Lillelurven Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Sommeen nærmer seg, og en av mine beste venner vil gjerne komme på besøk.Med sin mannlige venn. Kjempekos, og jeg har sååå lyst å treffe dem. Men, den stuten jeg bor sammen med har virkelig store problemer med å takle dette. Faktisk så store at han nekter meg å invitere dem hit. da drar han. Mulig for godt hva vet jeg.På det punktet var det hele så idiotisk at jeg ikke gidda snakke mere om det. Heldigvis har vi ei gamel seng i stua, så mannen kunne ligge der, framfor å dele seng med ei som liker homser!!!! For det er fæle folk!! Hærregud, jeg visste han var ømfintlig ovenfor temaet, men at det skulle ende slik....Man setter da seg selv til sides litt i visse situasjoner? Jeg har kjørt lofoten rundt med hans venner, ordna barnevakt og stressa. Lagda masse god mat, og var vertinne og veninne! Men, de var hetro da... Jeg kjenner på meg at dette bir et digert problem! Et veldig diiigert. Jeg er så provosert. Og må roe litt ned. trenger gode innspill her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49969-hvordan-helberede-homofobi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Kjære vene! Typen din har et problem!!! Vet han ikke at man mener kanskje at så mange som 10 % av befolkningen kan ha homofile/bifile tendenser? Selv om kanskje ikke alle viser det eller innser det selv... Hva er det han er så redd for? At noen av vennene dine skal legge an på han (-og at han skal like det?) Noe så tåpelig, i så fall kan dere jo heller ikke ha besøk av heterofile par, for der kan jo mannen legge an på deg og kvinnen kan legge an på typen din. Hold på ditt, det er dine venner og du har rett til å ha dem på besøk! Men ikke bli så fryktelig sint på typen din for dette, du bør heller synes synd på han som har et så snevert (og perverst?) menneskesyn. Hva med et slags kompromiss, at kjæresten din bor et annet sted den helga (f.eks. på hytta -eller hos en heterofil kompis -he he), og bare kommer innom på "besøk"? Kanskje det går seg til litt hvis han oppdager at vennene dine er hyggelige folk likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49969-hvordan-helberede-homofobi/#findComment-195023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillelurven Skrevet 24. april 2002 Forfatter Del Skrevet 24. april 2002 Kjære vene! Typen din har et problem!!! Vet han ikke at man mener kanskje at så mange som 10 % av befolkningen kan ha homofile/bifile tendenser? Selv om kanskje ikke alle viser det eller innser det selv... Hva er det han er så redd for? At noen av vennene dine skal legge an på han (-og at han skal like det?) Noe så tåpelig, i så fall kan dere jo heller ikke ha besøk av heterofile par, for der kan jo mannen legge an på deg og kvinnen kan legge an på typen din. Hold på ditt, det er dine venner og du har rett til å ha dem på besøk! Men ikke bli så fryktelig sint på typen din for dette, du bør heller synes synd på han som har et så snevert (og perverst?) menneskesyn. Hva med et slags kompromiss, at kjæresten din bor et annet sted den helga (f.eks. på hytta -eller hos en heterofil kompis -he he), og bare kommer innom på "besøk"? Kanskje det går seg til litt hvis han oppdager at vennene dine er hyggelige folk likevel. Jo, jeg er så enig med deg. Han har truffet han ved en middag en gang, og følte med en gang at kjemien ikke stemte som han sier... Det er bare så trist at jeg vet stemningen blir grusom i lengre tid, når jeg holder på mitt. Han kan virkelig det med å surmule og skape gufen stemning rundt seg. Og dette er nesten som et korstog for han! Vel, jeg holder på mitt, så får det gå som det går. Takk for avar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49969-hvordan-helberede-homofobi/#findComment-195043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirea Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Jo, jeg er så enig med deg. Han har truffet han ved en middag en gang, og følte med en gang at kjemien ikke stemte som han sier... Det er bare så trist at jeg vet stemningen blir grusom i lengre tid, når jeg holder på mitt. Han kan virkelig det med å surmule og skape gufen stemning rundt seg. Og dette er nesten som et korstog for han! Vel, jeg holder på mitt, så får det gå som det går. Takk for avar! La ham heller gå enn å bli sittende å lage dårlig stemning. Og for all del, la ham ikke få vite at han kan gjøre det frytkelig ubehagelig for deg og vennene dine ved å bli der.... da blir han kanskje heller sittende. Det hele kommer antakeligvis an på hva som virker på deg. Han leter etter et virksomt middel for å kontrollere deg. Ikke la ham finne det, enten det gjelder homofile venner eller noe annet. Så her gjelder det å holde maska og gå for det du mener er rett. La ham forstå at hans medvirkning gjør inntrykk hvis den er hyggelig og forøvrig har den ingenting å si hverken fra eller til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49969-hvordan-helberede-homofobi/#findComment-195056 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shallow_Hal Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Jo, jeg er så enig med deg. Han har truffet han ved en middag en gang, og følte med en gang at kjemien ikke stemte som han sier... Det er bare så trist at jeg vet stemningen blir grusom i lengre tid, når jeg holder på mitt. Han kan virkelig det med å surmule og skape gufen stemning rundt seg. Og dette er nesten som et korstog for han! Vel, jeg holder på mitt, så får det gå som det går. Takk for avar! Må si at jeg kan skjønne typen din... Jeg er ikke spesielt 'redd' for homofile, men jeg ville ikke vært spesielt komfortabel med å ha besøk av et homofilt par som skal overnatte i mitt hjem. Og hvis jeg hadde problemer med å kommunisere slike ting, ville jeg muligens ha reagert på samme måte? Så det blir egentlig litt opp til deg om du kan se et mønster i hans kommunikasjon. Hvis han har litt problemer med å snakke om ting han har en del 'følelser' for eller imot, kan det være at det som for ham er en vanlig raksjon. I dine øyne er en overreaksjon. Bare en liten tanke... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49969-hvordan-helberede-homofobi/#findComment-197043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.