbart. Hvilket tilsvar ville du gitt? Anonymkode: 1d223...636 0 Siter
psykedeliker Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilket tilsvar ville du gitt? Da ville jeg ha påpekt at jeg ikke kunne finne noe galt med min egen forståelse av problemstillingene jeg søkte hjelp for i utgangspunktet, og at det er behandler som må fortelle meg eksplisitt hva jeg har misforstått. Da måtte vi drøftet de faktiske hendelsene og problemene, istedenfor å bare fortsette med grøtrundtgåingen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden psykedeliker skrev (1 time siden): Da ville jeg ha påpekt at jeg ikke kunne finne noe galt med min egen forståelse av problemstillingene jeg søkte hjelp for i utgangspunktet, og at det er behandler som må fortelle meg eksplisitt hva jeg har misforstått. Da måtte vi drøftet de faktiske hendelsene og problemene, istedenfor å bare fortsette med grøtrundtgåingen. Jeg har så stor respekt for behandler at jeg ikke ville turd å"stille" henne til veggs". Anonymkode: 1d223...636 0 Siter
krøll9 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Er veldig åpen og forteller hva som helst dersom de riktige spørsmålene stilles, men har vært skeptisk og sagt i fra om at en "terapi" som kun innebærer å gi rapport fra forrige uke og si hvordan det går akkurat her og nå, det har ikke kjentes nyttig. Har etterlyst behandlingsplan regelmessig over et år, men det har ikke blitt fulgt opp. Er tydelig på at jeg føler jeg har kjemi med behandler og at jeg har respekt for den kunnskapen og erfaringen hun har, men har likevel sagt svært tydelig at jeg ikke får noe ut av løse samtaler. Tror jeg er en litt vanskelig pasient å ha med å gjøre siden jeg ikke lar meg så lett "imponere" og har kunnskap nok selv til at det er unyttig å bruke timer til å edukere om ting jeg vet fra før. Når jeg er deprimert oppfattes jeg nok helt annerledes. Klarer ikke holde tårer tilbake/er labil og slik kanskje vanskelig å føre samtale med. Vi får ikke så mye utav tiden da heller. Nå harjeg avsluttet min kontakt med DPS og tenker at jeg "vet nok" til å deale med depresjoner når de kommer, dvs. DPS har ikke noe å bidra med rett og slett, annet enn resepter. De kan FL fikse videre. Takk og farvel sier nå jeg (til behandling og DPS). Endret 4 timer siden av krøll9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Jeg tror jeg er ganske vanskelig. Jeg har vanskelig for å gi slipp på kontrollen, jeg analyserer alt terapeuten sier og gjør og tolker det i verste mening. Jeg er redd for å bli såret, og er forknytt og stille. Jeg klarer ikke å stole på skikkelig, og har alltid en dyp følelse av at terapeuten misliker meg sterkt. Jeg overvåker meg selv kontinuerlig. Når opplever skam raskt, og sluttet og begynte igjen flere ganger de første årene. Jeg tror jeg jobber hardt da, jeg avlyser aldri, jeg møter alltid presis, jeg er utholdende og gjør så godt jeg kan. Terapeuten har sagt at hen har lært mye av meg (sikkert sagt av høflighet, noe jeg ble litt lei meg for, for det høres også ut som hen ikke liker meg, igjen kanskje et bilde på at jeg er vanskelig å jobbe med). Anonymkode: 7e506...527 0 Siter
krøll9 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror jeg er ganske vanskelig. Jeg har vanskelig for å gi slipp på kontrollen, jeg analyserer alt terapeuten sier og gjør og tolker det i verste mening. Jeg er redd for å bli såret, og er forknytt og stille. Jeg klarer ikke å stole på skikkelig, og har alltid en dyp følelse av at terapeuten misliker meg sterkt. Jeg overvåker meg selv kontinuerlig. Når opplever skam raskt, og sluttet og begynte igjen flere ganger de første årene. Jeg tror jeg jobber hardt da, jeg avlyser aldri, jeg møter alltid presis, jeg er utholdende og gjør så godt jeg kan. Terapeuten har sagt at hen har lært mye av meg (sikkert sagt av høflighet, noe jeg ble litt lei meg for, for det høres også ut som hen ikke liker meg, igjen kanskje et bilde på at jeg er vanskelig å jobbe med). Anonymkode: 7e506...527 Høres ut som du ikke ville trodd på noe positivt som blir sagt til deg uansett. Det kan godt hende behandler føler å ha lært noe gjennom deg. Helt unødvendig å si ellers. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden krøll9 skrev (1 time siden): Er veldig åpen og forteller hva som helst dersom de riktige spørsmålene stilles, men har vært skeptisk og sagt i fra om at en "terapi" som kun innebærer å gi rapport fra forrige uke og si hvordan det går akkurat her og nå, det har ikke kjentes nyttig. Har etterlyst behandlingsplan regelmessig over et år, men det har ikke blitt fulgt opp. Er tydelig på at jeg føler jeg har kjemi med behandler og at jeg har respekt for den kunnskapen og erfaringen hun har, men har likevel sagt svært tydelig at jeg ikke får noe ut av løse samtaler. Tror jeg er en litt vanskelig pasient å ha med å gjøre siden jeg ikke lar meg så lett "imponere" og har kunnskap nok selv til at det er unyttig å bruke timer til å edukere om ting jeg vet fra før. Når jeg er deprimert oppfattes jeg nok helt annerledes. Klarer ikke holde tårer tilbake/er labil og slik kanskje vanskelig å føre samtale med. Vi får ikke så mye utav tiden da heller. Nå harjeg avsluttet min kontakt med DPS og tenker at jeg "vet nok" til å deale med depresjoner når de kommer, dvs. DPS har ikke noe å bidra med rett og slett, annet enn resepter. De kan FL fikse videre. Takk og farvel sier nå jeg (til behandling og DPS). Hvor lenge gikk du til DPS? Anonymkode: 1d223...636 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.