Gå til innhold

Hvor mye sammenligner du deg med andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det hele tiden, alltid. Blir utslitt av det og ser ikke helt hvordan å slutte med det (har depresjon).

Anonymkode: ca329...1b8

Videoannonse
Annonse
Krisebærblomsten
Skrevet

Det har jeg aldri gjort sammenlignet meg med andre folk. 

Skrevet

Tenk å åpne avisen eller scrolle litt på sosiale medier og plutselig se navn man kjenner fra før. Gamle klassekamerater, folk man en gang gikk i gangene med. De har blitt noe. God utdanning, solide jobber. Noen tjener mer enn man nesten tør å si høyt. Partner, barn, fint hus, lange ferier et sted med sol.

Så lukker man skjermen og sitter igjen i en kald og trekkfull trygdeleilighet, og kjenner at livet tok en helt annen retning.

Da blir man sittende og tenke litt. Ikke så mye mer enn det. Bare tenke. Litt trist, litt oppgitt, og mest stille.

Anonymkode: 5570b...591

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da blir man sittende og tenke litt.

Det er en god anledning til å tenke over sine egne verdier. Ønsker man egentlig det samme som alle andre?

Skrevet

Ja, jeg sammenligner meg med mennesker som jeg en gang følte jeg var lik, jevnbyrdig. Også sammenligner jeg meg med mennesker som jeg på en eller annen måte har noe omgang med, og som har oppnådd det jeg en gang trodde jeg kunne klare å oppnå. Og til slutt sammenligner jeg meg med mennesker som har det jeg har mistet. 

Anonymkode: 2502b...0ec

Skrevet
30 minutes ago, psykedeliker said:

Det er en god anledning til å tenke over sine egne verdier. Ønsker man egentlig det samme som alle andre?

Man ønsker et bedre liv med jobb, penger, venner osv.

Anonymkode: 5570b...591

Skrevet

Jeg synes vi burde lage et samfunn der alle får akkurat det samme på alt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...