Gå til innhold

Plagsom ising

Anbefalte innlegg

Så lenge været er slik at det er kaldere ute enn inne (store deler av året i Norge!) har jeg, kvinne på 41 år, fra tid til annen problemer med ising i fortennene når jeg kommer inn i varmen etter å ha vært ute.

Isingen forekommer oppe og/eller nede, og sprer seg ofte fra fortennene og bakover i jekslene. Av og til går også smerten oppover mot ørene.

Fra tid til annen er det så vondt at jeg må ta en lett smertestillende tablett for å få sove, og da hender det ofte at fortennene er ømme og verkende også dagen etter.

Jeg bruker tannkrem mot ising, har for øvrig god tannhelse og helse generelt.

Finnes det råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49982-plagsom-ising/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt ising er normal, men dette er ikke det.

Bare store hull, unormal slitasje eller en betennelse bør kunne gi slike plager.

Drikker du mye leskedrikker ?

Nei, jeg drikker ikke spesielt mye leskedrikk nå, men før om årene har det vært en del saft.

Betennelse har jeg ikke, og slitasjen er vel ikke verre enn for andre damer i 40-årene, tenker jeg, selv om jeg dessverre hadde mange hull som barn.

Jeg går årlig til tannlegen, men det eneste han sier er at jeg kan legge en fluortablett på fortennene. Dette har jeg gjort, men det hjelper ikke for dette problemet som altså dukker opp med ujevne mellomrom, og da særlig når jeg har vært lenge utendørs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49982-plagsom-ising/#findComment-198942
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...