Gå til innhold

hvitere tenner

Anbefalte innlegg

Hei!

Tennene mine er litt gule, og spesielt framtennene i underkjeven. De har liksom et gul kant inn mot tannkjöttet. Er dette tannstein?

Jeg har ikke raad til 3000 kroner for bleking.

Jeg bruker ingen tannkrem som gjör tennene hvitere.

I Tyskland kjenner jeg til noe som heter tannprofylakse, dette er en behandling som gaar ut paa aa fjerne tannstein, og saa pusser de tennene med en borr lignende sak. Samt at de legger fluor paa tennene. De jeg kjenner fikk hvitere tenner etter en slik behandling. Finnes det noe lignende i Norge? Og hvor mye koster det?

Er det tannpleiere som utförer dette?

Og kan man da gaa til en tannpleierskole for aa faa utfört dette? Hvor finner jeg de?

mvh

gutt... er rukket aa bli 25

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50019-hvitere-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Bleking bør utføres av kompetente fagfolk.

Tannpleiere er spesialutdannet i å drive profylaxe ( forebyggende behandling) og kan også - akkurat som tannleger - bleke tenner.

Det koster ca 2000 - 3000 kroner og varer i mange år. Altså mindre enn noen kinobiletter og flasker med brus over like lang tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50019-hvitere-tenner/#findComment-198908
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...