Gå til innhold

hvor lenge kan man bruke pergo og hvor ofte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går på dobbel pergotime kur da jeg ikke har eggløsning på egenhånd. Det jeg lurer på er hvor mange kurer kan man ta på rad og over hvor lang periode? Noen sier maks tre sykluser på rad så et opphold (hvor langt opphold?) andre sier annen hver syklus over et år. Årsakene skal være fare for cyster. Jeg gikk på pergo i jan-01 og ble gravid ved første forsøk, dessverre hadde jeg en dødfødsel i uke 37. Derfor er jeg veldig utålmodig. Vet at jeg ikke får gratisvirkning syklusen etter pergobruk. Blir veldig glad for svar!!!

klem fra LailaIrene

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Så trist ved en dødfødsel etter at du var komet så langt i svangerskapet!

Men det er jo nå bevist at du kan bli gravid, det er positivt. Jeg forstår at du er ivrig etter å komme i gang. Det er for så vidt ikke noe i veien for å ta pergotime hver måned. Overstimulering med cystedannelse har neppe sammenhang med hvor tett man tar kurene. Man har diskutert om det kan være øket risiko for eggstokkreft i fremtiden etter slik behandling, men da skal man ha brukt det mer enn ca 12 måneder.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...