Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Sats

Her har du råd som jeg fikk av Leonore her på DOL. Jeg har ikke prøvd meg på de omslagene. Bringebærbladene har jeg heller ikke skaffet meg. Tenkte uansett at jeg skulle vente med de til jeg fikk mensen. Er den like treg som etter forrige abort, så kommer den vel ikke før i juni en gang. Biflavonoidene som jeg fikk fatt I var sinnsykt dyre. Skal derfor heller være litt flinkere med å spise de grønnsakene hun skriver om. Uansett så er det nok veldig viktig med et sunt kosthold, og siden jeg har noen kilo å ta av etter alle hormonene som jeg har proppet i meg ved IVF forsøkene, så er nok ikke det så dumt.

Her kommer rådene. Har brukt klipp og lim funksjonen:

“Bidronninggelékapsler får du kjøpt i helsekostforretninger. Jeg tar én pr dag. Ifølge jana hjelper den til å bygge opp livmorslimhinnen, men man skal ta den i minst en måned før det kritiske tidspunkt. Jeg tok den i to uker før eggløsningen kom (har fortsatt med den etterpå også), og den kan jo kanskje ha nådd å gi en viss virkning. Bidronninggelé er visst veldig sunt, jeg tror det stod noe på pakken om at den gir mer energi eller noe sånt. Den inneholder masse næringsstoffer.

Bringebærblad hjelper til med å bygge opp en sunn livmorslimhinne - husk at slimhinnen ikke bare må være tykk, men også sunn. Tidligere drakk jeg bringebærbladte. Svaneapoteket på Karl Johan hadde bringebærblad, men har i et par måneder vært utsolgt pga. at leverandøren har vært tom. I stedet har jeg kjøpt bringebærbladkapsler i en helsekostforretning (de har bare kapsler, apotekene har eneretten på de ukapslede bringebærbladene). Jeg husker ikke om det er én eller to teskjeer bringebærblad du skal bruke pr kopp. La den trekke 15 minutter. Du kan også lage et avtrekk av to håndfuller blader med en liter kokende vann over i et syltetøyglass e.l. La det trekke i to timer, oppbevar det i kjøleskap, og drikk to kopper pr dag. Det kan være risikabelt å ta det etter eggløsningen, ettersom det hos noen kvinner kan føre til spontanabort.

Bioflavonoider hjelper også til å skape en sunn livmorslimhinne. Gode kilder er brokkoli, grønn paprika, sitrusfrukter, blomkål og kål. Du får kjøpt bioflavonoidkompleks i helsekostforretninger. Jeg tar én tablett pr dag.

Omslag med amerikansk olje skal hjelpe livmorslimhinnen å gro. Flere kvinner på et amerikansk nettsted har hatt stor suksess med dette. Men det tar mer tid enn å ta noen tabletter! Du får kjøpt amerikansk olje i helsekostforretninger. Pass på at den er kaldpresset. Lag et omslag av ullflanell eller bomullsflanell - fire lag. Ha på masse olje så det blir riktig gjennomtrukket og klissete. Legg deg ned og legg omslaget over livmoren. Legg plast over, deretter en varmeflaske eller varmepute. Ikke la det bli for varmt. Ligg i en time. Noen gjør det hver dag, andre gjør det tre dager, og tar så tre dagers hvil før de begynner på'n igjen. Men ikke bruk omslaget under mensen. Og etter eggløsningen skal du ikke bruke varmeflaske/varmepute. Omslaget oppbevares i kjøleskapet så oljen ikke blir harsk. Ta på mer olje etter noen dager. La omslaget få værelsestemperatur før du legger det på magen. Selv lar jeg det få noen minutter på radiatoren etter jeg tar det ut av kjøleskapet, andre bruker mikrobølgeovnen.

Bare spør mer hvis det er noe du lurer på!

- leonore”

Jeg vet ikke hvordan det har gått med Leonore i ettertid. Om dette hjalp mener jeg. Det høres i hvert fall veldig sunt og fornuftig ut, så det skader nok ikke å prøve. Bare husk det hun skrev om bringebærbladte etter eggløsning. Da jeg gikk gravid med vesla ble jeg fortalt at bringebærbladte ikke var bra i svangerskapet da det kunne forårsake abort. I slutten av svangerskapet derimot, var det visst ok med tanke på å få fødsel i gang + få livmoren til å trekke seg godt sammen etter fødselen (uten at jeg skal si dette med sikkerhet). Håper at vi også får det “problemet” om noen måneder.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50014-sats-gode-r%C3%A5d-langt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for god og sikkert nyttig informasjon!

I dag har jeg vært på helsekostforretning og kjøpt det som soneterapeuten anbefalte i første omgang for meg med dårlig blodsirkulasjon (som jo kom fram av besøket hos fru Ting). Jammen dyrt - over 400 for to bokser. Ja, ja, vi prøver nå alt også da. Skal bli kjekt å diskutere saker og ting på tirsdag....

Mange hilsener fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...