Gå til innhold

Hodepine ved orgasme

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden ved sex opplevd at jeg få sekunder før orgasme får vanvittig hodepine. Den kommer snikende, pulserende med tung kraft og jeg er nesten nær ved å besvime. Den setter seg i nakken/bakhodet. Det er vanvittig ubehagelig. I løpet av en halv time stabiliserer hodepinen seg, men den kan vare opptil halvannet døgn før den slipper taket. Skal til legen for å undersøke spenningene i nakken. Jeg har ingen psykiske problemer og har et seksualliv som fungerer perfekt. Dette skjer kun når jeg har samleie og ikke ved masturbasjon.

Er det noen som har opplevd noe lignende og som kan gi meg råd om hva dette skyldes?

Mr. headache

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5002-hodepine-ved-orgasme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære seduced !

"Godartet orgasme-hodepine" er en ikke helt uvanlig tilstand som rammer en del mennesker. Den arter seg slik du beskriver. Ved undersøkelser finner man intet galt hos pasientene, og det hele vil som regel forsvinne etter varierende tid (oftest måneder). Man kan ha nytte av å ta indomethacin (reseptbelagt) en times tid før planlagt sex. Et alternativ er å bruke betablokker fast en periode (også reseptbelagt), da blir problemet med "planlegging" mindre (til gjengjeld er nedsatt potens en bivirkning av betablokker hos noen).

Denne hodepine likner veldig den man kan få ved en spesiell type hjerneblødning (subarachnoidalblødning), og derfor blir pasientene ofte innlagt i sykehus med spørsmål om slik blødning. Det er også viktig å utelukke det, men ved gjentatte episoder over tid kan man med sikkerhet si at det nok er den "godartede" (ufarlige) formen. Men her gjelder som alltid; man bør oppsøke lege og bli undersøkt og ikke slå seg til ro med generelle svar på nettet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/5002-hodepine-ved-orgasme/#findComment-28092
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...